סיבות חשובות לייעוץ דנטלי | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

סיבות חשובות לייעוץ דנטלי

בניגוד לטיפול שיניים, ייעוץ דנטלי הוא פגישה שאינה כוללת טיפול פולשני. מטרתה היא לדון עם רופא השיניים ולחשוב האם יש צורך לבצע בדיקות נוספות ומהן אפשרויות הטיפול.

ישנם רופאי שיניים אשר מבצעים את הייעוץ הדנטלי כחלק מהטיפול הכולל ללא עלות, וישנם רופאים אשר גובים סכום מסוים בעבור הפגישה.

 

לבדוק מהן האפשרויות שעומדות בפניך

הביקורים השגרתיים אצל רופא השיניים הם פשוטים, ולרוב כוללים רק ביקורת או הסרת אבנית. אולם כאשר יש צורך לבצע טיפולים מורכבים יותר, חשוב לדעת כי יש היום מגוון רחב של אפשרויות טיפול, ולכל אחת היתרונות והחסרונות שלה. ההחלטה מהי הפרוצדורה המתאימה ביותר בשבילך, תלויה במספר גורמים כמו העלות הכספית של הפרוצדורה, המורכבות שלה, מגבלות בריאותיות או דרישות אסתטיות שונות. בדיוק לשם כך נועד הייעוץ הדנטלי, כדי לנהל דיון פתוח ולהחליט מהי הדרך הטובה ביותר בשבילך.

לדוגמה, ישנן מספר דרכים להתמודד עם שיניים חסרות. ניתן לעשות זאת באמצעות שיניים תותבות, אולם פתרון זה לא מתאים לכל אחד. אפשרות אחרת היא באמצעות השתלות שיניים, שנותנת פתרון קבוע לבעיה אולם מדובר בהליך מורכב ויקר. באמצעות בחינת ההיסטוריה הרפואית ובאמצעות שאלות מנחות, רופא השיניים יוכל לסייע לך להבין מהו הטיפול בו כדאי לבחור.

 

מה מצפה לך?

טיפולי שיניים הם הליך מלחיץ עבור רובנו, וכאשר מדובר בפרוצדורות מורכבות רמות הלחץ עולות פי כמה וכמה. יותר קל לנו להתמודד כאשר אנחנו יודעים מה מצפה לנו, ולכן במהלך פגישת הייעוץ מומלץ מאוד לבקש מהרופא הסבר מפורט- אילו פרוצדורות צפויות? כמה זמן יימשך כל טיפול כזה? האם יש צורך לבצע בדיקות נוספות או לערב רופאי שיניים נוספים בעלי התמחויות ספציפיות? כדאי גם לקבל מידע על משך ההחלמה אחרי כל טיפול, ולבדוק האם יש מגבלות או אירועים מיוחדים שכדאי להתחשב בהם. לדוגמה, כאשר מטפלים בשיניים חסרות באמצעות שתלים דנטליים, מדובר בטיפול שכולל כמה שלבים שונים, ויש פערי זמן בין טיפול לטיפול. אם צפוי לכם אירוע משמעותי, למשל כמו חופשה בחו"ל, כדאי לבדוק האם כדאי להקדים או לדחות חלק מהטיפולים כך שלא תסבלו מכאבים במהלך החופשה.

זהו גם השלב שבו כדאי לברר מהן העלויות הכספיות של הטיפולים, ומהם הסדרי התשלומים שמציע רופא השיניים שלכם. כדאי כמובן לבדוק האם קופת החולים מסבסדת חלק מעלות הטיפול, ובמידה ויש לכם ביטוח בריאות פרטי- לברר לאילו טיפולים והחזרים כספיים אתם זכאים.

 

לדאוג גם להיגיינת השיניים

כולנו יודעים שצריך לשמור על היגיינת פה תקינה, ולצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום. אבל יכול להיות שהיגיינת הפה שלנו לא מספיק טובה עבורנו. למשל, יכול להיות שאנחנו לא מצחצחים את השיניים בזווית הנכונה, או שאנחנו לא משתמשים במשחת שיניים מתאימה. במסגרת הייעוץ חשוב לוודא גם את הדברים הללו, כיוון שהם יסייעו לשמור על שיניים בריאות ויסייעו להצלחת טיפולי השיניים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות