טיפול בדלקת חניכיים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

טיפול בדלקת חניכיים

דלקת החניכיים היא אחת ממחלות השיניים הנפוצות ביותר, המשפיעה על פי מרבית ההערכות על קרוב למחצית מכלל האוכלוסיה.

דלקת החניכיים פוגעת למעשה ברקמות הבריאות של החניכיים ולמעשה גורמת להשמדת החיבור שבין החניכיים לשיניים. מצב זה יכול להוביל בתורו לשורה של תרחישים בעייתיים מאין כמוהם: החל מדלקת חריפה, דרך נסיגת החניכיים וכלה בריח רע מהפה. הזנחתה של הדלקת או לחילופין טיפול רפואי לקוי בה, עלולה להוביל בתורה לניידות ואובדן השיניים – כולן או חלקן. דלקת החניכיים נגרמת נוכח רובד חיידקים הקרוי פלאק אשר נצמד לשן. החיידקים עושים את דרכם מהרקמה הדקה של החניכיים אל עבר הרקמה הקשה יותר של עצם השן ופוגעים ביסודות התמיכה המדוברים.

יתרה מכך, טיפול מאוחר ולא עקבי בדלקת החניכיים עלול לגרום להתפתחותה של דלקת חניכיים חריפה אשר נפוצה בקרב צעירים (עד גיל 35 לערך) אך עלולה גם להופיע בגילאים מבוגרים יותר. חשיבות הזיהוי המוקדם של המחלה מקבלת משנה תוקף משום שזיהוי מוקדם עשוי לסייע בבלימת המחלה כבר בתחילת הדרך. ראוי לציין כי לדלקת החניכיים האגרסיבית יש שתי צורות אופייניות: המפושטת אשר פוגעת בכלל השיניים, והממוקדת-מקומית אשר פוגעת בעיקר בשיניים הטוחנות והחותכות.

מעבר לכאב הפיזי ולסוגיה הבריאותית החשובה מכולן, עלול אובדן השיניים לפגוע באופן משמעותי באסתטיקת הפה, וזאת באופן שיפגום בצורה קשה מאין כמוה בביטחון העצמי של החולה ובאיכות החיים הכללית שלו.

הטיפול בדלקת החניכיים חייב להתבצע על ידי רופאים מנוסים ובעלי מוניטין בלבד. לעולם אל תתפשרו על הבריאות שלכם. מדובר בנושא חשוב מאין כמוהו. בשלב הראשון יבצע הרופא הערכת מצב ויעניק לחולה טיפול ראשוני ומקצועי. בשלב מאוחר יותר יהיה על הרופא להדריך את החולה כיצד לפעול על מנת למנוע את הישנות המחלה.

לבסוף, בשלב השלישי והמאוחר יותר יחזור המטופל לבדיקה נוספת שמטרתה לבחון את התקדמות הטיפול ולסכם על המשכו.

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר לקבלת מידע על טיפול בדלקת החניכיים עוד היום ולקבל פרטים נוספים אודות מגוון הטיפולים שיכולים לשנות את חייכם ולשים קץ לבעיות השיניים שהפכו למטרד בלתי נסבל.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות