כיצד להימנע מהצורך בגשר בשיניים אצל ילדים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כיצד להימנע מהצורך בגשר בשיניים אצל ילדים

לעתים נדמה כי יישור שיניים הוא אחת מהגזירות הבלתי מעורערות של תקופת הילדות. ילדים רבים נאלצים לעבור טיפולים מורכבים וחלקם נדרשים להשתמש בגשר על מנת לזכות בשיניים ישרות. אך מכיוון שלגשר בשיניים עלולות להיות השלכות רבות, חלקן קשורות לעולמו החברתי של הילד, הורים רבים מתלבטים ותוהים האם זוהי אכן הדרך היחידה, וכיצד ניתן בכל זאת למנוע את השימוש בגשר. 

ביקור סדיר אצל רופא השיניים

רגע בקיעתה של השן הראשונה של הילד היא מרגשת מאוד ולעתים אף כואבת מאוד. אך לא פחות חשוב מכך, השן הראשונה משמעותה התחלת המעקב הרפואי אחר מצב השיניים של היילוד. אומנם בתחילה אין סיבה למהר לרופא השיניים, אך חשוב לעקוב אחר צמיחת השיניים וגדילתן. בכל מקרה, כאשר מתחיל תהליך התחלפותן של שיני החלב בסביבות גיל 6, כדאי להתחיל לבקר באופן סדיר (ביקור אחת לחצי שנה) אצל רופא השיניים. כך ניתן יהיה לוודא את ההתפתחות התקינה של השיניים ולאתר בעיות "קטנות" עוד בטרם הן הופכות לבעיות "גדולות". מעקב סדיר עשוי לסייע במניעת הצורך ביישור שיניים בעתיד. ישנם למשל מקרים שבהם בדיקה שגרתית אצל רופא השיניים תגלה כי הצפיפות בפה מקשה על צמיחתן התקינה של שיניים חדשות. במצבים אלו, שיניים יצמחו לעתים בצורה עקומה, וישנם מקרים שצמיחה מסוג זה ניתנת למניעה באמצעים שונים. גם מצבים של רווחים גדולים מדי בין השיניים כדאי שיתגלה מוקדם ככל האפשר על מנת שיהיה ניתן לתכנן מראש את מהלך הפעולה.

יישור שיניים ללא גשר

יישור שיניים באמצעות גשר היא עדיין גישה טיפולית רווחת ולעתים נחוצה. אך ישנם מצבים שבהם ניתן להימנע משימוש בגשר. כיום, לצד השיטות המסורתיות ליישור שיניים, קיימות גם שיטות יישור שיניים נוספות, שאת חלקן ניתן לשלב בטיפול כללי של שיקום הפה. הורים המתלבטים לגבי אפשרויות הטיפול השונות, כדאי שיתייעצו עם גורם מומחה שיוכל להתאים לילד את הפתרון המתאים. כיום ניתן למצוא התקנים מסוגים רבים, חלקם אף ניתנים להסרה קלה לצורך ניקוי. ישנם גם התקנים שאינם בולטים ואפילו התקנים שקופים שיקלו את התהליך על הילד. הדרכים המתקדמות הקיימות היום עשויות למנוע במקרים רבים הזדקקות לגשר, ועל כן מומלץ להתייעץ עם איש רפואה מקצועי ומיומן.

כשאין ברירה

על אף השיטות המתקדמות היום, לעתים אין ברירה, ויש צורך בהתאמה של גשר על מנת ליישר את השיניים של הילד. ישנם מקרים שאף שתדרש גם עקירת שן בינה בשל צמיחה לא תקינה או בעקבות הפעלת לחץ של שן הבינה על השיניים האחרות שבפה. אך גם אם אין מנוס משימוש בגשר, כיום קיימים פתרונות שונים שהופכים את שיטת הטיפול הזאת לאסטית יותר. קיימת לדוגמה אפשרות להרכיב את הגשר מאחורי השיניים, וכך להפוך אותו לבלתי נראה כמעט. יחד עם זאת, יש לציין כי שיטה זו תהיה לרוב יקרה יותר. מלבד אפשרות זאת, ניתן להציע לילד לבחור את צבע הגשר, ולהחליף אותו מעת לעת. בסופו של דבר, חשוב לזכור כי ילדים רבים נאלצים להשתמש בגשר לשם יישור השיניים, ואין מדובר בתופעה חריגה. בסיום התהליך הילד יזכה בשיניים ישרות יותר, יפות יותר ובריאות יותר.

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות