הרגלי רפואת שיניים לילדים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

הרגלי רפואת שיניים לילדים

שמירה על היגיינת הפה וטיפוח הרגלי צחצוח נכונים הם דבר חשוב שצריך להתחיל כבר בגיל הילדות, אבל לא תמיד קל לעשות אותו. אתם בוודאי מכירים את זה, המלחמות האינסופיות כדי לשכנע את הקטנטנים ללכת לצחצח שיניים. או מצד שני, ניסיון להרגיע את ההתלהבות המוגזמת ולהסביר להם שלא צריך להשתמש בכל משחת השיניים בצחצוח אחד.

ככה או ככה, אספנו עבורכם כמה עצות שיעזרו לכם להקנות לילדכם הרגלים נכונים.

מתרגלים ללוח הזמנים

לאורך השנים יש כמה נקודות מפתח שחשוב לזכור, בכל הנוגע לבריאות השיניים.

בחודשי החיים הראשונים, השיניים עדיין עוברות תהליכים של צמיחה בתוך החניכיים, ולכן אין צורך בהתערבות של רופא שיניים עד גיל חצי שנה (כמובן במידה והכול תקין, ולא צצה איזו בעיה בריאותית). לאחר בקיעת השן הראשונה חשוב להגיע לרופא השיניים, כדי לבדוק שצמיחת השיניים תקינה, וכדי לקבל הנחיות נוספות להמשך, כולל הנחיות לגבי תדירות הבדיקות התקופתיות.

בשלבים האלו תוכלו גם להתייעץ עם רופא השיניים מתי וכיצד להתחיל לצחצח את השיניים, ואף לקבל עצות כיצד לעזור לילדכם ללמוד לעשות זאת לבד.

בין גיל 6 לגיל 11 שיני החלב נושרות, ובמקומן בוקעות השיניים הקבועות. גם בנקודת הזמן הזו חשוב מאוד להקפיד על בדיקות תקופתיות ועל הרגלי צחצוח נכונים. לפעמים יש נטייה לזלזל בשיני החלב, במחשבה שהן ינשרו ואיתן גם הבעיות. אך בעיות שיניים בגיל צעיר בהחלט יכולות לפגוע גם בשיניים הקבועות, ובמהלך השנים אף להחמיר עד כדי צורך בטיפולים של שיקום הפה.

לומדים להיות עצמאיים

הקניית הרגלי צחצוח נכונים כבר מגיל צעיר חשובה מאוד, גם לבריאות הפה וגם לתחושת העצמאות של הילד. מומלץ להתחיל בכך כבר בשלב שבו הילד יכול לאחוז את מברשת השיניים בעצמו, כמובן כאשר אתם נמצאים איתו ומלווים את התהליך.

חלק חשוב ברכישת ההרגלים, הוא הבנה של החשיבות שלהם. יש היום הרבה מאוד ספרים, סרטונים ותוכניות טלוויזיה שעוסקות בבריאות השיניים, ומסבירות לילדים בצורה פשוטה, מובנת ומהנה למה חשוב לצחצח שיניים. כמובן שצריך להתאים את התכנים לגיל הרלוונטי, והם גם יאפשרו לכם לנהל שיחה פתוחה וכנה עם ילדכם. אנו ממליצים להסביר לילדים מהן הסכנות, אך מצד שני לא להפחיד אותם יותר מדי כדי שלא יחששו לגשת לרופא השיניים. לדוגמה אפשר להסביר מהי עששת וכיצד היא פוגעת בשיניים, ועל כך שהיא גורמת לכאבים וקושי לאכול. או שאפשר לדון בכך שאם לא מקפידים לצחצח שיניים הן יכולות להצהיב, ולפעמים צריך ציפויי שיניים כדי לפתור את הבעיה.

במסגרת השיחות האלו תוכלו לדון עם ילדכם בשגרה החדשה, ולשאול אותו מה יעזור לו להתרגל אליה. חשוב לא פחות, הוא להקפיד על הרגלי הצחצוח שלכם, ולהוות לילדכם דוגמה אישית.

אל תהססו לשתף את רופא השיניים בכל קושי והתלבטות בנוגע להרגלי הצחצוח של ילדכם.

 

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות