גילוי מוקדם אצל רופא שיניים בעזרת טכנלוגיה מתקדמת | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

גילוי מוקדם אצל רופא שיניים בעזרת טכנלוגיה מתקדמת

אחת ממטרות העולם הרפואי בכלל, ועולם רפואת השיניים בפרט, היא מניעת תחלואה. טיפול בבעיה קיימת, או בבעיה שכבר התפתחה היא עניין מורכב הרבה יותר המצריך משאבים רבים. כיום לעומת זאת, כבר קיימת הטכנולוגיה המאפשרת גילוי מוקדם של מצבים רפואיים שונים כגון חורים בשיניים. גילוי מוקדם מאפשר איתור של הבעיה עוד בטרם היא מתפתחת למצב רפואי חמור יותר, וכך הטיפול הופך להיות קל הרבה יותר לרופא ולמטופל גם יחד, והעלות בהתאם. על כך במאמר הבא.

יתרונות הגילוי המוקדם עבור המטופל

אנשים רבים חוששים מביקור אצל רופא השיניים, לעתים בשל מפגש טראומטי בעבר, או בשל טיפול בלתי הולם שקיבלו. החשש הזה גורם למטופלים רבים להימנע מביקור אצל רופא שיניים, גם כאשר מדובר בבדיקה שגרתית שיש לבצע מדי שנה. אך דווקא בשל כך גדלה חשיבותו של הגילוי המוקדם. גילוי מוקדם מאפשר לאתר את ההיווצרות הראשונית של חורים בשיניים, לעתים עוד לפני שהמטופל מדווח על בעיה כלשהי או על כאב באזור. מכיוון שהגילוי המוקדם מאתר את הבעיה עוד כשהיא "קטנה", הטיפול הופך להיות פשוט יחסית, ואינו מחייב בדרך כלל טיפולים מורכבים כגון טיפול שורש, "כתר" וכיוצא בזה. כך נחסך מן המטופל סבל רב, ומעבר לכך, גם עלות הטיפול זולה בהרבה.

טכנולוגיית הגילוי המוקדם

במקרים רבים נדרשים מטופלים לקבל עזרה ראשונה שיניים, בשל התפתחותה של בעיה אקוטית. אך כיום, השתנתה התפיסה של עולם הרפואה, ורופאים הופכים להיות יותר ויותר מודעים  לחשיבות של מניעת הבעיה. כך ניתן למנוע את היווצרותם של מקרי תחלואה קשים יותר, ולמנוע את הסבל העתידי מן המטופל. בדיוק לשם כך קיימים עזרים טכנולוגיים המאפשרים מעקב סדיר שנועד למנוע את מצבי חירום אלו. המכשור החדיש מותאם למטופל הספציפי ולמבנה הייחודי של השיניים שלו. לאחר ביצוע ניקוי בשיניים, תסקור קרן לייזר את השן ואת המבנה שלה ותבחן אותה על פי מדדים שונים. בסופו של תהליך ניתן יהיה לדעת האם קיימת בעיה בשיניים, עוד לפני שהמטופל מתחיל לחוש בה.

משך הבדיקה

דחיית הביקור אצל רופא השיניים מתרחשת לעתים בשל אילוצי זמן. רבים מאתנו מתמודדים עם לחצים רבים בחיי היום-יום, ומתקשים למצוא את המועד הנכון להגיע לביקור השגרתי אצל רופא השיניים. אך למעשה, ביקור זה, במיוחד כשנעשה שימוש במכשור חדיש, עשוי להמשך דקות ספורות בלבד, ובסופו מקבל המטופל מידע מלא ומפורט באשר למצב השיניים שלו. הבדיקה המוקדמת תאפשר גילוי מהיר של בעיות בשיניים, כך שניתן יהיה גם לבנות תוכנית טיפול מתאימה במהירות וביעילות. בעת הצורך, נעשה שימוש בטכנולוגיות בדיקה נוספות על מנת לוודא כי בידי הרופא נמצאת התמונה המלאה באשר למצב השיניים של המטופל.

עבור רבים, הליך הגילוי המוקדם, הוא חלק מתהליך חשוב של שיקום הפה. גם מי שאינו חש בסימפטומים כלשהם, מומלץ שיבצע את הבדיקה המוקדמת, המאפשרת לשמור על המצב התקין של השיניים, ומעניקה למטופל שקט נפשי.

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות