שתלים דנטליים – שאלות ותשובות | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

שתלים דנטליים – שאלות ותשובות

אובדן של שיניים יכול להיגרם מסיבות רבות, ביניהן פגיעה פיזית (למשל בתאונה), דלקת חניכיים חמורה, פגמים מולדים או ריקבון של השיניים. יש היום מספר שיטות בהן ניתן לטפל בשיניים חסרות, אחת מהן היא באמצעות שתלים דנטליים. השתלים המודרניים מבוססים לרוב על טיטניום, והצורה הסופית דומה מאוד במראה ובגודל לשיניים טבעיות.

 

כיצד מבוצע הליך השתלת השיניים?

תחילה יש לבצע הדמיה של השיניים והלסת, לרוב באמצעות CT, כדי לוודא שאכן ניתן לבצע את ההשתלה בצורה תקינה. במהלך החדרת השתל יש עזרים שונים בהם רופא השיניים יכול להשתמש כדי לבצע את הפרוצדורה בצורה מדויקת.

הקליטה התקינה של השתל תלויה במצב של עצם הלסת באזור ההשתלה. ישנם מקרים שבהם יש שחיקה של העצם מסיבות שונות, ביניהן סיבות גנטיות, דלקות חוזרות או בעיות רפואיות אחרות. לכן לפני שמתחילים בהשתלה רופא השיניים יוודא שאכן אפשר לבצע אותה. במידה ולא, ישנם טיפולים אשר יכולים לסייע לעיבוי העצם.

לאחר החדרת השתל וקליטה תקינה שלו, ניתן להמשיך לשלבים הבאים – חיבור של מבנה נוסף שעליו יתווסף הכתר בסופו של דבר.

 

מהו משך ההחלמה?

התהליך של שתל שיניים מורכב ממספר פרוצדורות, כאשר יש צורך לתת לגוף זמן להחלים בין פרוצדורה לפרוצדורה. ההחלמה לאחר החדרת השתל נמשכת לרוב כשלושה שבועות, ובמקרים נדירים היא עשויה להימשך יותר. החלמה ממושכת נגרמת בדרך כלל בעקבות מצבים בריאותיים שונים ומחלות רקע, או בעקבות עישון סיגריות, אשר יכול לפגוע במשך ההחלמה.

במידה ויש צורך לעבור טיפולים מקדימים בשל הידלדלות של עצם הלסת, אז ההליך יהיה ארוך יותר ויכול להיות שידרוש מספר חודשים, כדי לאפשר את השיקום התקין של העצם.

ישנן היום טכנולוגיות שמאפשרות לבצע את כל תהליך ההשתלה כולל הכתר במהלך טיפול אחד, אולם לא כל רופאי השיניים מבצעים טיפול זה, והוא לא מתאים לכל אחד. לכן מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים שלכם ולבדוק האם הליך זה רלוונטי עבורכם, או שעדיף לעשות את הטיפול בדרך הרגילה.

 

מהם שיעורי ההצלחה?

שיעורי ההצלחה של שתלים מבוססי טיטניום גבוהים מאוד, ומגיעים ל-95%. כמובן שהדבר תלוי גם במצב הבריאותי שלכם, אבל גם בשמירה על היגיינת פה תקינה. גם לאחר ההשתלה וסיום משך ההחלמה, חשוב להקפיד על צחצוח נכון של השיניים. חשוב לא פחות להגיע לבדיקות מעקב תקופתיות אצל רופא השיניים, כדי לוודא שמצב השתלים תקין, ואין בעיות של סטייה או התפתחות של דלקות. במידה והכול מתרחש בצורה תקינה, השתלים צפויים להתאים ל-10 שנים לפחות, ובמקרים רבים לפרק זמן ארוך אף יותר.

 

מהם יתרונות הפרוצדורה?

לשתלים דנטליים יש כמה יתרונות בולטים. כיום הם התחליף הכי קרוב לשיניים טבעיות, הן מבחינת המראה והן מבחינת החיבור לעצם הלסת והתפקוד בחלל הפה. מחסור של שיניים עלול לגרום לסיבוכים נוספים, והשתלים מונעים זאת.

 

 

 

 

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות