מה עושים אם יש לנו בעיות שיניים דחופות בחו"ל? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מה עושים אם יש לנו בעיות שיניים דחופות בחו"ל?

לפני שאנחנו נוסעים לחו"ל, אנו מקפידים להכין את עצמנו מראש לכל "צרה" שלא תקרה – אורזים בקפידה, מאבזרים את המזוודה בציוד שלא יבייש אף בית מרקחת ומקווים לטוב. התמודדות עם כאב שיניים בחו"ל, לעומת זאת, היא לא דבר שאנחנו יכולים להכין את עצמנו לקראתו, וזהו מצב שעשוי להיות מאתגר יותר. מה נחשב למצב חירום דנטלי? מתי עלינו ליצור קשר עם רופא שיניים ולאיזה מוסד פונים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת למקרה שאתם חווים בעיות שיניים בנסיעה לחו"ל.

התגובה הראשונית

לא משנה כמה אנחנו מוכנים, אנחנו לא יכולים לתכנן מצב חירום הנוגע לשיניים שלנו. כל שאנחנו יכולים לעשות מראש הוא לבצע מחקר לקראת הנסיעה ולדעת כיצד להגיב במקרה חירום. בנוסף לאיתור רופא שיניים מקומי אליו תוכלו לפנות בעת הצורך טרם הנסיעה, אלו הפעולות שצריך לנקוט בהן.

במקרה של כאב שיניים

בשל חוסר איזון בלחץ האוויר, לא מעט מאיתנו עלולים לחוות כאבי שיניים שונים במהלך הטיסה. כאשר האוויר מבחוץ נכנס דרך סדק במטוס ומתרחב בחלל הסגור של המטוס, נוצרים שינויים בלחץ האוויר הקיים – ואחד מתופעות הלוואי שדבר זה עשוי לגרום הוא כאבי שיניים. עבור אנשים שסובלים מבעיות שיניים או כאלה שיש להם שתלים דנטליים הדבר עשוי לקרות לעיתים קרובות יותר.

אם אתם סובלים מכאבי שיניים במהלך הטיסה, סביר להניח שכשתנחתו בשלום הכאב יעבור מאליו. אך אם הוא לא חולף לאחר הנחיתה, ניתן לשטוף את הפה ביסודיות ולהשתמש בחוט דנטלי על מנת לסלק כל לכלוך סורר שנמצא בין השיניים. בנוסף, ניתן לצרוך משככי כאבים כדי להקל על הכאב. אם הוא לא חולף לאחר זמן ואתם מרגישים שאתם לא מסוגלים לחכות עם האבחנה והטיפול עד שתשובו הביתה – ייתכן ויהיה עליכם לבקר אצל רופא השיניים המקומי.

במקרה של שן שבורה או סדוקה

אם השן שלכם נשברה או נסדקה, דעו כי מדובר במצב חירום הדורש פעולה מיידית. בשלב הראשוני, שטפו את הפה ביסודיות ולחצו על הלחי עם חפץ קר כלשהו, על מנת לטפל בנפיחות. לאחר מכן אתרו רופא שיניים, כירורג פה ולסת או אפילו חדר מיון וגשו לביקור דחוף.

במקרה של שן מתפרקת

אם השן מתפרקת לחלוטין, בצעו את השלבים הבאים:

  • החזיקו את השן על ידי הכתר.
  • שטפו את שורש השן במידה והוא מלוכלך, אך הימנעו מנגיעה ברקמות.
  • אם הדבר אפשרי, אחזו את השן צמודה למקומה הטבעי (אם היא לא יצאה לחלוטין), או העבירו אותה לכוס חלב וגשו לראות רופא.

במקרה כזה, תגובה מהירה היא המפתח להצלחה בהמשך. הסיכוי להציל את השן פוחת לאחר כחצי שעה.

אין ספק שטיפול שיניים בחירום זו חוויה לא נעימה, אך עם מעט יוזמה ותכנון מראש ניתן לדעת כיצד לטפל במקרה של מצב חירום.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות