איטום שיניים אצל ילדים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

איטום שיניים אצל ילדים

אין כמעט אדם שלא נאלץ לבצע לפחות סתימה אחת בשיניים. למעשה סתימות הפכו לאחד מסממני הילדות, וזאת בשל החיבה הברורה מאליו לממתקים ובשל חוסר ההקפדה על היגיינת פה נכונה. אלא שחשוב לדעת כי ישנה דרך לצמצם את האפשרות להתפתחותה של תחלואה בשיניים. מדובר כמובן באיטום החריצים בשיניים, וכל הורה מומלץ שיקרא את המאמר הבא ויכיר את טיפול זה.

איטום חריצים

מטרתו של איטום החריצים הוא כאמור להקדים תרופה למכה, והוא נועד למנוע כניסה של שאריות מזון לחריצי השיניים. שאריות אלו עלולות להצטבר ולהוות מצע המזמין את התיישבותם של חיידקים על השן. האיטום הוא למעשה חומר פלסטי מיוחד שאותו הרופא מניח על השן וכך אוטם אותה. בדרך כלל לא יהיה טעם לבצע איטום מעין זה שיני חלב, אך לאחר שבוקעות השיניים הקבועות, מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים לגבי אפשרויות האיטום. באופן זה ניתן יהיה לצמצם את הסיכון להתפתחותם של חורים בשיניים, ולהגן על בריאות הפה. חשוב לציין כי צבעו של חומר האיטום הוא לבן, ועל כן הוא אינו בולט ומאפשר לשמור על האסתטיקה של השיניים.

באילו מקרים יש צורך באיטום

האיטום מקשה על החיידקים את ההתמקמות על השיניים וגם מקל משמעותית את השמירה על היגיינת הפה; על כן איטום השיניים עשוי להתאים לכל אדם בכל גיל. יחד עם זאת, חשיבות איטום השיניים גדולה במיוחד בתקופת הילדות, שכן אז הילדים אוכלים בדרך כלל מאכלים הרווים בסוכר ואינם מקפידים תמיד לצחצח את שיניהם כנדרש. האיטום יהיה כמובן של השיניים הטוחנות, וניתן לבצע אותו מיד לאחר שבוקעת השן הקבועה (אחרי ששן החלב נשרה). חשוב לציין כאמור, כי גם אדם מבוגר שלא עבר הליך איטום שיניים בילדותו, כדאי שיפנה לרופא השיניים על מנת לבחון אפשרות להליך זה. ייתכן שכך יוכל למנוע את הצורך להיעזר בשירותיו של כירורג פה ולסת בשל מחלות פה וחניכיים העלולות להתפתח בעקבות חורים בשיניים.

כיצד מבוצע ההליך הרפואי?

איטום שיניים הוא לרוב הליך פשוט יחסית, אך כמו כל הליך רפואי, מומלץ לבצע אותו אצל רופא מומחה. בשלב הראשון יתבצע ניקוי יסודי של השיניים על מנת לוודא כי לא קיימות שאריות של אוכל או חלקיקים אחרים הלכודים בין חריצי השן. לאחר מכן יוודא הרופא כי שיני הפה אכן נקיות וימתין מעט עד שיתייבשו. בשלב הבא יודבק חומר האיטום על השן והרופא יבחן את הפה ויבדוק כי כל החריצים אכן נאטמו כראוי, וכי החומר מכסה את השיניים הטוחנות היטב. לאחר מכן יש להמתין לייבוש החומר, ובדרך כלל איטומה של כל שן נמשך כמה דקות.

ביקורת תקופתית

איטום איכותי המתבצע בידי איש מקצוע, יכול לשרת את האדם היטב למשך שנים ארוכות, אך חשוב לזכור כי על אף ההגנה שמספק האיטום, יש להקפיד לשמור על היגיינת הפה. כדי להימנע ממקרים של רגישות בשן או מחלות חניכיים יש לנקות את השיניים היטב פעמיים ביום לפחות, ולא לשכוח להגיע לביקורת תקופתית. כך ניתן יהיה גם לבדוק את מצבו של איטום השיניים ולחדש אותו בעת הצורך.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות