השתלות שיניים: מאה אחוזי הצלחה לשיטה החדשה | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

השתלות שיניים: מאה אחוזי הצלחה לשיטה החדשה

ד"ר יוסי קפלאוי התארח בתוכנית "גוף ונפש" עם עדן הראל והשיב לשאלות הצופים בנוגע להשתלות שיניים ושיקומי פה מורכבים. ד"ר קפלאוי הסביר כי נושא השתלות שיניים הוא נושא חם מאוד ברפואת השיניים, והחידושים הקיימים מפשטים במידה משמעותית את הפרוצדורות.

צפו בד"ר יוסי קפלאוי מדבר על השתלות שיניים מורכבות:

אחת השאלות שהופנתה אליו עסקה באדם שאמור לעבור השתלת שיניים, אבל אמור לעבור ניתוח להחדרת עצם. ד"ר קפלאוי הסביר כי אוכלוסיית מחוסרי השיניים הולכת וגדלה, עקב עליית תוחלת החיים. באוכלוסייה הזו הבעיה העיקרית היא שעם השנים ישנה ספיגה והיעלמות של עצמות הלסת. התוצאה היא שבאזורי הלסת האחוריים, במקרים רבים אין מספיק עצם כדי להתקין שתלים בשיטות הרגילות.

ב-15 השנים האחרונות פותחו שיטות כירורגיות כדי לבנות את העצם החסרה. הרמת סינוס בלסת העליונה היא אחת השיטות שפותחו. שיטה נוספת היא הגבהת רכס בלסת התחתונה, שקשורה בקצירת עצם באזורים שונים בגוף, כמו עצם האגן והסנטר. המטרה היא בניית עצם שעליה יהיה ניתן להניח שתלים בחודשים שלאחר מכן. השיטה הזו נחשבת לפולשנית, כואבת ומסובכת. אחוזי ההצלחה שלה גבוהים יחסית, אך לא מושלמים.

ד"ר קפלאוי הסביר שבעיית השתלות שיניים למחוסרי עצם נפתרת כיום בקלות – הנחת השתלים בזווית של עד 45 מעלות. "כולנו חונכנו להניח את השתלים בצורה אנכית וישרה. היו חלוצים שהניחו את השתלים בזווית של עד 45 מעלות השתל עוקף את האזורים מחוסרי העצם ובצורה הזו כל הפרוצדורות המסובכות הופכות למיותרות. הטיפול מסתיים בפרק זמן קצר וללא תופעות לוואי", הוא הסביר. "ההצלחה בשיטה הזו עומדת על מאה אחוזים".

שאלה נוספת שהופנתה לד"ר קפלאוי הייתה בנושא השתלות שיניים לחולי אוסטופורוזיס שנוטלים את תרופת הפוסלאן, והאם השיטה החדשה מתאימה להם. ד"ר קפלאוי טען שאנשים שנוטלים את התרופות מקבוצת הפוסלאן, נוטים ליותר סיבוכים של זיהומים ונמק של העצם במהלך פעולות כירורגיות בעצמות הלסת. הדבר לא מתאים לפרוצדורות הפולשניות שהוזכרו בתחילה. אין ספרות מקצועית שאוסרת להניח שתלים על עצם של מטופלים הנוטלים פוסלאן. "מניסיוני, יש לנו כבר מעל לעשר מטופלות בשיטה הזו, ובהצלחה של מאה אחוזים", הבהיר ד"ר קפלאוי.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות