הביטוח הרפואי שלך - כל מה שצריך לדעת | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

הביטוח הרפואי שלך – כל מה שצריך לדעת

אחת ההחלטות החשובות והקריטיות ביותר בחייו של כל אדם היא הבחירה בביטוח הבריאות שילווה אותו לאורך חייו. ביטוח הבריאות עשוי להשפיע לא רק על בריאותו של האדם הפרטי, אלא גם על הכיסוי הניתן למשפחתו במסגרת השירותים המוצעים. על כן חשוב ללמוד את הנושא היטב ולקבל החלטה מושכלת לאחר בחינתן של כל האפשרויות השונות.

לשם מה יש צורך בביטוח בריאות

בחיי היום-יום שלנו אין אנו נזקקים בדרך כלל לשירותים רפואיים מיוחדים. אדם שבריאותו תקינה יבקר מדי פעם אצל רופא המשפחה ובזה יסתיים המגע שלו עם מערכת הרפואה. אלא שלאורך השנים חלה ירידה ביכולתו של הגוף להתמודד עם מצבים בריאותיים שונים, ובדיוק לשם כך רבים בוחרים לרכוש ביטוח בריאות. המטרה המרכזית של ביטוח הבריאות היא לוודא כי בעת הצורך יוכל האדם לקבל את התמיכה הכספית הנדרשת על מנת לטפל בבעיה רפואית כלשהי.

סוגי ביטוח הבריאות הקיימים בישראל

מערכת הבריאות הקיימת במדינת ישראל מציעה לכל אזרחיה ביטוח בריאות ממלכתי המכונה גם סל הבריאות. במסגרת זו נכללים טיפולים בסיסיים ותרופות מצילות חיים למחלות שהן נפוצות יחסית באוכלוסיה הכללית. לביטוח הבסיסי הזה ניתן להוסיף שירותי בריאות נוספים המוצעים על ידי קופות החולים השונות. שירותים אלו נקראים גם תוכניות שב"ן (שירות בריאות נוסף), ובמסגרתם ניתן לרכוש תרופות שאינן חלק מסל הבריאות, לבצע בדיקות תקופתיות מקיפות יותר, לקבל שירותי רפואה משלימה, לזכות בחוות דעת רפואית שנייה ולקבל שירותי רפואת שיניים מקיפים. כך למשל, תוכניות השב"ן יכולות לסייע למי שמעוניין לבצע השתלת שיניים ביום אחד ונזקק לסיוע במימון הטיפול. בחלק גדול מהמקרים ביטוחים אלו יספקו כיסוי מספק, אלא שבמצבים אחרים מתעורר הצורך לבחור בביטוח המוצע על ידי חברות חיצוניות. ביטוח מסוג זה עשוי להציע כיסוי רחב הרבה יותר, והוא יכול להתאים למשל לאוכלוסיות מבוגרות יותר שלהן יש צרכים רבים יותר כגון התקנת שיניים תותבות איכותיות באופן פרטי וטיפול במחלות כרוניות.

רכישת ביטוח בריאות פרטי

אף על פי שרוב צרכי הבריאות של האדם הממוצע זוכים למענה באמצעות הביטוחים הרפואיים שמציעות קופות החולים, יש מי ששוקל להיעזר בביטוח בריאות פרטי שבחלק מן המקרים מעניק כיסוי נוסף. כיום חברות ביטוח פרטיות מציעות סוגים שונים של כיסויים, והמבוטח חופשי לבחור את מידת הכיסוי הרצויה לו. במסגרת ביטוח זה ניתן למשל לכלול ביטוח למימון ניתוחים בחוץ לארץ, כיסוי למחלות קשות, כיסוי לתאונות אישיות, ביטוח סיעודי, ביטוח למימון השתלות וביטוח לצורך מימון טיפולי שיניים. כל מבוטח צריך לוודא כי התכנית שהורכבה עבורו אכן מתאימה לצרכיו ועונה על הדרישות שלו.

רגע לפני

לעתים קרובות פונות חברות הביטוח לאדם הפרטי ומציעות לו שירותי ביטוח המבטיחים כיסוי מרבי במקרה של מחלות שונות. לפני שמקבלים את ההחלטה לרכוש ביטוח פרטי מסוג זה, כדאי מאוד לוודא כי לא קיים כבר ברשותכם ביטוח המספק את אותה מידת כיסוי. מלבד הביטוח הניתן על ידי קופות החולים, ישנם מקומות עבודה רבים המציעים פוליסות ביטוח בריאות משתלמות הרבה יותר, ועל כן לפני קבלת ההחלטה, חשוב לבצע סקר שוק מעמיק.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות