השתלות שיניים ללא כאבים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

השתלות שיניים ללא כאבים

פחד מרופא השיניים הוא הפחד השני בשכיחותו בעולם (אחרי עמידה מול קהל), כ-20% מהישראלים נמנעים מטיפולי שיניים עקב פחד זה והחלום שלהם זה לעבור השתלות שיניים ללא כאבים. התוצאה היא איכות חיים ירודה ופגיעה בתפקוד ובמראה הפנים.

החדשות הטובות הן – שאין סיבה לפחד! הטכנולוגיה המתקדמת והשיטות של היום מאפשרות השתלות שיניים ללא כאבים.

ישנן מגוון שיטות לביטול תחושת הכאב ולהורדת רמת הפחד והחרדה אצל המטופלים במידה ואלו קיימים.

השיטות כוללות:

  1. הרדמה מקומית של האזור
  2. שימוש בגז צחוק
  3. סדציה (טשטוש)
  4. הרדמה כללית

סדציה נשאפת – "גז צחוק" (Nitrous Oxide)

שיטה יעילה ונפוצה לשימוש במקרים של חרדה קלה.

גז צחוק הוא גז מהול בחמצן, שמוחדר לגוף בשאיפה באמצעות מסכה שמונחת על האף. הגז מעלה את סף הכאב וגורם לתחושת אופוריה קלה כך שהמטופל יכול לעבור השתלות שיניים ללא כאבים. בנוסף מקטין את רפלקס ההקאה אצל מטופלים הסובלים מכך.

 המטופל מרגיש מגוון רב של תחושות בזמן השימוש בגז צחוק: רוגע, שלווה, אופוריה, שמיעה מחודדת, עייפות, ריחוף, ולעיתים גם תחושת נימול באצבעות ובעור. לפעמים גם תפיסת הזמן משתנה (טיפול של שעה נראה כדקות).

האם גז צחוק הוא מסוכן? רק רופא המוסמך לכך רשאי לבצע טיפולי שיניים תחת השפעת גז צחוק. בזמן הטיפול הרופא מנטר את כמויות הגז הנשאפות ולכן אין סיכון משימוש בו.

כיצד יש להתכונן לטיפול? יש לצום לפחות 4 שעות לפני הטיפול כדי להימנע מתופעות לוואי כמו בחילות והקאות.

ההשפעה של הגז עוברת מיד עם הסרת המסכה והמטופל יכול לשוב לשגרת חייו באופן מלא. מטופלים רבים תוהים האם ניתן לנהוג ברכב לאחר טיפול בגז צחוק? התשובה היא כן! תחושות האופוריה והריחוף חולפות מרגע הסרת המסכה.

יש להימנע משימוש בו בנשים בהיריון.

סדציה עמוקה

סדציה עמוקה מבוצעת במקרים של חרדה רבה, שלא ניתנת לשליטה באמצעות גז צחוק או טשטוש קל יותר. סדציה עמוקה בעלת יכולת להפחית רמות חרדה גבוהות ביותר וגורמת לתחושה דמוית שינה.

כיצד מבוצעת סדציה עמוקה? רופא מרדים מומחה מחדיר מינון נמוך של חומר הרגעה דרך הוריד. החומר גורם לרגיעה מוחלטת ואף תחושת שינה. תחת הטשטוש העמוק מבוצע טיפול השיניים. תחושת הרגיעה גורמת למטופל לשתף פעולה עם הרופאים ולעבור טיפול שיניים רגוע וללא פחדים. תוך כדי הטיפול מבוצע ניטור של כל המדדים החיוניים (דופק, לחץ דם, סטורציה) על מנת להבטיח טיפול יעיל ובטוח.

מה קורה בסיום הטיפול? לאחר סיום טיפול השיניים, הרופא המרדים מפסיק את מתן התרופה ותוך מספר דקות המטופל מתאושש ויכול לקום. בדרך כלל המטופל נשאר כחצי שעה במרפאה לצורך השגחה ומעקב. חשוב לדעת כי מיד לאחר הסדציה העמוקה- אסור לנהוג, לכן יש צורך בתיאום מראש עם מלווה.

הרדמה כללית

מטרת ההרדמה הכללית היא לאפשר טיפול שיניים מלא כמו השתלות שיניים ללא כאבים וללא חרדה. תחת השפעתה של הרדמה כללית המטופל ישן שינה עמוקה, הוא חסר הכרה לחלוטין ואינו חש כלל את מהלך הטיפול. ההרדמה עצמה מבוצעת על ידי רופא מרדים המנטר את מצבו הגופני של המטופל במשך ההליך כולו, ולאחריו.

להמשך קריאה על טיפול שיניים תחת הרדמה כללית

לסיכום, ישנן שיטות רבות להפחתת רמות החרדה המאפשרות השתלות שיניים ללא כאבים ופחד במהלך טיפול השיניים.

במרפאת קפלאווי כל השיטות מבוצעות באופן תדיר ובהתאם לצרכי המטופל.

חשוב לזכור כי ישנה חשיבות מכרעת להכשרת הרופא המטפל בשיטות הרדמה אלו ועל המרפאה להיות עם אישור ממשרד הבריאות על מנת לבצע את טכניקות ההרדמה השונות.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות