האם אני אלרגי ל-תבניות יישור שיניים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

האם אני אלרגי ל-תבניות יישור שיניים?

שיניים עקומות פוגעות באסתטיקה של הפה, ויכולות לגרום להרגשה לא נעימה עד כדי כך שיש אנשים המעדיפים להימנע מלחייך או לדבר בפומבי, העיקר שלא יראו את השיניים שלהם. מבלי להקל בכך ראש, שיניים עקומות יכולות לגרום לבעיות נוספות כמו קושי בלעיסה, ושמירה על היגיינת פה, לעיתים עד כדי היווצרות בעיות דנטליות חריפות אשר דורשות הליך שיקום שיניים. לרוב טיפול יישור השיניים מבוצע סביב גיל ההתבגרות, וכבר התרגלנו לראות נערים ונערות עם גשר על השיניים. אולם לעיתים הטיפול נדחה לגיל מאוחר יותר בגלל סיבות שונות, ולא כולם מוכנים להיראות עם גשר בשיניים בגיל מבוגר. לשמחתנו יש היום פתרון אסתטי יותר.

מהן תבניות יישור שיניים?

בדיוק כמו גשר בשיניים, תפקידן של התבניות להפעיל לחץ מתון על השיניים על מנת להזיז אותן למקומן הנכון. ההבדל המשמעותי הוא שהתבניות מיוצרות מחומר כמעט שקוף לחלוטין, אשר מתלבש על השיניים בצורה אסתטית יותר שפחות בולטת לעין.

את התבניות יוצר רופא השיניים בהתאמה אישית לכל מטופל, באמצעות מדידות והטבעת השיניים על התבנית. לרוב אחת לשבועיים יש צורך להגיע לרופא השיניים כדי ליצור תבנית חדשה כדי לקדם את תהליך יישור השיניים.

האם אפשר לפתח אלרגיה לתבנית יישור השיניים?

תגובה אלרגית לחומרים אשר מרכיבים את תבנית השיניים אכן אפשרית, אולם היא נדירה מאוד. בדומה לטיפולי שיניים אחרים כמו סתימה או אפילו שתל שיניים, משתמשים בחומרים שעברו בדיקות קפדניות וקיבלו אישור של משרד הבריאות, בין השאר כדי לוודא כי הם בטוחים לשימוש.

לעיתים השימוש בתבניות ליישור שיניים גורם לגירוי לא בגלל אלרגיה, אלא בגלל בעיה בייצור הרוק. וכאשר אין מספיק רוק, התבנית גורמת לשפשוף של החניכיים.

מה לעשות כאשר התבנית גורמת לגירוי?

כאמור, הסיכוי לפתח תגובה אלרגית נמוך, וישנם גורמים נוספים אשר יכולים להוביל לגירוי של החניכיים. בכל מקרה חשוב לפנות בהקדם לרופא השיניים לבדיקה והתייעצות. רופא השיניים ינחה אתכם כיצד לנהוג, ובמידת הצורך ניתן לבצע בדיקת אלרגיה כנגד החומרים אשר מרכיבים את התבנית.

במידה ומקור הבעיה הוא אכן תגובה אלרגית לתבנית יישור השיניים, רופא השיניים יציע פתרונות הולמים לבעיה. כאשר מפסיקים את השימוש בתבנית ליישור השיניים לפני תום הטיפול, זה כמובן יפגע בתוצאה אך גם יכול להוביל לכך שהשיניים יחזרו למצבן הקודם. לכן כל החלטה בנוגע להמשך הטיפול חייבת להיות בשיתוף עם רופא השיניים.

לעיתים ניתן לצמצם את התגובה האלרגית באמצעות תרופות נגד אלרגיה כגון אנטי-היסטמינים במינון נמוך. לעיתים הפתרון הוא דווקא שתייה מרובה של מים, על מנת לעודד ייצור רוק. במקרים מסוימים הגעה לשיננית כדי לבצע ניקוי של השיניים יכול גם הוא לסייע להפחתת הגירוי.

במקרים קיצוניים בהם לא ניתן להתגבר על האלרגיה והגירוי הופך להיות בלתי נסבל, רופא השיניים יציע לך אפשרויות טיפוליות אחרות.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות