כיצד חורף יכול לגרום לרגישות בשיניים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כיצד חורף יכול לגרום לרגישות בשיניים?

האם השיניים שלכם כואבות לעיתים קרובות כשאתם אוכלים משהו חם או קר? כשאמייל השן שלנו נסוג והשכבה התחתונה מתגלה – הדבר עשוי לגרום לשיניים להפוך לרגישות במיוחד, ובהיעדר שכבת ההגנה, נרגיש באופן חד יותר שינויים בטמפרטורה. באותו האופן החורף "תוקף" את השיניים שלנו, השיניים מתכווצות בתגובה לקור. כיצד זה בא לידי ביטוי ובאילו דרכים ניתן להתמודד עם התופעה?

באיזה אופן פוגע הקור בשיניים?

הקור עשוי לפגוע בשיניים ברמה כזו שככל שיחלוף הזמן השיניים עלולות להיסדק ולחשוף צינורות מיקרוסקופיים פגיעים המצויים מתחת לשכבת האמייל הטבעית של השן. השכבה הנמצאת מתחת לשכבת האמייל נקראת "דנטין", והיא נחשבת לליבה של השן. במקרים של, למשל, דלקות חניכיים או באמצע תהליך של השתלת שיניים או שתלים בשיניים – השכבה התחתונה חשופה לקור ולחום חיצוניים והכאב בהחלט מורגש.

הרגישות למזג האוויר מתרחשת ללא כל קשר לכמה פעמים ביום אנו מצחצחים שיניים או כמה אנו שומרים על הגיינת הפה – אך כמובן שללא שמירה על שגרה הגיינית משביעת רצון, הסיכוי להיחשף לרגישות הקור והחום עולה.

באילו דרכים נפגעות השיניים?

שכבת הדנטין עלולה להיחשף מכמה סיבות:

  1. מחלת חניכיים – מחלות חניכיים עשויות לחשוף את הדנטין ולגרום לרגישות יתר. יתרה מכך, רגישות בחניכיים היא אחד השלבים הראשונים של מחלת חניכיים.
  2. צחצוח חזק מדי – גם אם נדמה לנו שבצחצוח חזק מאוד אנחנו מצליחים להסיר כתמים שטחיים או עמוקים מהשיניים, לטווח הארוך הדבר עלול לגרום לנזק לשכבת האמייל ולחשיפת הדנטין.
  3. שחיקת שיניים – אנשים מסויימים גורמים לשחיקת השיניים שלהם (גם במהלך השינה) ודבר זה מוביל לחשיפת הדנטין והיווצרות של רגישות בשיניים.
  4. עששת – אם כתמי עששת מתחילים להיווצר על השיניים ובמקביל אתם מתחילים לסבול מרגישות בשיניים – ייתכן ומדובר בסיבה ותוצאה.
  5. הלבנת שיניים – אם החל טיפול בהלבנת שיניים ביתית והרגישות בשיניים החלה במקביל אליה, חשוב להפסיק את הטיפול ולהתייעץ עם רופא השיניים – ייתכן מאד ומדובר במשחת הלבנה לא מתאימה.
  6. שתיית משקאות חומציים – קפה, תה, משקאות מוגזים או משקאות נוספים בעלי ריכוז גבוה של חומצה (כגון מיצים שונים) עלולים לשחוק את השיניים ולחשוף את שכבת הדנטין.
  7. הגיינה ירודה – הרגלים לא טובים של בריאות הפה, שימוש במוצרי טבק, שיניים לא מוברשות, אי שימוש בחוט דנטלי ועוד – עלולים לגרום לדנטין להיחשף וכן לנסיגת חניכיים.

דרכי טיפול

משיחת פלואוריד על השיניים מחזקת את שכבת האמייל הטבעית של השן, כמו גם כיסוי השורש של השן ואטימתה או טיפול שורש. בנוסף, אם הסיבה שבשלה הדנטין נחשף היא בגלל שחיקת שיניים בשינה – הרופא יוכל להתקין "שומר פה" שימנע זאת.

אין סיבה לסבול לחינם. כדי לטפל ברגישות בשיניים, התייעצו עם רופא השיניים ונסו להבין מהי הדרך הטובה ביותר עבורכם.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות