כל מה שרציתם לדעת על תרופות ההרגעה של רופאי השיניים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כל מה שרציתם לדעת על תרופות ההרגעה של רופאי השיניים

לא משנה איזה טיפול אתם מתכוננים לבצע אצל רופא השיניים שלכם, אם מדובר בטיפול הרמת סינוס, עקירת שן או אפילו השתלת שיניים – יש "תרופת" פלא שיכולה לסייע לכם לצלוח את הטיפול בשלום והיא נקראת, בשתי מילים פשוטות: תרופת הרגעה. במה היא מסייעת, אילו סוגי הרגעה קיימים וכיצד תדעו האם כדאי לצרוך אותם?

תרופת הרגעה – כך תעברו את הטיפול בשלום

גם אם רופא השיניים שלכם הוא האדם האדיב והמקצועי ביותר בעולם, וטיפול הרמת סינוס, השתלת שיניים או הסתימה שאתם הולכים לבצע אצלו יעבור בסופו של דבר בשלום – אין סיבה שתסבלו בדרך. תרופות ההרגעה מסייעות למטופל להגיע לטיפול בנחת וברוגע ולעבור אותו ללא חרדה וללא כאב. למקרים בהם טיפול השיניים מרגיש כמו הר בלתי עביר, ועבור מטופלים שדוחים את הטיפולים השונים רק בשל החרדה האופפת אותם לקראתם – אין כמו ליטול תרופות הרגעה מסוגים שונים עליהם נפרט מיד ולעבור את ההליך בנחת ובשלווה.

סוגים שונים – מטרה אחת

הנה כמה סוגים של תרופות הרגעה שתוכלו לבקש מרופא השיניים שלכם:

גז צחוק

תחמוצת החנקן הידועה בשם גז צחוק, מרגיעה מטופלים רבים לקראת ותוך כדי טיפול אצל רופא השיניים. כל שהמטופל נדרש לעשות הוא לשאוף את הגז אל קרבו דרך האף – וההשפעה המבורכת המרגישה כמו סם הרגעה נעים, בדרך כלל, חלה לאחר זמן קצר מאוד – כ- 30 שניות. מאחר ומדובר בחומר שההשפעה שלו חולפת מהר, אין בעיה עם נהיגה לאחר הטיפול.

הרגעה דרך הפה

בשיטת הרגעה זו, המיועדת לחולים הסובלים מחרדה ברמה חריפה יותר, נוטל המטופל גלולת הרגעה לילה לפני הטיפול וגלולה נוספת לקראת הטיפול – לפי הוראות הרופא המטפל והמינון שיקבע. בדרך כלל ירגיש המטופל תחושה נעימה ומרגיעה, ופעמים רבות לאחר הטיפול לא יזכור בוודאות מה בדיוק התרחש במהלכו. ההשפעה החזקה והמבורכת של התרופה, יחד עם זאת, אוסרת על המטופל לנהוג לביתו לאחר הטיפול.

הרדמה

הרדמה חלקית היא נפוצה יותר במקרה הזה, והיא גורמת למטופל לחוש באיזור הדמדומים שבין השינה לעירות. במצב כזה הוא מרחף מעל הסיטואציה ורמות החרדה שלו יורדות משמעותית. לעיתים המטופל לא יחוש בהליך כלל וכשהוא יסתיים – לא בטוח שהוא יזכור מה קרה במהלכו. במקרים חריפים יותר וקיצוניים מאוד, יעדיף הרופא וגם המטופל לבצע הרדמה כללית.

 

כיצד אדע לאיזה טיפול אני זקוק?

ראשית, אם אתה מרגיש שהביקור אצל רופא השיניים מלווה מבחינתך בחרדה עמוקה שגורמת לך לעיתים לדחות את הטיפול, לבטל אותו כליל או לעבור אותו בקושי רב ובמחשבות שליליות – התייעץ על כך עם רופא השיניים שלך. רופאי השיניים השונים מוסמכים לטפל בבעיות שונות ולתת מענה מתאים במקרה הצורך. אל תדחה את הטיפול שלך בגלל החרדות – נסה למצוא פתרון ולקבל אותו מרופא השיניים שלך.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות