העמסה מיידית בהשתלות שיניים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

העמסה מיידית בהשתלות שיניים

שיטת העמסה מיידית היא גישה חדשה בתחום ההשתלות הדנטליות והיא פותחה בעשור האחרון. בשיטה הישנה שעוד מקובלת  אצל רוב רופאי השיניים, מחדירים את השתלים, קוברים אותם למעשה מתחת לחניכיים ותופרים את החניכיים מעליהם. לאחר מכן ישנה תקופת המתנה של שישה חודשים עד לבניית השיניים הקבועות מעליהם, לא לפני שנעשה ניתוח נוסף לחשיפת השתלים.

דוגמה להמחשת השיטה -העמסה מיידית בהשתלות שינייםיוסי קפלאוי – דוגמה להמחשת השיטה

במהלך כל התקופה הזו מתהלכים המטופלים עם שיניים תותבותנשלפות, חלקית או או שלמה תלוי במורכבות המקרה. במהלך התקופה חיים המטופלים עם אי נוחות בפה, פצעי לחץ, פגיעה בבטחון העצמי מאחר והתותבת אינה יציבה ולעתים יכולה לעוף החוצה. במקביל לעיסה ירודה, פגיעה בתחושות הטעם ובעיות ביצירת קשרים וזוגיות חדשה.

העמסת שתלים מיידית
אל מול זה ישנה שיטת העמסת השתלים המיידית שבה אנו מחדירים את השתלים אל תוך הלסת ובאותו היום מתקינים למטופל מערכת שיניים קבועה אך זמנית, כלומר אין בה את הסימפטומים של התותבת ועל כן היא קבועה, אך זמנית מבחינת התקופה בה היא ממוקמת בפה. מערכת השיניים הזמנית קבועה מחקה את האסתטיקה של השיניים הטבעיות ואינה כרוכה באותן הבעיות האופייניות לשיקומים הזמניים הנשלפים-תותבות.

על מנת לבצע את הטיפול חלק מהתנאים שצריכים להתקיים הם כמות עצם מינימלית של הפציינט לצורך החדרת השתלים על מנת שישיגו את האחיזה הראשונית המינימלית בעצם הלסת. אי אפשר לסמוך על השתל שהוא ייתקע בכוח, חייבת שתהיה כמות מינימלית של עצם. תנאי חשוב הוא מיומנות גבוהה וניסיון מוכח של הרופא המטפל. עליו להיות גם בעל ידע תאורטי ומעשי גם בחלק הכירורגי וגם בחלק השיקומי של בניית השיניים מעל השתלים.

שיפור איכות החיים
במרבית המקרים איכות חייהם של המטופלים משתפרת פלאים גם מהבחינה האסתטית וגם מבחינה הפונקציונלית טרם הניתוח. השיקום הזמני מוחלף לאחר תקופה של 4-6 חודשים בשיקום סופי, חזק ואיכותי יותר מחרסינה. היתרונות בשיטת הטיפול בהעמסה מיידית הוא שבכך אנו למעשה פותרים את מצוקת המטופל ונותנים מענה באופן מיידי. איכות החיים משתפרת, המטופלים לא צריכים להמתין מספר רב של חודשים עד להגשמת חלומם – מערכת שיניים פונקציונלית ואסתטית.

יתרון נוסף ומשמעותי בהשתלות שיניים ביום אחד הוא שאנו מבצעים את הכול בפעולה כירורגית אחת, כי באותו יום אנו עוקרים את השיניים, מחדירים שתלים ובזה מסתיים לו ההליך הכירורגי. בכך נחסוך מספר טיפולים כירורגים, עקירות בנפרד, גילוי השתלים בנפרד ולכך מתלווה בכל פעם טיפול אנטיביוטי, הרדמות מקומיות בפרט במטופלים הנוטלים נוגדי קרישה ואיננו חפצים לפצוע אותם מספר רב של פעמים.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות