הבדלים בין גברים לנשים בבריאות הפה | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

הבדלים בין גברים לנשים בבריאות הפה

גברים נולדו בצורה מסוימת ונשים בצורה אחרת, לכל אחד מנגנון שונה, מראה שונה, וגם, כך מסתבר – גם הרגלי היגיינה שונים בכל מה שקשור לבריאות הפה. הידעתם שנשים נוטות לצחצח שיניים יותר מגברים? או מבקרות בתדירות גבוהה יותר אצל רופא השיניים? הנה עוד כמה עובדות מעניינות על ההבדל בין גברים לנשים בבריאות הפה.

גברים מסתכנים יותר מנשים

מחקרים הראו כי גברים נוטים לצרוך יותר חומרים הנחשבים למסרטנים מאשר נשים, ובשל כך הם מצוים בסיכון גבוה יותר לפתח סרטן הפה, מחלות חניכיים ובעיות בריאות אחרות. מוצרים כגון מוצרי טבק, עישון סיגריות, צריכת יתר של אלכוהול ועוד מרעין בישין – כך עולה מהמחקר, הם מנת חלקם של גברים יותר מאשר של נשים. מלבד חוסר האסתטיקה שהעישון, צריכת מוצרי טבק או אלכוהול ברמה גבוהה גורמים – מדובר גם בגורם שעשוי להוביל לבסוף לביצוע השתלות שיניים או שתלים דנטליים.

נשים מבקרות אצל רופא השיניים לעיתים קרובות יותר

לא, אין מדובר במזוכיזם טהור אלא פשוט במעקב מסודר יותר אחר מצב השיניים שלהן באופן תקופתי. הוכח כי נשים נוטות לבקר אצל רופא השיניים שלהן לעיתים קרובות יותר וכשהן שם – לקבוע מעקבי המשך ובאופן כללי "להיות עם היד על הדופק", בעוד שגברים יסתפקו בביקור לעיתים רחוקות, רק כשזה ממש הכרחי.

גברים חווים יותר בעיות שיניים

מאחר ונשים בדרך כלל מבצעות יותר מעקב לגבי שמירה על בריאות הפה שלהן ומקפידות לבקר את רופא השיניים שלהן באופן קבוע, הן חוות בממוצע פחות בעיות שיניים מאשר גברים. בעיות כגון מחלות חניכיים או מחלות אוראליות שונות, כך עולה ממחקרים שונים, הן מנת חלקם של גברים יותר מאשר נשים. הסיבה העיקרית להבדל הוא לאו דווקא גנטי – אלא פשוט כי נשים עשויות "לתפוס" את הבעיה מיד כשהיא מתעוררת, בעוד שגברים, מאחר והם לא מבקרים אצל רופא השיניים לעיתים קרובות, עשויים לפספס את התסמינים המקדימים ולעיתים – לגלות זאת רק כשנעשה מאוחר.

נשים חשופות יותר לדלקות חניכיים

לקראת גיל המעבר, בהריון או עם שינויים הורמונליים נוספים, צפויות לנשים יותר בעיות חניכיים מאשר בדרך כלל ויותר מאשר בהשוואה לגברים. כמעט 75% מהנשים מפתחות דלקת חניכיים במהלך ההריון או בגיל המעבר.

נשים מברישות את השיניים בתדירות גבוהה יותר

מחקרים הראו שגברים נוטים לדלג על צחצוח כזה או אחר, ביום או בלילה, בעוד שנשים מוכיחות שהן יותר עקביות בצחצוח השיניים. בממוצע, נשים מצחצחות שיניים בוקר וערב ב-8% יותר מגברים ויש להן סיכוי של 10% יותר מגברים לצחצח את השיניים בתום הארוחה.

טיפוח ההגיינה, כך נראה, וההבדלים בין גברים ונשים אינם – ברובם – נובעים מהבדלים גנטיים או מתכונות מולדות, אלא פשוט מהרגלים שונים. כמובן שלא ניתן להכליל את כל הנשים ואת כל הגברים – אך המחקרים מראים שנשים שומרות יותר על טיפוח הגיינת הפה שלהן ומקפידות יותר לגלות את הבעיות בטרם הן מתעוררות.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות