מה נדרש בשביל להפעיל מרפאת שיניים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מה נדרש בשביל להפעיל מרפאת שיניים?

אם אתם שוקלים קריירה ברפואת שיניים ותוהים מה נדרש מכם בהפעלת מרפאת שיניים מקצועית, אם אתם לא בטוחים מהן ההוצאות הנלוות ולמה להתכונן – נשמח להאיר את עיניכם. ככלל ניתן לומר כי הפעלת מרפאת שיניים דורשת לא מעט משאבים, זמן, כסף ועבודה קשה כדי לשמור על רמה גבוהה לאורך זמן ולהעניק למטופלים את השירות הטוב והמקצועי ביותר. הנה פירוט שיסייע לכם להבין את התמונה המלאה ואת ההוצאות השונות הכרוכות בכך.

הוצאות עבור עובדים

גם אם מדובר במרפאת שיניים קטנה, כדי שהיא תפעל בצורה חלקה ומקצועית צריכים להיות בה לפחות שלושה אנשי צוות: רופא השיניים, עוזר שיניים וכן פקיד קבלה. אם מדובר במרפאת שיניים כדולה יותר, הרי שיש לשכור את שירותיהם של מספר עובדים גדול יותר, כדי לתת מענה איכותי למטופלים. להוצאות הללו אין תקציב קבוע, אך חשוב לזכור כי ההוצאות עבור העובדים עומדים על כ- 25% מכלל הוצאות העסק.

שכירות משרד

אחד הפרמטרים הקובעים את מחיר השכירות / הקניה של המשרד תלוי במיקום שלו בעיר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי השטח הנדרש להפעלת מרפאת שיניים הוא לא קטן, ועליו להתפרש על פני 2,000 מ"ר לפחות. בשטח הזה, בין השאר, יהיה ציוד מורכב, חדרי טיפול המוקדשים לטובת בחינת החולה, טיפול בו, איזורי רנטגן, חדרי המתנה, קבלה, משרדים אישיים של רופאי השיניים, מעבדה פנימית וכן איזורי אחסון לציוד רפואי ומשרדי. בנוסף, יש לקחת בחשבון גם את עלויות הבניה והאינסטלציה במשרד – מבניית חללים מכוונים לטיפול, אינסטלציה מתאימה, חשמל באספקה מתאימה, חימום, קירור, אוורור ועוד.

עלות ציוד וריהוט דנטלי

שטח המשרד "מכוסה" בציוד שיניים שעשוי להיות יקר מאוד. כך לדוגמא, עלותו של כסא טיפולים עומדת על יותר מקנייה של מכונית יד שניה, וגם עלותה של מכונת רנטגן היא לא מבוטלת. ציוד נוסף שיש לקחת בחשבון הוא כלי קידוח לשיניים, משאבות, מדחסי אוויר, מערכות הדמיה, מכונות שונות, טכנולוגיות מתקדמות בלייזר וכן ציוד דנטלי הדרוש לפעולות כירורגיות כמו עקירות, הרמת סינוס ועוד.

 

 

דמי מעבדה, ביטוח, חידוש רשיונות והשתלמויות

במהלך העבודה השוטפת, יש לקחת בחשבון גם הוצאות קבועות על דמי מעבדה (כ-10% מההכנסות השנתיות מוקצות לטובת הוצאות אלה) המאפשרות גישה לציוד רפואי כמו כתרים לשיניים, גשרים ועוד. הוצאות קבועות נוספות הן על ביטוח, כמו למשל ביטוח רשלנות רפואית ועוד, וכן הוצאות עבור השתלמויות שונות לצוות העובדים, כמו למשל ALL ON 4 COURSE.

כדי לעמוד בחזית הרפואה ולהעניק טיפול איכותי ומתקדם למטופלים – חייבים לקחת בחשבון את ההוצאות השונות, לכלכל את צעדינו בהתאם ולחשב את עלות הטיפול בהתאם אליהן. אין ספק כי הקמת מרפאת שיניים והפעלתה היא לא צעד של מה בכך, אך אם עושים זאת נכון – השמים הם הגבול!

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות