עשה זאת בעצמך ברפואת שיניים? עדיף להשאיר למומחים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

עשה זאת בעצמך ברפואת שיניים? עדיף להשאיר למומחים

לעתים נדמה, כי בעידן המידע שבו אנו חיים יכול כל אחד לאבחן את מצבו הרפואי ולרשום לעצמו טיפול מתאים. מנועי החיפוש השונים אכן גדושים במידע שעשוי להיות שימושי ובעצות כאלו ואחרות, אך הם גם מלאים בעובדות שגויות ומטעות העלולות לסכן את חיי האדם. הצעות למשחות תוצרת בית, טיפולים דנטליים ואפילו יישור שיניים באופן עצמאי – כל אלו מהווים סכנה ממשית לחייו של כל פרט ופרט, ועל כך – במאמר הבא.

יישור שיניים גם בבית?

יישור שיניים הפך לטיפול מבוקש ונפוץ בקרב ילדים רבים. באמצעותו ניתן לשפר את מראה הפה ואפילו לתרום לבריאותו; כאשר השיניים ממוקמות כראוי וכשהרווח בין שן אחד לשנייה הוא בהתאם לרצוי, ניתן למנוע מקרים רבים של תחלואה ולהגן גם על החניכיים. אלא שכמו טיפולים רפואיים רבים, גם יישור שיניים כרוך בעלות כספית, ויש מי שמנסה להימנע מכך באמצעים שונים. אחת מדרכים אלו כוללת חיפוש אחר שיטות ליישור שיניים ביתי. מי שיעשה למשל חיפוש מהיר במנועי החיפוש ברשת האינטרנט, יגלה כי באמצעות סופרגלו, גומיות, תיל, מהדקי  נייר ועזרים נוספים, ניתן ליצור מעין גשר לשיניים.

אל תעשה זאת בעצמך

לכאורה מדובר בחומרים שניתן להשיג בקלות ושקיימים בכל משק בית, אלא שכאן טמונה סכנה גדולה. גם אם יש בידך המיומנות לבדוק מתקן ליישור שיניים, כל החומרים הנזכרים לעיל אינם סטריליים ועל כן עלולים לפגוע באופן משמעותי בבריאותו של האדם. גם במקרים שבהם לא סובלים ממצבים כמו רגישות בשן, חומרים אלו שלא חוטאו כהלכה עלולים לגרום לזיהום חריף של חלל הפה ולהיווצרותן של מחלות בחניכיים. כך, בסופו של דבר, ייאלץ המטופל לפנות לרופא שיניים במצב מורכב הרבה יותר ולהידרש לטיפול תובעני הרבה יותר. מלבד זאת, מכיוון שיישור שיניים הנעשה בבית, שלא בידי איש מקצוע, כולל שימוש בחומרים באיכות ירודה, התוצאות שיושגו יהיו בהתאם. כך, ייתכן מאוד כי לאחר טיפול ביתי שכזה, ייאלץ המטופל לעבור תהליכים שונים שמטרתם שיקום הפה.

עלות כספית

אחת הסיבות שבעטיין יש מי שבוחר לטפל בשיניו באופן עצמאי, היא נושא העלות הכספית. טיפולי שיניים אכן כרוכים בתשלום, אך מדובר בהשקעה באחד הנכסים החשובים ביותר שיש לאדם – הגוף שלו. רבים משקיעים כסף רב ברכישת מוצרים שונים ומותגים שונים, אך לכל אלו קודמת ההשקעה בגוף ובבריאותו. ייתכן כי נדמה שבאמצעות טיפולים ביתיים שונים  ניתן לחסוך כסף רב, אלא שבטווח הרחוק, המטופל יידרש למעשה לשלם יותר. טיפולים ביתיים עלולים כאמור ליצור נזק הרב על התועלת, או במקרים ה"טובים" יוצרים עיכוב משמעותי בפנייה לרופא מוסמך ואמין. במקרים אלו, מצב רפואי שהיה ניתן בתחילה לפתור בקלות יחסית מסתבך. כך נאלץ המטופל לשלם עלויות טיפול גבוהות יותר ולהידרש לתהליכים מורכבים וכואבים יותר.

הטיפול בגוף האדם ובשיניים צריך שייעשה בידי גורם מקצועי ומוסמך. רק רופא שיניים הבקיא במלאכתו יוכל להציע את הטיפול המהיר והקל ביותר, ורק כך ניתן יהיה להימנע מסיכונים שונים העלולים לפגוע בבריאות המטופל ובמראה האסתטי של שיניו.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות