סוגים של שתלים לשיניים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

סוגים של שתלים לשיניים

השימוש בשתלים הפך זה מכבר לאמצעי יעיל ונפוץ במיוחד במקרים שבהם לא קיימת אפשרות לשקם את מצבה של השן. בעבר אובדן שיניים טופל באמצעות שיניים תותבות, אך כיום ישנה דרך אחרת שבזכותה יכול המטופל לשמור על רמת איכות החיים שלו ולחזק את הביטחון העצמי שלו. שתלים דנטליים הם פתרון קבוע המאפשר לשמור על בריאות הפה ובהמשך ישיר לכך – על בריאות הגוף כולו.

מהו שתל דנטלי

שתל דנטלי הוא למעשה התקן ייחודי המאפשר למלא את מקומן של שיניים חסרות או של שיניים שיש צורך לעקור אותן בשל סיבות רפואיות שונות. הם עשויים לרוב מאחת המתכות היקרות ביותר שבטבע – טיטניום, ומדובר למעשה בברגים המצוידים בהברגה פנימית וחיצונית (הברגה כפלה). הברגה זו היא שמסייעת לעגן את השתל בחניכיים ובעזרתה ניתן להשלים את תהליך שיקומו של הפה. ההבדלים בין השתלים מקורם בסוג הבורג, בעיצובו ובציפוי שלו, כשלצד בורגי הטיטניום קיימות גם אפשרויות אחרות. איש הרפואה הנכון ידע להתאים בין סוג השתל לבין צרכיו של המטופל והבעיות הרפואיות שהשתל נועד לפתור. יחד עם זאת, חשוב מאוד כי השתל שבו נעשה שימוש קיבל את האישור הנדרש מטעם משרד הבריאות, ועל כן, לפני שמתחילים בהליך מסוג זה יש לברר פרטים נוספים בנוגע לשתל.

מתי יידרש השימוש בשתלים

השתלת שיניים היא במקרים רבים הקו האחרון בטיפולי שיניים. במצבים שבהם אין אפשרות עוד למנוע את אובדן השן, ובמקרים שבהם כתר או טיפול שורש אינם מספקים מענה ראוי, שתלים דנטליים הם לעתים הפתרון היחיד. השתלים מאפשרים להחליף שן אחת או יותר שנפגעו ובעזרתם ניתן ליצור מראה אסתטי ונאה לפה. אך מלבד שיקול זה קיים עניין חשוב עוד יותר – שתלים מאפשרים למטופל לעיסה נוחה וקלה ודיבור רגיל. על כן השתלים הדנטליים משחקים תפקיד חשוב בשימור איכות חייו של המטופל, ומכאן חשיבותם הרבה. השתלים הופכים להיות למעשה חלק אינטגרלי מהפה ואם התקנתם מבוצעת באופן מקצועי גם הטיפול בהם והניקוי שלהם הוא פשוט וקל. על מנת שאכן ניתן יהיה ליהנות מיתרונותיהם של השתלים, חשוב לבחור בגורם מוסמך, בעל הכשרה וניסיון מתאימים, שיש ברשותו הציוד הנדרש לביצוע הליך רפואי זה.

סוגי השתלים הקיימים

על מנת שטיפול הכולל שתלים דנטליים יוכתר בהצלחה ולא יהיה כרוך בסיבוכים, חשוב לבחור בשתל הנכון. שתלי טיטניום הם הנפוצים ביותר ומחירם הוא יחסית נמוך יותר, אך לעתים הם מצריכים תחזוקה רבה יותר וניקוי יסודי יותר. לצורך ביצוע בחירה מושכלת, מומלץ להכיר את סוגי השתלים השונים.

שתלי טיטניום: אלו כאמור השתלים שבהם נעשה השימוש הרב ביותר והם כוללים מחבר שיכולות להיות לו מספר צורות שונות. כדאי לשים לב כי אף על פי שמדובר באותו החומר, ישנם שתלי טיטניום איכותיים (ויקרים) יותר, ויש שתלים זולים יותר ועמידים פחות.

שתלי מיני: שתלים אלו כוללים בורג מטיטניום והם מיועדים בעיקר למקרים שבהם מעוניינים בהליך שיהיה כמה שפחות פולשני. שתל מסוג זה יכול להיות גם אידיאלי כאשר יש צורך להשלים מספר השתלות באותו היום.

שתלי זירקוניה: כיום, לצד השתל העשוי טיטניום ישנם גם שתלי זירקוניה העשויים מחרסינה. מדובר בחומר בגוון לבן שלא מצריך חיבור של פרוטזה ועל כן שכבת החיידקים המצטברת עליו היא מצומצמת יותר. שתלים אלו לבנים ונאים מאוד, אך גם מחירם גבוה יותר.

מלבד השוני בחומרים, קיים גם שוני בצורתו של השתל, כאשר ייתכנו שתלים בעלי צורה של שורש ושתלים שיש להם צורת להב. על מנת לבחור בצורת השתל הנכונה ובחומר הנכון חשוב כמובן לבחור בגורם המקצועי המתאים שיאפשר להשלים בהצלחה את הליך שיקום הפה.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות