מכשירים דנטליים - מה זה? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מכשירים דנטליים – מה זה?

רפואת השיניים נתפסת כיום כדבר מובן מאליו כמעט שהוא חלק בלתי נפרד מעולם הרפואה המודרנית. אך למעשה רבים אינם מודעים להשפעה הניכרת שיש לתחום זה על איכות החיים של כל אחד ואחת. בזכות מכשירים דנטליים וטכנולוגיה חדישה ניתן לשמר את מצבם של השיניים או להיעזר בהתערבות רפואית כאשר יש צורך בכך. על כך במאמר הבא.

סתימות וכתרים

מטרתם של מכשירים דנטליים היא ראשית כל לספק פתרון רפואי למצבים שבהם נגרם נזק לשן. הם עשויים גם לסייע בהחלפת שיניים חסרות וביישור שיניים קיימות, אך אחד הטיפולים הנפוצים והמוכרים ביותר הם כמובן הסתימות והכתרים. גם עזרים אלו הם למעשה מכשירים שבאמצעותן ניתן לסתום חורים בשיניים ולטפל בבעיות רפואיות שונות. על מנת שהטיפול יהיה קל ויעיל ככל האפשר מומלץ כמובן לפנות לטיפול במהירות האפשרית ברגע שעולה צורך בכך.

גשר

טיפול בשיניים מורכב משני היבטים עיקריים. החשוב שבהם הוא כמובן הדאגה לבריאות השן המשפיעה על הבריאות הכללית של הגוף. אך את הצד הרפואי גרידא משלים כמובן הצד האסתטי החשוב לא פחות. לשמירה על מראה נאה של השיניים השפעה רבה על איכות חייו של האדם ועל הביטחון העצמי שלו. בעת הצורך, על מנת ליישר שיניים נדרש שימוש במכשירים שונים, שהמוכר שבהם הוא הגשר. זהו התקן קבוע המונח על השיניים ואותו יכול להסיר רק גורם מומחה מתאים. כדי לוודא כי השימוש בגשר יהיה אפקטיבי חשוב כמובן לבחור באיש הרפואה המתאים ולבצע ניקוי הולם בהתאם להנחיות שניתנו.

התקנים אורתודנטים נוספים

תהליך יישור שיניים עשוי להיות מאוד לא פשוט, ועל כן בסיומו חשוב לוודא כי התוצאות שהושגו יישמרו לאורך זמן. לשם כך עושים לעתים קרובות שימוש בהתקנים אחרים שבהם עושים שימוש בעיקר בשעות הלילה ומטרתם לוודא כי השיניים אינן חוזרות בחזרה למיקומן הקודם בפה. ישנם מקרים שהתקנים מסוג זה יש להרכיב גם במהלך היום, לפחות למשך תקופה מסוימת בסיומו של תהליך היישור. ישנם התקנים שאותם ניתן להסיר בזמן הסעודה, בעת צחצוח השיניים או לצורך ניקוי ההתקן. התקנים מסוג זה משמשים גם במצבים אחרים, כמו למשל בעת אובדן שן חלב. שן חלב שנפגעה ונשרה (כלומר לא נשרה כחלק מהתהליך הטבעי) מותירה חלל ריק בפה. במצב זה יהיה לעתים צורך בהתקן שימנע מהשיניים האחרות לזוז ממקומן.

שתלים

שתלים דנטליים נועדו להחליף שיניים החסרות בפה. כך ניתן לתת מענה לשני הצרכים של המטופל – שיפור בריאות הפה ואיכות חייו של המטופל, אך כמובן גם שמירה על מראה אסתטי. הבחירה באפשרות זו תעשה במקרים שבהם אין אפשרות לטפל בשן הקיימת ונדרש שתל שיניים על מנת להשלים את מערכת השיניים בפה. ישנם מקרים שבהם יהיה צורך לעשות שימוש בשתל אחד בלבד, אך במקרים אחרים יהיה צורך בהתאמתם של מספר שתלים. מכיוון שמדובר באזור רגיש ובטיפול שאינו זול מומלץ לבחור באיש רפואה בעל ניסיון היודע כיצד להשלים את הטיפול הנדרש ביעילות, ברגישות ובמקצועיות.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות