מברשת השיניים לא מספיקה - איך תשמרו על השיניים באמת? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מברשת השיניים לא מספיקה – איך תשמרו על השיניים באמת?

כשהיינו קטנים לימדו אותנו שעם צחצוח שיניים פעמיים ביום אנחנו שומרים על השיניים כמו שצריך. מסתבר שצחצוח שיניים רגיל פעמיים ביום אפילו ממושך של שתי דקות אינו מספיק. היום עומדים לרשותנו מספר אביזרים נוספים שיעזרו לנו לשמור על שיניים בריאות יותר, וגם לשמור על השיניים הטבעיות שלנו למשך זמן ארוך יותר. אז איך עושים את זה נכון?

מברשת שיניים חשמלית: מבחינות רבות מברשת שיניים חשמלית עדיפה על פני מברשת שיניים רגילה. היא נמצאה יעילה יותר בהסרת פלאק וכתמים ומניעה של מחלות חניכיים. הסיבוב המהיר של סיבי המברשת הופך את עבודתה ליעילה יותר. היא מסתובבת אלפי סיבובים לעומת כמה מאות במברשת שיניים ידנית.  פיתוחים מתקדמים יותר שלה מאפשרים חלוקת זמן נכונה בין אזורי הפה השונים וישנן מברשות עם חיישנים המתריעים מפני הפעלת לחץ כבד מדי על השיניים

  • שימוש בחוט דנטלי: חוט דנטלי מהווה אביזר משלים אשר מסייע בהגעה לאזורים שמברשת השיניים אינה מצליחה להגיע כמו המרווחים שבין השיניים. החוט הדנטלי מוריד את כמות הפלאק המצטברת באזורים נסתרים אלה ומוריד את הסיכוי להתפתחות עששת. מומלץ להשתמש בחוט ולא בקיסמי העץ. אלה רחבים מדי ולא מגיעים לכל מקום שהחוט מגיע. הם גם עלולים לפצוע את החניכיים.
  • סילון מים דנטלי: סילון מים דנטלי הוא פיתוח חדש יחסית. הזרם הדק והממוקד של סילון המים הדנטלי מנקה שאריות גם בחללים נסתרים ומשלים את עבודת הצחצוח והניקוי עם חוט דנטלי. הזרם גם מנקה טוב יותר את החניכיים, שבצחצוח אנו לא מנקים מספיק לעומת השיניים. הצטברות חיידקים על החניכיים תגרום לדלקת בחניכיים ולצרות נוספות. סילון מים דנטלי מתחבר בקלות לברז הכיור או המקלחת ומאפשר שימוש בהם ללא צורך בבטריה או חיבור לחשמל. במחקרים נמצא שסילון מים דנטלי תורם להיגיינת הפה ובריאותו באופן משמעותי.
  • ביקור קבוע אצל שיננית: מומלץ לגשת לטיפול אצל שיננית פעם בחצי שנה. הטיפול מנקה שכבת הרובד והאבנית המצטברת על החניכיים והשיניים, בין השיניים ומאחוריהן. שכבת הרובד גורמת למחלות ודלקות חניכיים. מחלות חניכיים הן גורם מרכזי לאובדן מהיר יותר של השיניים ולכן, בנוסף לשמירה על השיניים במסגרת ביתית באמצעות הציוד שהוזכר, חשוב לבקר אצל שיננית לניקוי עמוק יותר.
  • ביקור אצל רופא שיניים: אף אחד לא אוהב לבקר את רופא השיניים אך ביקור שגרתי אצל רופא שיניים ימנע בהמשך הרבה ביקורים כואבים הרבה יותר… מומלץ לבקר אצל רופא שיניים פעם בשנה. כמו בכל תחום רפואי בו ידוע עד כמה גילוי מוקדם הוא משמעותי, כך גם בעניין הפה והשיניים- גילוי מוקדם של חור או מחלת חניכיים ימנע טיפול מורכב או נזק בלתי הפיך.

לסיכום, היום ישנם אמצעים חדשניים שתורמים לשמירה על היגיינת הפה ובריאותו. מומלץ לשלב בין האמצעים השונים, אך כמובן להקפיד לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום ולבצע בדיקות שגרתיות.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות