השתלות שיניים - מה התהליך? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

השתלות שיניים – מה התהליך?

בעבר, מי שחלילה איבד את שיניו, היה נאלץ להתקין שיניים תותבות ולא עמדו לרשותו פתרונות יעילים ואסתטיים יותר. כיום, לעומת זאת, ניתן לבצע השתלת שיניים, ולהיעזר בשתלים דנטליים המסייעים לשפר את איכות החיים ואת הביטחון העצמי של מטופלים רבים. בסיומו של הטיפול, זוכה המטופל במראה אסתטי, ובשיניים חדשות ובריאות. כל מי ששוקל תהליך זה ומעוניין לעמוד על טיבו – כדאי שיקרא את המאמר הבא.

באילו מקרים תבוצע השתלת שיניים

כאמור, השתלת שיניים נועדה למי, שבשל סיבה זו או אחרת, איבד שן אחת או יותר, או מי שהשן שלו אמורה להיעקר בשל מצבה הבריאותי. לצד דרך זו, מי שאיבד שיניים יכול גם להיעזר בפתרונות אחרים כגון הרכבת גשר מעל השיניים החסרות, אך פתרונות אלו אינם קבועים. השתלת שיניים, לעומת זאת, תתאים לטווח ארוך, ובמרבית המקרים היא תהיה גם האפשרות הבריאה ביותר לשיניים. אם לדוגמה בוחרים להתקין בפה גשר, הרי לעיתים נדרש לבצע התאמה של השיניים הבריאות, וכך משחיזים שיניים קיימות ופוגעים בשלמותן. אך במקרה של השתלת שיניים, אין בדרך כלל צורך בהליך מסוג זה, וכך ניתן לשמר את בריאותו של הפה לאורך זמן.

בדיקת התאמה

כל מטופל השוקל לבצע השתלות שיניים יידרש להתייעץ עם רופא השיניים שיבחן את מצבו הבריאותי, את ההיסטוריה הרפואית שלו ואת התאמתו לתהליך. לעתים קיומן של מחלות רקע שונות או קרישת דם לקויה יחויבו בדיקה מעמיקה או טיפול מקדים. במסגרת בדיקות ההתאמה לטיפול, יש לבדוק בכמה שתלים דנטליים יהיה צורך ובהתאם לזה ניתן יהיה לבנות את תוכנית הטיפול. ישנם גם מקרים שבהם יהיה צורך גם בהשתלה של עצם או בביצוע הכנות אחרות, ואז, במקרה זה, יהיה צורך בניתוחים נוספים לפני ביצוע ההשתלה עצמה.

מהלך הטיפול

ניתוח השתלת חניכיים ראוי שיבוצע בידי רופא שהתמחה בתחום מחלות החניכיים או בכירורג המתמחה בלסת ובפה. את הניתוח עצמו מבצעים בדרך כלל לא בבית החולים אלא במרפאה הפרטית, והרופא המטפל דואג כמובן להרדמה מקומית של אזור הטיפול. לאחר שהרופא מוודא כי ההרדמה אכן פעילה ניתן להתחיל בתהליך, והשלב הראשון הוא החדרת השתל למקומו. שתל זה הוא בעל מראה של בורג, כשבסופה של החדרתו, החניכיים אמורים לכסות אותו לחלוטין. ניתן להוסיף גם שן זמנית, במיוחד אם מדובר בשן קדמית, שכן השיניים עצמן יוספו רק בהמשך. לאחר שחלפו מספר חודשים תותקן על השתל כיפת מתכת ולבסוף כמה שבועות לאחר מכן תותקן השן הסופית. כפי שניתן להיווכח מדובר בתהליך הכולל שלבים שונים שמטרתם לוודא את הסתגלות החניכיים לשתל ולהתאים את הטיפול לתגובת הלסת.

התאוששות

משך הטיפול של השתלת שיניים משתנה בהתאם למספר השתלים שבהם יש צורך, כשלאחר הטיפול ניתן לחזור הביתה לנוח. לאחר שהושלמה השתלת השתל והסתיימה בהצלחה, הרכבת השן היא קצרה יחסית, אך ישנם מקרים שבהם ידרשו התאמות שונות, על  מנת להשיג את המראה הרצוי. בסיום ההשתלה ייתכן כי המטופל יחשוב כאבים וישנם מקרים שבהם תהיה נפיחות או דימומים קלים. על מנת לצמצם את אי הנוחות ולוודא כי זוכים לטיפול הרפואי הטוב ביותר, יש לפנות לרופא מומחה ובעל ניסיון, שיוכל להתאים במדויק את תוכנית הטיפול עבור הפונה.

 

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות