איך לצחצח שיניים לילדים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

איך לצחצח שיניים לילדים?

כל הורה היום יודע, שכדי שילדיו יוכלו ליהנות משיניים בריאות וכדי לשמור על הגיינת פה טובה – חייבים להקפיד על צחצוח שיניים ברמה היומיומית. זה לא משנה אם מדובר בפעוט או בילד רך בשנים, חשוב לסייע לילדים לסגל שגרת צחצוח בבוקר ובערב, ולמנוע בעתיד ביקורים אצל רופא השיניים לצורך שיקום הפה, סתימות, עקירות או ציפויי שיניים. בכל גיל הצרכים הדנטליים שלנו משתנים, הנה החלוקה בהתאם לגילאים השונים, שתבטיח שילדיכם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר.

לפני בקיעת השן הראשונה

גם לפני שהשן הראשונה בוקעת, חשוב להקפיד על צחצוח לפני השינה ואחרי כל ארוחה. הדבר מסייע להסיר את החיידקים שעלולים לדבוק בחניכיים, וגם מרגיל את התינוק מגיל צעיר מאוד לשגרה ההכרחית. הדרך לעשות זאת היא להרטיב קלות במים חמים מטלית רכה, ולשפשף בעדינות את הבד על החניכיים.

כשהשן הראשונה בוקעת

כשהשן הראשונה של ילדכם בוקעת, תוכלו להתחיל להשתמש במברשת שיניים רכה מאוד במקום המטלית. בחרו במברשת שיניים בעלת זיפים רכים ביותר, ידית גדולה שתאפשר לכם תמרון קל בחלל הפה וראש קטן שינוע בנוחות בתוך הפה. הקפידו לכסות את כל חלקי הפה ולהיפטר בכך מחיידקים לא רצויים. מומלץ להשתמש במשחת שיניים מותאמת לילדים, שטעמה מוצא חן בעיניהם יותר.

בגיל שנה

מזל טוב! ילדכם צלח בשלום את השנה הראשונה לחייו, וכעת הגיע הזמן לקבוע תור לרופא השיניים. גם אם אין אף בעיה נראית לעין, רצוי לבקר אצל רופא השיניים בפעם הראשונה כדי שיוכל לוודא שהשיניים נקיות כראוי ועל מנת לקבל עצות המותאמות לצרכים הספציפיים של ילדכם.

בגיל שלוש

בגיל שלוש ניתן לעבור למברשת שיניים רחבה מעט יותר. עזרתכם כהורים עדיין תהיה נצרכת ועדיין תצטרכו לצחצח עבורם את השיניים, אך ההרגל בסופו של דבר יעשה את שלו, ואט אט הם ירכשו מיומנות שתאפשר לכם להיות אחראיים על הצחצוח בעצמם.

כשהם יכולים להחזיק את מברשת השיניים בכוחות עצמם

כאשר ילדכם מגיע לגיל בו הוא מסוגל להחזיק את מברשת השיניים בכוחות עצמו, מצליח להזיז אותה במיומנות בתוך חלל הפה ואינו זקוק לסיוע כאשר הוא צריך לירוק לכיור את המשחה ולשטוף את הפה – זה סימן שהוא בשל לעבור לצחצוח עצמאי. בשלב הראשון, פקחו עליהם עין וודאו שהם עושים זאת נכון ולא פוגעים בעצמם, אך אפשרו להם את העצמאות המתבקשת.

 

כשהם לומדים לכתוב

כשילד לומד את המוטוריקה העדינה הכרוכה במלאכת הכתיבה, זהו זמן טוב להניח שהוא יהיה מסוגל להסתדר בכוחות עצמו באופן אבסולוטי במלאכת צחצוח השיניים, וכי הוא בוגר מספיק כדי להבין את המושגים הקשורים לבריאות הפה והיגיינה. יחד עם זאת, מבלי שימת לב ראויה, ילדים יכולים לשכוח בקלות להבריש בצורה נאותה את השיניים – על כן חשוב לוודא מדי פעם כי הם אכן מקפידים על צחצוח השיניים ולהבין מה כוללת שגרת ההברשה שלהם.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות