איך העישון מזיק לשיניים שלך? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

איך העישון מזיק לשיניים שלך?

כיום, נזקי העישון ידועים ומוכרים היטב, וכל אדם מודע לסכנות שהוא חשוף בפניהם כאשר הוא בוחר לעשן. אך מלבד הסיכון למערכות הנשימה של הגוף, ולצד הפגיעה בעור הפנים קיימת גם סכנה ממשית שממעטים לדון בה. הכוונה היא כמובן לנזקים שגורם העישון לבריאותו של הפה. בסיגריה, גם בסיגריה האלקטרונית, קיימים חומרים רבים שהוגדרו כחומרים מסרטנים, והם עלולים לגרום לתחלואה קשה בפה ובאזור הלוע. נוסף על כך, גם אם האדם אינו מפתח מחלות מסוג זה או אחר, העישון פוגע במראה האסתטי של השיניים ומקשה על הגוף להתאושש ממחלות. מי שטרם השתכנע בדבר נזקי העישון, כדאי שיקרא את המאמר הבא.

השפעת העישון על בריאות הפה

הסיגריה מכילה חומרים מסרטנים. בכך אין כל ספק. ברגע שהמעשן פותח את החפיסה ומדליק את הסיגריה הוא סופג מינון של רעלנים המשתנים בהתאם לסוג הסיגריה ובהתאם לחוזק שלה. הנזק הנגרם לגוף מתחיל כבר בשאיפה הראשונית הזאת, כאשר הכימיקלים הקיימים בסיגריות דבקים בשיניים ומכתימים אותן בכתמים שקשה מאוד להסיר. אך אין מדובר בעניין אסתטי גרידא; החומרים הרעילים שבסיגריה פוגעים בציפוי המגן של השן ושוחקים אותה. כך הופכת השן לפגיעה הרבה יותר למחלות חניכיים ובמקרים מסוימים מצב זה מעודד את התיישבותם של חיידקים המזיקים לפה. לעתים קרובות הפגיעה בשן עלולה ליצור תחושת רגישות רבה, וכדי להימנע ממנה המעשן נמנע מצחצוח. זוהי התחלתו של מעגל קסמים שקשה מאוד לצאת ממנו, שכן ככל שמקפידים פחות על צחצוח כך הסיכון לפה עולה וכך גם אי הנעימות מהצחצוח גדלה.

סיגריה חשמלית

בשנים האחרונות חדר לשוק חידוש בתחום העישון, והוא הסיגריה האלקטרונית. על פי טענות היצרנים מדובר בסיגריה המאפשרת מצד אחד לא לוותר על הנאת העישון, ומהצד השני לא לשלם את המחיר הבריאותי. סיגריות מסוג פועלות בטכניקה של אידוי, ועל כן יש לה יתרון אחד והוא הימנעות מריח פה רע. אך ככל הנראה זוהי נקודת האור היחידה. סיגריות אלקטרוניות מכילות אף הן ניקוטין וחומרים מזיקים אחרים הנספגים בפה ובגוף. חומרים אלו מפחיתים את זרימת הדם בגוף, וכך הפה אינו זוכה לקבל את אספקת הדם והחמצן שלה הוא זקוק. בשל כך, גם המשתמשים בסיגריה אלקטרונית מפתחים מחלות חניכיים ותחלואה מסוגים אחרים, ובסופו של דבר גם הם נאלצים לעבור הליך של שיקום הפה, או לחדש ציפויי שיניים שנפגעו בשל השימוש במוצר.

השפעות נוספות

כאמור, לעישון השפעות רחבות היקף על גוף האדם, והוא עלול אף לפגוע בהתאוששות ממחלות ומניתוחים. אם למשל נאלץ המעשן לעבור כריתת שן בינה או הליך מורכב אחר, החלמתו מהפרוצדורה תהיה ארוכה הרבה יותר. זאת גם אחת הסיבות שבעטיה מבקשים ממעשנים להימנע מהרגל זה תקופה מסוימת אחרי הטיפול; כפי שנכתב לעיל, העישון מעכב את זרימת הדם בגוף, וכך מתעכבת גם אספקת החמצן הנחוצה לאזור הפצע על מנת להחלים. ללא אספקת חמצן ראויה, הפצע יחלים לאט יותר, ייסגר לאט יותר, וכך יעלה הסיכון לזיהום באזור, כמו גם הסיכון להישארותה של צלקת.

בסיכומו של דבר, עישון מזיק לבריאות הגוף כולו ולבריאות הפה בפרט. מלבד הסכנות הבריאותיות, העישון גם פוגע במראה השיניים ובמראה הכללי של העור. על כן, אם נדרשתם לעבור הליך רפואי ולהימנע במסגרתו מעישון – זוהי הזדמנות נפלאה להפסיק לעשן לצמיתות. כך גם תצטרכו להיפגש עם רופא השיניים הרבה פחות. בהצלחה!

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות