טיפים דנטליים להורים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

טיפים דנטליים להורים

לעיתים נדמה כי אחת הגזרות של תקופת הילדות הן מחלות שיניים וטיפול בחורים שנוצרו בשן. כמעט כל מבוגר מתהדר בסתימה אחת לפחות, ולכאורה נדמה שאין מנוס ממצב זה. אלא שאף על פי שמרבית הילדים אוהבים מאוד ממתקים, אין הדבר אומר בהכרח שלא קיימת אפשרות לשמור על היגיינת פה או להגן את בריאות השיניים. במאמר הבא יוצגו מספר טיפים דנטליים שיסייעו להורים לשמור על בריאות הפה של ילדיהם.  

מתחילים בגיל צעיר

כמו במקרים רבים ובתחומים רבים בחיים, שמירה על היגיינת פה היא עניין של הרגל. לעתים ניקוי השיניים עלול להיות לא נוח, ולרוב הרבה יותר קל לוותר עליו וללכת לישון גם ללא צחצוח השיניים. אך הורה המעוניין לסייע לילד שלו לבנות חיים בריאים ומלאים, כדאי שיתחיל בהקניית הרגלים מועילים. ככל שמתחילים בגיל צעיר יותר, כך ההרגל ישתרש בקלות רבה יותר, והילד יראה בניקוי השיניים כחלק שגרתי ומחייב בחייו. כשמדובר בפעוטות, ההורה עצמו הוא שנדרש לבצע את ניקוי השיניים, אך כשהפעוט גדל והופך לילד, יש להעביר בהדרגה את האחריות לידיו, ולהדגיש בפניו את חשיבות הנושא.

דוגמה אישית

אין מה לעשות, הילדים שלנו לומדים מאתנו כל דבר. גם את הדברים שהיינו רוצים שהם לא ישימו לב אליהם. כך, אם לדוגמה ההורה נדרש לעבור עקירת שן בינה והוא דוחה את הטיפול עוד ועוד במקום להשלים אותו, הרי הוא משדר מסר חד משמעי לילד שכדאי להימנע עד כמה שניתן מטיפולים רפואיים, גם כשהם נחוצים. על כן, הורה המעוניין לבסס שגרת ניקוי סדירה, כדאי שלא יתבייש ויצחצח את שיניו ליד הילדים. כך הילדים רואים כי "נאה דורש ונאה מקיים", וכי ההורה אינו אך ורק מטיף להם, אלא דואג למלא אחר הציווי שלו בעצמו. אין בהכרח צורך לעשות מניקוי השיניים "עניין גדול"; אפשר לשלב אותו עם שעת הרחצה היומית, לנקות את השיניים ליד הילדים ולוודא שאף הם מקפידים על כך.

הקפדה על התזונה

הרגל נוסף שעשוי לסייע בשמירה על בריאות הפה של הילדים, הוא הקפדה על תזונה נכונה. חשוב להדגיש כי אין כוונה למנוע מהילדים לצרוך ממתקים. גזרה שכזאת תהיה בלתי אפשרית לאכיפה, ובסופו של דבר הפעוט יגדל וימצא לו דרכים משלו לרכוש ממתקים. הכוונה כאן היא להגבלת החשיפה לסוכר, במידת האפשר. כשהילד עוד קטן ההורים יכולים להחליט עבורו מהי כמות הממתקים שהוא יצרוך; אך כשהילד גדל מעט, תפקיד ההורה הוא להסביר לילד אודות הנזק הפוטנציאלי של הסוכר, במילים ישירות ופשוטות ובגובה העיניים. כדאי להבהיר לילד שאכילה מרובה של סוכר מובילה למחלות שונות ולעתים אף למצבים של רגישות בשן היוצרת אי נעימות רבה.

בסופו של דבר, הדרך המומלצת להקנות לילדים הרגל צחצוח נכונים היא להדגים להם באופן אישי כיצד יש לנקות את השיניים, ולהקפיד להפוך את הניקוי לחלק שגרתי מהיום-יום. מדי פעם ניתן גם לשדרג את החוויה באמצעות מברשת מיוחדת או אפילו באמצעות תגמול במקרה שהילד אכן מקפיד לנקות את שיניו כראוי. בהצלחה!

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות