מה קורה במהלך בדיקת שיניים שגרתית | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מה קורה במהלך בדיקת שיניים שגרתית

הדאגה לבריאות הגוף היא אחד הדברים החשובים ביותר עבור כל אדם, ובתוכה יש לכלול גם את הדאגה לבריאות הפה. על מנת להבטיח כי מצב השיניים והחניכיים תקין, נדרש מעקב רפואי סדיר. מעקב זה יסייע באבחון מוקדם של מצבים רפואיים שונים, וכך ניתן יהיה גם לטפל בהקדם ובמהירות בכל צורך שעולה. מעקבים ובדיקות מסוג זה מעוררים לעיתים חשש, אך בזכותם ניתן לשמור על בריאות הפה. על כן, על מנת להפיג את החששות, להלן המדריך הקצר הבא.

היסטוריה רפואית

עוד לפני שרופא השיניים יתחיל בביצוע הבדיקות השגרתיות, ייתכן כי הוא ירצה ללקט מעט מידע בנוגע להיסטוריה הרפואית של המטופל שלו. הדבר נכון במיוחד במקרים שבהם זהו הביקור הראשון במרפאה, או כאשר חלף זמן רב מאז הבדיקה השגרתית האחרונה. לצורך כך יתבקש המטופל למסור מידע הנוגע לבריאות הפה ולמצבו הבריאותי הכללי. במסגרת בירור זה חשוב למסור כל מידע הקשור לבריאות הגופנית, כמו גם מידע הנוגע לאלרגיה לחומרים שונים. מלבד זאת, אם המטופל סובל מחרדות כלשהן הנוגעות לטיפול, חשוב מאוד לעדכן את הרופא. מסירת מידע מלא ומפורט תסייע לרופא להעניק למטופל טיפול מותאם ומקצועי שיענה על הצרכים שלו ויתחשב בבקשות שלו.

בדיקה כללית וצילומים

בשלב הבא, לאחר שבידי הרופא מצוי כל המידע הרלוונטי, תתחיל הבדיקה הכללית של הפה. לשם כך יעשה השימוש במראה קטנה שבאמצעותה ניתן לבחון את מצבם של האזורים השונים הפה. כך ניתן לוודא כי אמייל השן לא נפגע, וניתן לבדוק מהו מצבם של החניכיים. הרופא גם יכול לאתר נקודות תורפה שונות בהיגיינת הפה העלולות להשפיע לרעה על בריאות השיניים. לאחר הבדיקה הראשונית, יבקש הרופא לבצע צילומי שיניים שמטרתם היא לבחון את מבנה השן. בדיקה חיצונית של השן אינה מאפשרת בהכרח איתור של חורים קטנים, ועל כן מדובר בבדיקה בעלת חשיבות מניעתית. באמצעות בדיקה זו מקבל הרופא תמונה מלאה באשר למצב השיניים ולאופן צמיחת השורשים שלהן. צילום שיניים יכול למשל לאתר מצבים של שן כלואה, המחייבים לעתים קרובות עקירת שן בינה. צילום השיניים מתבצע בטכנולוגיית רנטגן, כשבעת הביצוע שלו לובש המטופל אפוד המגן על שאר חלקי הגוף מפני הקרינה. זהו גם המקום לציין כי אין מדובר בחשיפה ממושכת או תכופה, ועל כן היא אינה מסכנת את המטופל.

הדרכה וייעוץ

תפקידו של רופא שיניים טוב אינו מתמצא בבדיקות השגרתיות שהוא מבצע או בטיפולים המקצועיים שהוא מעניק. מטרתו של הרופא ושל הבדיקות שהוא מבצע היא לבחון כיצד ניתן לשפר את מצבו הבריאותי של הפה, ולהדריך את המטופל בדבר שמירה על היגיינת פה נכונה. ציפויי שיניים לדוגמה, מצריכים לעתים מעקב צמוד ותחזוקה סדירה, וגם את יתר השיניים חשוב לדעת כיצד לנקות. בדיקה תקופתית תצייד את המטופל בכלים המתאימים ספציפית לו ולצרכיו.

הביקור אצל רופא השיניים הסתיים בהצלחה, והמטופל קיבל את הטיפול הנחוץ ואת ההדרכה המתאימה לו. עד כאן – הכול טוב. אך לפני שהולכים, מומלץ מאוד שלא לשכוח לקבוע את התור הבא לרופא השיניים. גם אם יתעורר צורך לשנות את התור, לפחות אפשר להיות בטוחים שמישהו יתקשר לתזכר בדבר התור!

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות