שימוש בחוט דנטלי – חשוב לבריאות השיניים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

שימוש בחוט דנטלי – חשוב לבריאות השיניים

שוק המוצרים הדנטליים מפתח באופן תמידי עזרים שונים לשמירה על בריאות הפה. בין השאר ניתן למצוא משחות שנועדו לסייע במניעת מחלות חניכיים, משחות בטעמים המיועדות לשימושם של ילדים ומשחות המבטיחות להלבין את השיניים ולהקנות להן מראה אסתטי הרבה יותר. מלבד מוצרים אלו קיימות שטיפות פה שונות שכל אחת מהן נועדה לענות על צורך אחר של המטופל. כל מוצרים אלו מסייעים להגן על השיניים, אך כדי שניתן יהיה לשמור על בריאות הפה חשוב לנקות את השיניים כראוי, ולשם כך אין כלי יעיל יותר מהחוט הדנטלי.

גם כשמקפידים על צחצוח השיניים – לא לשכוח חוט דנטלי

רבים רואים בצחצוח שיניים כאמצעי מספק לשמירה על היגיינת הפה. מי שדואג להבריש את שיניים פעמיים ביום, אף מרגיש כי הוא עשה את המיטב למען בריאות הפה. אך למעשה צחצוח שיניים הוא רק הדרישה הבסיסית ביותר בניקוי השיניים; צחצוח השיניים מסייע לנקות את פני השטח את השן, ולעיתים קרובות אף את החניכיים, אך כדי לוודא כי השיניים נקיות באמת, חשוב לנקות גם את הרווחים שבין השיניים. הרווחים שבין השיניים צוברים במקרים רבים כמות גדולה של שאריות אוכל, וכך נוצר מצע שהוא אידיאלי לגידולם של חיידקים. המצב עלול להיות חמור אף יותר במידה שהמטופל סובל מצפיפות רבה בשן. במקרים אלו הקושי לנקות את השיניים ולהגיע לרווח שבין השיניים גורם לאנשים רבים לזנוח מראש את הניסיון לנקות את השן. כך, במיוחד אם המטופל אינו מבצע ניקוי שיניים אצל שיניים במרווחי זמן קבועים, שאריות האוכל המצטברות הופכות לפלאק, ומצב השיניים עלול להידרדר.

מהו פלאק?

כאשר המטופל מגיע לביקור התקופתי אצל רופא השיניים, הוא עשוי לשמוע פעמים רבות את המילה "פלאק", אך לא תמיד ברור לו במה מדובר. הפלאק כאמור נוצר בשל הצטברות של שאריות ההופכות למעין חומר דביק. חומר זה אינו כולל שאריות אוכל בלבד, אלא הוא מהווה בית חם עבור בקטריות הניזונות מן השאריות. בניגוד לחיידקים טובים הקיימים בפה ובגוף, הבקטריות הללו מפרישות חומצות המעכלות את אמייל השן. אם האדם אינו מנקה את שיניו כראוי, ואינו מגיע לניקוי תקופתי אצל איש מקצוע, חומצות אלו אף עלולות ליצור חורים בשיניים, ומשם קצרה הדרך לפגיעה רצינית בשן. עוד לפני שהפגיעה הופכת להיות חמורה, יחוש המטופל רגישות בשן ואף דימומים. על כן, במיוחד כאשר האדם חווה תסמינים אלו, מומלץ כי יפנה במהרה לקבלת טיפול רפואי מתאים.

הפתרון – ניקוי יסודי באמצעות חוט דנטלי

כדי להגן על ציפויי שיניים וכדי לשמור על בריאות הפה, חשוב כאמור לעשות שימוש בחוט דנטלי. הפלאק נוצר בפה במהירות רבה, ובכל יום ללא ניקוי, מצטברות עוד ועוד שאריות שהן מקור הפלאק. אם חולף זמן רב ללא ניקוי שיניים ראוי, אפילו צבען השיניים משתנה וכך נפגע המראה האסתטי של הפה. על כן, הפתרון הוא פשוט; ניקוי יומיומי באמצעות מברשת שיניים מתאימה (רצוי חשמלית-נטענת) והשלמת התהליך בניקוי באמצעות חוט דנטלי. פעולות אלו, ומעקב רפואי מתאים, יסייעו להשיג רמת היגיינה רצויה וישמרו על בריאות השן.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות