שאלות שצריך לשאול בנושא היגיינת הפה | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

שאלות שצריך לשאול בנושא היגיינת הפה

כאשר אנו הולכים לרופא השיניים, ולא משנה אם מדובר בבדיקת מעקב תקופתית או בטיפול שיניים, יש כמה שאלות שחשוב תמיד לשאול. הסיבה לכך היא שאנחנו צריכים לדאוג לבריאות השיניים שלנו באופן אקטיבי, להיות מעורבים ולדעת בדיוק מה המצב. זה גם יסייע לרופא השיניים לדעת האם יש סימפטומים או דברים חריגים שעדיין לא עלו בטיפול.

האם התרופות שאני נוטל מעודכנות בתיק הרפואי?

רופא השיניים צריך להיות מעודכן במצב הבריאותי שלנו, וגם בתרופות השונות שאנחנו נוטלים. הסיבה לכך היא שישנם טיפולים רפואיים שאסור לבצע במצבים בריאותיים או תחת תרופות שונות, או שנטילה של תרופה מסוימת יכול לגרום לסימפטומים שונים כמו יובש בפה- שמשפיעים מאוד על מצב השיניים. במידה והמרפאה אינה מקבלת עדכונים אוטומטיים, כדאי להגיע עם רשימה של התרופות והשינויים שנעשו בחודשים האחרונים.

מה אני יכול לעשות כדי לשפר את היגיינת השיניים שלי?

זו שאלה שכדאי לשאול באופן שגרתי, גם כאשר אין בעיות מיוחדות. היגיינת השיניים חשובה תמיד כדי לשמור על בריאות השיניים, ואחד מהתפקידים של הרופא הוא גם להדריך אתכם ולייעץ. כאשר אתם שואלים את השאלה הזו, היא מאפשרת לרופא לעדכן אתכם בחידושים אם ישנם, וגם לבדוק האם רוטינת הצחצוח מתאימה או שיש צורך לעשות שינוי- למשל להחליף משחת שיניים. אם אתם רוצים לעשות הלבנת שיניים ביתית מומלץ להעלות גם את זה בשיחה, כדי לוודא שהתכשיר באמת מתאים לכם ואינו מתנגש עם טיפולים אחרים.

האם אני צריך לעדכן את רופא המשפחה שלי?

בריאות השיניים והבריאות הכללית הולכות יד ביד, כאשר מצבים רפואיים שונים יכולים להשפיע בצורה משמעותית על השיניים והחניכיים. למשל מחלות כרוניות או היחלשות מערכת החיסון יכולות להגביר את הסיכון להתפתחות של זיהומים ודלקות, ולכן כדאי שגם רופא המשפחה וגם רופא השיניים יהיו מסונכרנים וידעו בדיוק מהו המצב הרפואי המלא. וכפי שפירטנו מוקדם יותר, תרופות שונות יכולות גם הן להשפיע על בריאות השיניים או על היכולת לבצע טיפולים שונים.

שאל על כל דבר שמפריע לך

לעיתים אנחנו חוששים לשאול שאלה או להפנות את תשומת הלב של הרופא למשהו שמפריע לנו, בגלל שאנחנו חושבים שאולי זה לא משמעותי או שזה לא קשור לתחום התמחותו. אך חשוב לעדכן את רופא השיניים בכל דבר שנראה לכם לא תקין, אפילו אם הוא קטן וטריוויאלי. יובש בפה, כאב או בליטות במקום מוזר, רגישות וכדומה- אם זה מציק לכם כדאי לבדוק מהו הגורם ולטפל. מה גם שפעמים רבות הבעיות הקטנות האלו יכולות להיות סימן מוקדם לבעיה דנטלית רחבה יותר שדורשת מענה. כך רופא השיניים גם יוכל לשלב בטיפול אנשי מקצוע נוספים, כמו אורתודנט או כירורג פה ולסת.

לסיכום, תקשורת פתוחה עם רופא השיניים הוא המפתח לטיפול טוב יותר ושמירה על בריאות הפה.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות