סורקים דיגיטליים - כל מה שאתה צריך לדעת | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

סורקים דיגיטליים – כל מה שאתה צריך לדעת

רפואת שיניים היא אחד מתחומי הרפואה שבהם חלה ההתקדמות הגדולה ביותר לאורך השנים. די להשוות בין טיב הטיפול שניתן במאה הקודמת לבין הפתרונות החדשניים המוצעים היום, כדי להבין את היקף ההתפתחות והקדמה בתחום. כיום לאמצעים הטכנולוגיים הקיימים הצטרף גם סורק דיגיטלי שבזכותו מתאפשרת עבודה יעילה יותר העונה על צורכי המטופל באופן מדויק הרבה יותר.

מהו סורק דיגיטלי

בעת ביקור תקופתי אצל השיניים כל מטופל נדרש לעבור צילום שיניים, המאפשר לאתר חורים בשיניים ולבדוק את מצבם הכללי ואת מצב הלסת. צילום אלו מסייעים לרופא השיניים לאפיין את מצב הפה ובאמצעותם הוא יכול להמליץ על טיפולי המשך, במידת הצורך. אך צילומים אלו הם כמובן מוגבלים בהשוואה לטכנולוגיה החדשה של הסורק. הסורק הדיגיטלי מאפשר, תוך דקות ספורות, ליצור תמונה תלת ממדית של המצב הדנטלי. זה נשמע אולי מסובך, אך למעשה מדובר במכשיר פשוט יחסית שדרוש אדם אחד בלבד לתפעל אותו, ובזכותו ניתן לקבל תמונה מלאה הרבה יותר על מצב השיניים.

לשם מה יש צורך בסורק דיגיטלי

מכיוון שעד היום רופאי השיניים הסתדרו היטב גם ללא הסורק הדיגיטלי, והצליחו להתאים את הטיפול המבוקש בלעדיו, נשאלת השאלה לשם מה יש בו צורך. גם כאן, כמו במקרה של כל טכנולוגיה חדשה הנכנסת לשוק, לאחר שהרופאים מתחילים לעשות שימוש במוצר, הם מתקשים לזכור כיצד הסתדרו בלעדיו. אם למשל נדרשת התאמה של שיניים תותבות למטופל, כי אז יכול הסורק ליצור תמונה תלת ממדית של הלסת, וכך ניתן לבנות מודל מדויק הרבה יותר. טכנולוגיה זו יעילה גם במקרים שבהם יש צורך בהתאמת כתר, בהתקנת שתלים דנטליים ולעתים אפילו כאשר נדרשת הרמת סינוס. הסורק מסייע למעשה לאבחן את המצב הקיים בשיניים, והוא יכול לשמש את הרופא בעיקר במצבים שבהם דרוש טיפול מורכב. לסורק הדיגיטלי יתרון נוסף, שכן הרופא מקבל לידיו קבצים סרוקים, ואותם הוא יכול להעביר לגורמים שונים לצורך התייעצות, במידת הצורך. את הקבצים הסרוקים ניתן גם לתייק באופן קל ונוח בתיק הרפואי של הפונה, וכך לשמר את המידע לצורך שימוש עתידי.

כיצד פועל סורק דיגיטלי

הסורק הדיגיטלי כולל מעין מוט שאותו ניתן למקם באזורים שונים בפה של המטופל. הגרסאות החדשות יותר של מכשיר זה מפיקות אלפי תמונות בכל שנייה, ובאמצעותן ניתן לקבל תמונת מצב מלאה ותלת ממדית על מצבו הרפואי של הפה. בכיוון שהמוט הוא קטן יחסית, ניתן לסרוק בעזרתו גם שיניים טוחנות שהגישה אליהן הייתה מוגבלת בעבר. הגודל הקומפקטי של המכשיר גם מסייע למנוע את רפלקס ההקאה של המטופל, וכך הבדיקה עצמה הופכת לנעימה עוד יותר. התמונות מופיעות בצד של המוט תוך כדי הבדיקה וכך ניתן לדעת כבר בזמן הבדיקה עצמה האם התמונות איכותיות מספיק, ואלו אזורים יש צורך לבדוק מחדש.

סורקים דיגיטליים מהווים כלי מקצועי נוסף העומד לרשותם של רופאי שיניים, והם מאפשרים בדיקה קלה יותר ונעימה יותר עבור המטופל ועבור הרופא גם יחד. מטופלים המעוניינים במידע נוסף בנושא, כדאי שיתייעצו עם רופא השיניים שלהם.

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות