תרופות הרגעה במהלך טיפול - האם זה בשבילך? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

תרופות הרגעה במהלך טיפול – האם זה בשבילך?

אנשים רבים חוששים מאי הנוחות או מכאב שהם יחושו במהלך טיפול שיניים. עבור אנשים אלו, תרופות הרגעה בהחלט יכולות לעזור ולגרום להם להרגיש רגועים ושלווים יותר במהלך הטיפול – אך האם זו באמת הבחירה הנכונה?

הנה כל מה שצריך לדעת על תרופות ההרגעה הניתנות אצל רופא השיניים – לא משנה אם אתה אחרי הטיפול, או שאתה לקראת טיפול שתלים דנטליים או הרמת סינוס פתוחה – כדאי לגזור ולשמור.

למה גורמות תרופות ההרגעה?

כשאתה נוטל תרופות הרגעה, אתה לא חסר הכרה לחלוטין, אלא פשוט רגוע יותר. ההליך הינו מבוקר והוא במטרה להשקיט את החרדות האופפות אותך לקראת הטיפול ולגרום לך לעבור אותו בנחת.

סוגים נפוצים של תרופות הרגעה אצל רופא השיניים:

  1. גז צחוק – האפקט שיוצר הגז מרגיע את המטופל במהלך הטיפול, ומכיוון שהוא לא נותר בגוף זמן רב – המטופל יכול לנהוג בבטחה כשהטיפול מסתיים.
  2. תרופות הרגעה דרך הפה – תרופות אלו, כגון דיאזפם, נלקחות כשעה לפני הטיפול והן עוזרות מאוד להרגיע מטופלים במהלך טיפול השיניים. המטופל ער לכל אורך הטיפול, אך הוא עשוי להרגיש רדום במקצת.
  3. תרופות הרגעה תוך ורידיות- תרופות אלו נחשבות לחזקות יותר, הן מוזרקות דרך הווריד וגורמים לכם להרגיש מודעים פחות לסביבתכם ועשויים גם להכניס אתכם למעין איזור דמדומים הכרתי. כך או כך, מטופלים רבים זוכרים את הטיפול באופן מאוד מעורפל לאחר שהוא מסתיים. לאחר לקיחת תרופות אלו – אסור לנהוג.
  4. הרדמה מקומית- הרדמה מקומית מבוצעת על ידי הזרקת חומר מאלחש למקום הטיפול, ולמעשה מנטרלת את היכולת להרגיש תחושה כלשהי באותו האיזור. כך לא חווים כאב, כמובן, אך עבור מטופלים הסובלים מחרדה של ממש – אין בזה כדי להספיק.
  5. הרדמה מלאה – סוג פחות נפוץ של הרגעה, הניתנת במקרים נפוצים פחות. בהרדמה כללית המטופל לא מרגיש דבר והוא ישן במשך כל הטיפול, אך תופעות הלוואי והסיכונים כתוצאה מהרדמה מלאה, לעיתים קרובות, גורמות למטופלים לשקול האם הם מעוניינים לעשות זאת בכל זאת.

איך מתכוננים לנטילת התרופה?

במקרה של לקיחת תרופות הרגעה דרך הפה, רופא השיניים יכתוב לכם מרשם לתרופה מבעוד מועד וינחה אתכם כיצד להשתמש בה. ייתכן ורופא השיניים יבקש ממך לצום לפני נטילת התרופה, כיוון שאוכל ומשקה עשוי להפריע להשפעה של התרופה. לגז צחוק או להרדמה מקומית אין צורך להתכונן לפני.

 

מי צריך תרופות הרגעה?

  • מטופלים המפתחים פוביה מטיפולי שיניים
  • מטופלים שיש להם נסיון רע עם טיפולי שיניים בעבר
  • מטופלים בעלי עצבים רגישים במיוחד באיזור הפה
  • מטופלים החווים הפרעות חרדה כלליות
  • מטופלים המפתחים עמידות להרדמה מקומית
  • מטופלים בעלי מבנה אנטומי קטן של הפה הסובלים מכאב במהלך הטיפול

בכל מקרה של התלבטות – התייעץ עם רופא השיניים שלך ונסה להבין האם הרווח גובר על התועלת במקרה של לקיחת תרופות הרגעה. אם אתה עומד לקראת טיפול הרמת סינוס פתוחה, שתלים דנטליים או כל טיפול אחר שאתה מרגיש שיהיה כואב ברמה שלא תוכל לעמוד בו – נסה למצוא אפשרויות שיסייעו לך להירגע.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות