רפואת שיניים לילדים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

רפואת שיניים לילדים

שמירה על בריאות השיניים חשובה כבר מגיל קטן. אומנם שיני החלב צפויות לנשור ולהתחלף בשיני בינה, ובכל זאת היגיינת פה לקויה או בעיות דנטליות בגיל צעיר יכולים לגרום לנזקים ארוכי טווח, שילוו את הילד במשך שנים רבות קדימה. כל זאת ועוד, ילדים רגישים במיוחד לעששת, אשר גורמת סבל רב וגם עשויה לגרום לנזקים עתידיים.

ובכל זאת, הגעה לרופא שיניים היא חוויה לא נעימה עבור מבוגרים, ועל אחת כמה וכמה עבור ילדים ותינוקות. מחקרים מראים שהורים רבים יודעים כמה חשוב לשמור על שיניים ובריאות, ובכל זאת נמנעים מלקחת את ילדיהם לרופא השיניים- בגלל החוויה השלילית והחששות שמלווים את התהליך.

מדוע חשוב לפנות לרופא שיניים לילדים?

רפואת השיניים מתמקדת בבריאות השיניים, הלסת והחניכיים. אולם כאשר מטפלים בילדים ובתינוקות, רופא השיניים צריך לשים דגש רב גם על התקשורת עם המטופל, ועל פנייה נכונה ומרגיעה למטופלים. הגישה הרווחת כיום היא להפוך את הביקור אצל רופא השיניים לחוויה חיובית ונעימה, ובכך לעודד את הילד לשתף פעולה עם מהלך הבדיקה והטיפול. ישנן שיטות שונות לעשות זאת, ביניהן עיצוב המרפאה בצורה צבעונית, משחקים זמינים, ומתן הסברים לילד בגובה העיניים ובהתאם לגילו.

התמחות ברפואת שיניים לילדים כוללת התמקדות בבעיות שונות הרלוונטיות במיוחד לילדים, כמו עששת, עקירת שן בינה, יישור שיניים וכמובן עזרה ראשונה שיניים. חלק מעבודתו של הרופא היא מעקב אחר התפתחות תקינה של השיניים, והדרכת ההורים כיצד לצחצח שיניים לתינוקות ופעוטות בהתאם לגילם, וכיצד להתמיד בהיגיינת פה תקינה גם בגיל הילדות וההתבגרות.

מגיל ינקות ועד גיל ההתבגרות

תפקידו של רופא השיניים מתחיל בגיל הינקות. כבר בשלב בו השיניים מתחילות לבקוע צריך לעקוב ולוודא שהן צומחות בצורה תקינה ובריאה. הקושי בטיפול בתינוקות ברור, ולכן חשוב שרופא השיניים ידע כיצד להתמודד עם התינוק כאשר הוא בוכה, או כאשר הוא מסרב לפתוח את פיו.

רופא השיניים יכול לסייע גם בהקניית הרגלי צחצוח נכונים, ומנגד להכחיד הרגלים רעים כגון מציצת אצבע.

מאחר ובעיות דנטליות נוטות להחמיר עם הזמן, חשוב להגיע למעקב אצל רופא השיניים, כדי לזהות ולאתר את הבעיות מיד כשהן צצות. לדוגמה, במעקב כזה ניתן לזהות בעיה במבנה הלסתות אשר פוגעת בסגירה התקינה שלהן. כפי שציינו קודם, ילדים רגישים במיוחד להתפתחות של עששת, ובמידה ולא תטופל היא עלולה לגרום לנזקים נרחבים. אפילו אם העששת התחילה בתקופת שיני החלב, היא יכולה להשפיע גם על בריאות שיני הבינה הקבועות.

בעיות נוספות שיכולות לצוץ הן רווחים בין השיניים, שיניים צפופות מדי או עקומות. לכל אלו יש השלכות על האסתטיקה של החיוך, אבל גם השלכות משמעותיות על בריאות השיניים. ככל שמגלים בעיות אלו בשלב מוקדם יותר, כך ניתן להתערב ולטפל בהן בקלות רבה יותר.

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות