איך השתנה ציפוי פורצלן במשך השנים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

איך השתנה ציפוי פורצלן במשך השנים

שיניים נאות ולבנות הן משאת נפשם של אנשים רבים המנסים להשיג מראה זה באמצעים שונים. ישנם מקרים שבהם ניתן להסתפק בצחצוח נכון של השיניים ובביקור תקופתי אצל שיננית, אך במצבים אחרים, ניתן להגיע לתוצאה המבוקשת רק באמצעות ציפוי פורצלן. להלן מדריך קצר.

התחלה זוהרת

כיום נעשה אמנם שימוש בטכנולוגיות חדישות, אך ציפוי הפורצלן היא טכניקה שהייתה קיימת כבר מאז שנות העשרים של המאה הקודמת. הראשונים שנעזרו בשיטה זו היו כוכבי הקולנוע הנוצצים של הוליווד, בעידן שקדם לפוטושופ וליכולות ריטוש התמונות הקיימות היום. החלוץ בתחום היה ד"ר צ'רלס פינקוס, רופא שיניים מקליפורניה, שבין מטופליו נמנו שחקנים רבים. על פי השיטה שהמציא, לשן של המטופל הותאם מעין כיסוי שאותו היה ניתן לשים כאשר השחקנים השתתפו בצילומי הסרטים שלהם. את הכיסוי הזה היה ניתן להוריד לאחר מכן, וזהו רק אחד ההבדלים בין הטכניקה שלו לבין השיטות החדישות הקיימות כיום.

אימוץ שיטת הציפויים על ידי הקהל הרחב

גם בתחום הציפויים לשיניים, כמו בתחומים אחרים, רבים הלכו אחרי הדרך שסללו כוכבי הוליווד. כך השתנתה בהדרגה החשיבה והגישה לנושא שיקום הפה, ובין שנות העשרים של המאה הקודמת לבין שנות החמישים, רבים בחרו לשפר את מראה השיניים באמצעות ציפויים מסוגים שונים. בשנות החמישים כבר היה נהוג לעשות שימוש בציפויים הנותרים על השן (בניגוד למה שהיה מקובל קודם לכן), אך כעת התגלה קושי חדש – התאמת הציפוי למבנה הקיים של השן. אתגר זה זכה למענה כאשר רופא אחר מצא שיטה המחליקה את משטח השן ומאפשרת לקיבוע מוצלח יותר של הציפוי. בשנות השמונים כבר הפכו הציפויים להליך רפואי מקובל, וחומר הציפוי היה הרבה יותר קל לעיבוד. ההתקדמות בתחום זה אפשרה להשיג תוצאות משביעות רצון הרבה יותר, והיא אף הפכה את ההליך לנגיש הרבה יותר לקהל הרחב גם מן הבחינה הכלכלית.

טכניקות הציפויים הקיימות כיום

עולם בריאות השיניים עבר שינויים רבים מאז שנות העשרים של המאה הקודמת. המודעות לחשיבות השמירה על בריאות הפה גדלה באופן משמעותי, וכיום כמעט כל אחד יודע כי בריאות הפה משפיעה גם על מצבו הכללי של הגוף. גם טכניקות הטיפול החדישות הפכו להיות נוחות הרבה יותר, במיוחד כאשר משווים ביניהן לבין טכניקות ישנות וכואבות. על מנת לשפר את מראה השיניים רבים בוחרים בהלבנת שיניים ביתית, אך לעתים המענה הנכון לצרכיו של האדם הוא דווקא ציפוי פורצלן איכותי. כיום מתבצעת הכנה להליך, שבמסגרתה מוסרת שכבה דקה של אמייל השם על מנת ליצור מקום מספק לציפוי. בהמשך מניח הרופא חומר מקשר נוסף המסייע לקבע את הציפוי שמונח עליו.

התאמה אישית

מטרת ציפוי השיניים היא בראש ובראשונה ליצור מראה טבעי ונאה. על כן, תהליך הציפוי מתוכנן ומבוצע בהתאמה לכל מטופל באופן אישי. פתרון זה מתאים במיוחד למי שסובל מהכתמה חוזרת של השיניים, ומעוניין במראה אסתטי ועמיד לאורך זמן. כאשר השלמת ההליך כוללת הסרה מינימלית של שכבת האימייל, הטיפול הופך להיות לקל הרבה יותר ובריאותה של השן נשמרת. על מנת שהמטופל יהיה מרוצה מהתוצאה, חשוב כמובן להתייעץ עם גורם מומחה, ולבחור ברופא מקצועי בעל ניסיון, שכבר ביסס את עצמו בתחום.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות