מפגישת הייעוץ ועד לשיניים הקבועות | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

אם אתם נמצאים בנקודת זמן בה אינכם יכולים לשאת את התותבת שלבשתם במשך שנים או סובלים ממחלת חניכיים מתקדמת או איבדתם שיניים מסיבה זו או אחרת ואתם פשוט רוצים סוף סוף לאכול ולחייך בפה מלא

אנחנו הכתובת בשבילכם

מרפאת KAPLAVI עוסקת בהשתלות שיניים ובשיקומי פה כלל לסתיים בשיטות ההשתלה המתקדמות ביותר.
עיקר העיסוק שלנו ביום יום הוא שיקומי פה כלל לסתיים למטופלים עם מצבי עצם גבוליים ועד קיצוניים.
כמו כן למרפאה נסיון רב בחולים כרוניים , סכרתיים מאוזנים ובלתי מאוזנים, אוסטאופורוטיים וחולי לב.

אז מאיפה מתחילים ? איזו שיטת השתלה מתאימה לי?

בפגישת הייעוץ במרפאתנו , תבדק/י קלינית ועפ"י צילום פנורמי/סיטי נוכל לראות את נפח העצם הנותר אצלך. על סמך צילומים אלו נוכל לתת לך חוות דעת מקיפה מהי תוכנית הטיפול הנכונה ביותר עבורך, הן עפ"י נפח העצם והן עפ"י הרקע הרפואי שלך.

איזו שיטה מתאימה לי?

אנו מבצעים את כל שיטות ההשתלה , אך בראש ובראשונה דוגלים בגישה זעיר פולשנית בכל הנוגע להשתלות דנטאליות.

מה הכוונה זעיר פולשני?

הכוונה שלא נמהר להכניס אותך להשתלות עצם מורכבות והרמות סינוס במידה ותהיה לנו האפשרות להימנע אצלך מפרוצדורות אלו.

הקביעה החד משמעית לאיזו שיטה לאיזו שיטת השתלה הנך מתאים היא האם נוצר אצלך הרס נרחב של העצם מנגעים/ שיניים אבודות או שעדיין יש נפח עצם אידיאלי להשתלות שיניים

הרמות סינוס /השתלות עצם או שתל מוטה?

כפי שכבר הסברנו, אם נותר אצלך בעצמות הלסת נפח עצם שהינו עדיין אידיאלי להשתלה כמובן שנבצע לך שתל מוטה ב45 מעלות ובכך תוכל להימנע מטיפול פולשני והמתנה ארוכה על לקבלת השיניים הסופיות.
במידה ולא יהיה ניתן ,מאחר ונפח העצם שנספגה הינו מאוד קיצוני – אזי נאלץ לבצע הרמות סינוס בלסת העליונה וזמן הטיפול ימשך כלמעלה משנה עד קבלת השיניים הסופיות.

מהי הרמת סינוס?

haramat-sinusהסינוסים הם חללי בתוך עצמות הפנים, אשר נמצאים מעל השיניים האחוריות בלסת העליונה. כאשר אנו מאבדים את השיניים באזור הזה, חללי הסינוסים עם הזמן גדלים והעצם נספגת. מדדי עצם מועטים אלו אינם מאפשרים התקנת שתלים, אלא מחייבים הרמת סינוס או במילים פשוטות יותר השתלת עצם .
בתהליך הרמת הסינוס מחדירים תחליף עצם מתחת לממברנה המצפה את האזור הפנימי של הסינוס ובכך מאפשרים נפח עצם גדול יותר לצורך החדרת השתל העתידי.
התהליך הינו נחשב יחסית פולשני, מצריך מספר ניתוחים ואיננו מתאים לחולים כרוניים . כמו כן לא ניתן בתהליך זה להעניק שיניים זמניות מאחר ונדרשים מספר שלבים עד להעמסת השיניים (קודם השתלת תחליף העצם, המתנה של מספר חודשים, התקנת השתל, המתנה נוספת של כ 6 חודשים ורק אז ניתן להתקדם לשיקום על גבי השתל).

מה היתרונות בשימוש בשתלים מוטים?

היתרון הראשי הוא שקודם כל נמנע הצורך מהרמת סינוס והשתלות עצם מורכבות שבפרוצדורות אלו תופעות הלוואי יותר משמעותיות, זמן ההחלמה ארוך יחסית ואינן מתאימות לחולים כרוניים כמו סוכרתיים , חולי לב ומטופלים הסובלים מאוסטאופורוזיס.
יתרון נוסף, עצם היותם שתלים מוטים, כלומר בהטייה של כ 45 מעלות, הם עוברים דרך ארוכה יותר בעצם, ובד"כ ניתן להשיג "העמסה מיידית" אידיאלית ולהעניק למטופל שיניים קבועות זמניות כבר בסמוך ליום הניתוח.
שתל מוטה דורש מיומנות גבוהה מצד הרופא המבצע ובפרט שתל שאנו מעוניינים להשיג את הכוח הנדרש" בהכנסתו" לעצם הלסת להעמסה מיידית על גביו.
shetel-mute

איזה שיניים אקבל בסמוך לפרוצדורה?

את/ה תקבל/י שיניים זמניות קבועות –השיניים הזמניות מוברגות לשתלים שהותקנו.
אלו הן שיניים איכותיות שישפרו לך את איכות החיים במיידית ותוכל/י לאכול כמעט הכל למעט מאכלים מאוד קשים שנגביל אותך בחודשים הראשונים (לדוגמא: גזר , קולורבי , פיצוחים)

אה, אני מקבל/ת 2 מערכות שיניים?

כן אחת בסמוך ליום הניתוח והשניה מערכת השיניים הקבועה והסופית אשר נבנית בהדרגה במספר ישיבות שיקומיות לאחר 6 חודשים מיום ההשתלה.
הסיבה שממתינים 6 חודשים היא בשל תהליך פיזיולוגי שנקרא Osseointegration , בזמן זה תאי העצם מתחילים להיבנה סביב התבריג של השתלים שהותקנו והשתלים עתה יכולים לשאת עומסים פונקציונאליים.

 

smile-teeth

מה זה המושג העמסה מיידית?

העמסה מיידת מתייחסת למצב בו אנו "מעמיסים/מתקינים" על גבי השתלים את השיניים הזמניות . (להבדיל ממטופל אשר איננו מתאים להעמסה מיידית ונאלץ להשאר עם תותבת נשלפת לתקופת ביניים)
ניתן לבצע העמסה מיידית רק בתנאי שהושג הכוח הנדרש לאחיזת השתלים בעצם.
להעמסה מיידית נדרשת מיומנות כירורגית גבוהה מצד המנתח ונסיון רב בהשתלות, זאת מאחר ותנאי עצם יכולים להוות אתגר הן מבחינת מימדי האורך והרוחב ובעיקר מבחינת איכות העצם (עצם קשה או רכה)

כמה שתלים ישמשו אצלי למאחז של קשת שיניים שלמה?

אנו מבצעים השתלה של לפחות 6 שתלים בלסת כאשר שניים מהם (האחוריים) משמשים כשתלים מוטים.
לעיתים, במקרים מסויימים, אנו מוסיפים שתלים נוספים במידה ותנאי העצם מאפשרים.
(חשוב לזכור – יחס בין חוסר של שן לשתל איננו 1:1.! רצוי להמנע מקדיחות מרובות בעצמות הלסת על מנת לאפשר אספקת דם אידיאלית לאזור הניתוח. )

כמה זמן אורכת הפרוצדורה? האם זה בהרדמה מקומית?

הפרוצדורה עצמה אורכת בין 3-4 שעות, תחת הרדמה מקומית .
במהלך הפרוצדורה עוקרים את השיניים האבודות, מחדירים את השתלים, ולוקחים מידות ליצירת השיניים הזמניות.
חשוב מאוד שמעבר לנסיון הכירורגי הנדרש, ישנה חשיבות רבה לידע השיקומי של הרופא בראייה בעתידית , במיוחד במצבים בו מטופל איבד גובה רב של עצם ואנו רוצים להחזיר את התמיכה האידיאלית מחדש וכן במצבים שיש צורך לתקן את הסגר של המטופל.
לאחר כיממה וחצי ולאחר שנלקחו מידות לאחר התקנת השתלים (באמצעות המידות שנלקחות לאחר התקנת השתלים אנו מעבירים מידע מדוייק לטכנאי על מיקום השתלים- הדרך הכי מדוייקת ונכונה לבניית השיניים ) חוזר המטופל לקבלת השיניים הזמניות שהוכנו עבורו.

האם חולים כרוניים גם יכולים להנות משיטת השתלה זו?

התשובה היא כן. על אחת כמה וכמה לא נכניס חולים כרוניים לפרוצדורות פולשניות.
למשל אצל מטופלים סכרתיים- רמות הסוכר גורמות לעיכוב בריפוי פצעים , לכן במיוחד במטופלים אלו רצוי להמנע מסדרה של ניתוחים פולשניים ולמזער את מספר הניתוחים למינימום האפשרי.

מה אחוזי ההצלחה של שתלים מוטים?

ההצלחה של שתלים מוטים הינה זהה להצלחה של שתלים ישרים. בוצעו אין ספור מחקרים סביב הנושא בעשורים האחרונים ולכן הגישה ברפואת השיניים במרוצת השנים גם כן השתנתה.

היום ברפואת השיניים, במקרים של שיקום כלל לסתי , השאיפה היא למנוע השתלות עצם מורכבות ככל שאפשרי, תוך שימוש בשתלים מוטים על מנת להפחית את תופעות הלוואי והסיכונים ולהביא את המטופל לחזרה מהירה ככל הניתן לשגרה היומיומית ולאיכות לעיסה משופרת במיידי.

מצ"ב קישור

The Use of Tilted Implant for Posterior

Atrophic Maxilla

עם צוות רופאים מנוסה ביותר, שיטות טיפול חדשניות וחווית שירות מצוינת, אנו כאן כדי להגשים לך

השתלת שיניים ביום אחד בסטנדרט רפואי גבוה ולהבטיח שהבחירה שלך בנו הייתה בחירה טובה.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות