משחת שיניים - מה חשוב לדעת? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

משחת שיניים – מה חשוב לדעת?

מאז שנכנסה לשימוש, מסייעת משחת השיניים לשמור על היגיינת הפה ועל בריאותו. בשוק ניתן למצוא סוגים רבים של משחות העונות על צרכים שונים והמיועדות לקהלים שונים. ישנן משחות המותאמות לילדים, משחות לשיניים רגישות, משחות הכוללות חומרי הלבנה ומשחות שמקלות את הטיפול במחלות חניכיים. לעתים נדמה שישנם סוגים רבים מדי, ולא תמיד ברור לצרכן איזו משחת שיניים מתאימה עבורו. על כן, להלן מדריך קצר שיסביר מה באמת חשוב לדעת על משחות שיניים.

משחת שיניים הכוללת פלואוריד

אחד המרכיבים המרכזיים שנמצא כמעט בכל משחת שיניים הוא חומר שנקרא פלואוריד. חומר זה כבר הוכיח בעבר על יעילותו בהגנה על השיניים, ועל כן מרבית היצרניות מוסיפות אותו דרך קבע למשחה שלהן. מקור הפלואוריד הוא במינרל הקיים בטבע, ומחקרים רבים ביססו את תרומתו למניעת התחלואה בעששת ולחיזוק השיניים. זאת גם אחת הסיבות שבעטיין במדינות רבות, וביניהן ישראל, כוללים במי השתייה תוספת של פלואוריד. אלא שפלואוריד קיים כאמור גם במשחות השיניים והמינון שלו בהן מותאם למינון המומלץ לגיל. על כן, כאשר בוחרים משחת שיניים כדאי לבדוק כי היא אכן מכילה פלואוריד, וגם כשמדובר במשחות שיניים לילדים וגם כשמדובר במשחות שיניים למבוגרים.

משחות שיניים המותאמות למעשנים    

עישון ידוע זה זמן מה כגורם סיכון הפוגע בכל מערכות הגוף. למעשנים ברור כי העשן פוגע בריאות שלהם, בעור שלהם ובמערכת הדם של גופם. אלא שמלבד נזקים אלו, קיים גם נזק מצטבר לבריאותו של הפה. עישון עלול לגרום למחלות חניכיים כמו גם לסרטן הפה, וזאת בשל הפגיעה ביכולתו הטבעית של הגוף להגן על עצמו. זוהי הסיבה לכך שגם לאחר הפסקת העישון נדרשים מטופלים לעבור תהליכים של ALL ON 4 או תהליך של שיקום הפה. אלא שגם מעשנים מתחילים, או מעשנים שאינם סובלים מבעיות בריאותיות מורכבות, חווים את תופעות הלוואי הנפוצות. העישון גורם לריח רע מהפה ולהכתמת השיניים, ועל כן נוצרו משחות מיוחדות שנועדו לסייע למעשן להתמודד עם מצבים אלו. משחות אלו כוללות חומרים חזקים יותר לשמירה על ניקיון השיניים, כמו גם תוספת של פלואוריד לחיזוק השן ולהגנה על אמייל השן מפני שחיקה. יש לציין כמובן כי משחות השיניים הללו מטפלות בסימפטום ולא במחלה; מי שמעוניין להגן על שיניו, מומלץ כי יפסיק לעשן.

התמודדות עם רגישות בשן

מבוגרים רבים חשים רגישות בשן הבאה לידי ביטוי בעיקר במקרים שבהם השן נחשפת לקור. מצבים אלו מעידים בדרך כלל על מחלת חניכיים כלשהי, על נסיגת חניכיים או על פגיעה בציפוי המגן של השן. גם אם מדובר ברגישות חולפת בשל טיפול רפואי, זו עדיין אינה תחושה נעימה, ולעיתים אף מדובר בתחושת כאב. אדם שחש סימפטומים אלו, מומלץ שייגש לרופא לשם התייעצות, אך במקביל, ניתן גם להשתמש במשחת שיניים המיועדת לסייע במקרים של רגישות בפה. מלבד פלואוריד לחיזוק השן, הן כוללות חומרים נוספים המסייעים להגן על העצבים בפה ולהקל את הכאב על המטופל.

סוגי המשחות שתוארו כאן הן רק חלק קטן מהמגוון הרחב הקיים בשוק. מכיוון שלכל אדם צרכים שונים, כך גם אין משחה אחת שתהיה אידאלית לכולם. בשל כך, מומלץ להקפיד להגיע לבדיקה תקופתית אצל רופא השיניים, ולהתייעץ איתו גם בנושא זה.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות