הסיבות והחשיבות של בדיקת שיניים תקופתיות | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

הסיבות והחשיבות של בדיקת שיניים תקופתיות

כמעט כל אחד מאתנו מתמודד מדי יום עם אתגרים שונים וכמעט כל אחד מאתנו נאלץ בכל רגע נתון לטפל בנושאים רבים הדורשים את תשומת ליבו. אך מהירות החיים המודרניים והמטלות הרבות המציפות אותנו אינן סיבה מספקת לוותר על הדאגה לבריאותנו. להפך, ככל שנזניח את הטיפול בעצמנו, כך גדל הסיכון להתרחשותם של מצבים רפואיים המחייבים טיפול מיידי. דבר זה נכון במיוחד בכל הנוגע לבדיקות שיניים תקופתיות, ורבים נוטים לדחות אותן או לא לקיים אותן כלל. במיוחד לשם כך, מרכז מאמר זה את החשיבות שבבדיקת שיניים תקופתית.

בדיקת היגיינת הפה

גם מי שמקפיד לשמור באופן אדוק על היגיינת פה, נדרש לבקר את רופא השיניים לצורך בדיקה תקופתית. הסיבה לכך היא פשוטה; כל אחד מסגל לעצמו הרגלי היגיינה שונים, ולעיתים מתברר כי הרגלים אלו אינם מועילים אלא אף פוגמים בשיניים. לדוגמה, יש הנוהגים לצחצח את השיניים בכוח רב וכך הם גורמים נזק לחניכיים שעלול להוביל לנסיגת חניכיים. אחרים דואגים לצחצח אזורים מסוימים בפה (בדרך כלל את האזור הקדמי) אך מתקשים לשמור על ניקיון חלקו האחורי של הפה. במקרים אלו, ייעוץ רפואי יוכל להקנות למטופל כלים מועילים הנוגעים לאופן הצחצוח של השיניים, וכך הוא יוכל לשמור על בריאות הפה בין טיפולי ניקוי השיניים. במקרי הצורך, הרופא אף יוכל להמליץ על סוג מברשת השיניים הנדרשת ועל משחת שיניים המתאימה למטופל.

בדיקת בריאות הפה

מלבד בדיקת היגיינת הפה, לבדיקה התקופתית מטרה חשובה לא פחות – בחינת מצבם הבריאותי של השיניים ושל החניכיים. יש המגיעים לרופא השיניים רק לאחר שהם חשים רגישות בשן, או לאחר שכבר נגרם נזק לשיניים או לחניכיים. אך בדיקה תקופתית תאפשר לרופא השיניים לאתר בעיות רפואיות עוד בתחילתן, וכך למנוע הליך מורכב של שיקום הפה, הליך הנדרש במקרים רבים שבהם לא הייתה הקפדה על מעקב רפואי. במהלך הבדיקה השגרתית ניתן לבדוק למשל אם ישנה התפתחות של מחלת חניכיים הנובעת מזיהום חיידקי או מניקוי לא מספק של השיניים. מחלות חניכיים שאינן מטופלות עלולות לגרום בסופו של דבר לפגיעה בשן, ועל כן חשוב מאוד לאתר מצב זה מבעוד מועד ולהתחיל בטיפול המתאים בהקדם האפשרי. מלבד בדיקה כללית של הפה, רופא השיניים מבצע גם צילומים שמטרתם לבחון את מבנה השן ולאתר חורים, במידה שיש. בדיקה יסודית זו אפשרית רק בעת ביקור אצל רופא השיניים, ומכאן החשיבות הרבה שיש לביקור התקופתי.

גילוי מצבי סיכון רפואיים

הביקור התקופתי אצל רופא השיניים מסייע כאמור בשמירה על בריאות השיניים והחניכיים, אך הוא גם עשוי להועיל לבריאותו הכללית של האדם. למשל, במצבים שבהם האדם מתקשה בנשימה או סובל מבעיות שינה, ייתכן בהחלט כי הגורם למצבים אלו מצוי במבנה הלסת. במקרים אלו יוכל הרופא לסייע במציאת פתרון, או בהפניה לגורם המקצועי המתאים. רופא שיניים אף מסייע לאתר סימנים מקדימים של סרטן בפה, וכך למנוע את התפרצותה של מחלה מסוכנת.

בסיכומו של דבר, בדיקה תקופתית אצל רופא השיניים מסייעת לשמור על היגיינת פה ועל בריאותו של האדם. באמצעותה ניתן לאתר מצבים רפואיים כבר בתחילת דרכם, ולהתאים טיפול אישי שיימנע את החמרת המצב ושיביא לריפוי המטופל.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות