נהלי עבודה נפוצים בקרב רופאי שיניים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

נהלי עבודה נפוצים בקרב רופאי שיניים

אנשים רבים חוששים מחיוך שיחשוף את מצב השיניים שלהם. הם אינם ניגשים לרופא שיניים בשל הדאגה כי יצטרכו לעבור טיפולים כואבים וארוכים. חששות אלו רלוונטיים לזמנים עברו. כיום רופאי שיניים נעזרים בשיטות חדשניות, שאף המאפשרות לצמצם באופן משמעותי את תחושת אי הנוחות בטיפול. בסופו של הטיפול, השיניים של המטופל יהיו בריאות יותר ועל כן גם ביטחונו העצמי של המטופל יהיה רב יותר. להלן סקירת אופן העבודה של רופאי שיניים, שתסייע אולי בהפגת החששות.

שומרים על הניקיון

כשמדובר בטיפולי שיניים, אחד הדברים החשובים ביותר הוא שמירה על היגיינה ועל סביבת עבודה נקייה. בעבר המודעות לתחום זה לא הייתה גבוהה במיוחד, אך כיום כל איש מקצוע בתחום דואג להשתמש בכפפות חד פעמיות השומרות גם על המטופל וגם על הרופא. חלק גדול מרופאים העוסקים בתחום משתמשים גם במסיכת פנים שמטרתה מניעת התפשטותן של מחלות העוברות דרך מערכת הנשימה. על מנת לשמור על רמת הניקיון, גם הכלים עצמם עוברים חיטוי לאחר כל שימוש, או שהם מוחלפים בכלי עבודה אחרים שכבר עברו הליך זה. ישנם מקרים שבהם בוחר הרופא בכלים חד פעמיים, או שחלקו של הכלי ניתן להחלפה. בסיומו של כל טיפול, מחטא הרופא את אזור הטיפול בעזרת מגבונים ייעודיים, וכך נשמרת רמת הניקיון הנחוצה.

שימוש במגני עיניים

השימוש במגני עיניים על ידי המטופל הפך בשנים האחרונות להיות יותר ויותר נפוץ. רופא שיניים נעזר במהלך העבודה שלו בתאורה חזקה שנועדה לאפשר לו לבחון היטב את השיניים ואת מצבם. ישנם מקרים שבהם התאורה הזאת היא חזקה במיוחד, או שהטיפול הוא ארוך יחסית, ועל כן יש צורך להגן על עיניו של המטופל. משקפי המגן עשויות גם להועיל במקרים אחרים. כאשר המטופל נדרש לעבור הליך של ניקוי אבנית, או כאשר מבצע הרופא השתלות שיניים all on 4 course, עלולים להיווצר רסיסים של חומרים שונים ושל רוק, וכמובן שרצוי שחלקיקים אלו לא יחדרו לעיניו של המטופל. למגני העיניים תפקיד חשוב נוסף – במקרה שבו חלילה נשמט מידו של הגורם המטפל כלי עבודה כלשהו, אפשר להיות רגועים כי עיניו של המטופל זוכות להגנה הנחוצה. לעתים קרובות גם הרופא בעצמו יעשה שימוש במשקפי מגן על מנת לשמור על עיניו מאותן סיבות שצוינו לעיל.

שימוש בסכר גומי

כשהמטופל מגיע לצורך ביקורת בלבד, או לשם ניקוי סטנדרטי של השיניים, בדרך כלל אין צורך להשתמש במכשור מיוחד. אלא שלעתים, נדרש הרופא לבודד אזור מסוים בפה על מנת שניתן יהיה להשלים את ביצוע הפעולה הרפואית. לשם כך נעזר הרופא לעתים קרובות בסכר גומי (Dental Dam), שהוא למעשה שכבה דקה של לייטקס המונחת באזור מסוים על מנת למנוע את המגע בינו לבין אזורים אחרים. במסגרת העבודה עם סכר הגומי, יבצע הרופא חור קטן בשכבת הלייטקס כך שרק שן אחת תוכל לצוץ ממנו. כך  ניתן יהיה לטפל בשן הספציפית בצורה טובה הרבה יותר, וגם ניקוי האזור הופך להיות הרבה יותר קל.

לסיכום, רופאי שיניים נעזרים באמצעים שונים המסייעים להם במהלך הטיפול הרפואי. כל הליך וכל פעולה שלא ברורה למטופל – הוא רשאי לשאול ולהתעניין לסיבתה. מטרתו של הרופא זהה לזו של המטופל – לפתור את הבעיה הרפואית בקלות ובמהירות ולהבטיח את שביעות רצונו של המטופל.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות