מה זה פרוסטודונטיסט? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מה זה פרוסטודונטיסט?

פרוסטודונטיסט הוא בראש ובראשונה רופא שיניים, אשר תחום התמחותו העיקרי הוא טיפול בשיניים חסרות. הטיפול בבעיות אלו חשוב מסיבות אסתטיות, אבל גם כדי לשמור על תפקוד תקין של הפה ולמנוע בעיות נוספות בלעיסה, התפתחות זיהומים וכדומה.

מה ההבדל בין פרוסטודונטיסט לרופא שיניים "רגיל"?

תפקידו של רופא השיניים לבצע את כל הבדיקות והטיפולים השגרתיים והבסיסיים- בדיקות תקופתיות, זיהוי של עששת או חורים בשיניים וכמובן טיפול בהם, הדרכה להיגיינה נכונה ועוד תפקידים רבים וחשובים. אולם כאשר יש צורך לבצע טיפולים מורכבים יותר של השתלת שיניים או הליך שלם של שיקום פה, אז יש צורך לפנות לרופא שיניים שהוא גם פרוסטודונטיסט ועבר התמחות מתאימה בתחום כירורגיה והשתלות שיניים.
אפשר להשוות את רופא השיניים לרופא המשפחה שלנו- אליו אנחנו פונים עם כל בעיה שצצה בין אם זה חום או כאב גב. רופא המשפחה יבדוק אותנו ויחליט האם לתת אנטיביוטיקה כדי לטפל בדלקת הגרון או להפנות אותנו הלאה לרופא בתחום התמחות ספציפי, למשל אורתופד כדי שיטפל בכאבי הגב.
תחום אחריותו של הפרוסטודונטיסט מגוון מאוד:

שיקום השיניים

ישנם גורמים רבים אשר יכולים לפגוע בצורת השיניים- עששת וריקבון, מכה כתוצאה מטראומה ועוד. הפגיעה בצורת השיניים יכולה לגרום לנזק אסתטי בלבד, אבל גם יכולה לגרום לכאבים ולבעיות תפקודיות כמו קושי בלעיסה. הטיפול בבעיות אלו יכול לכלול כתרים או ציפוי אחר של השן, שיוף וכדומה.

השתלת שיניים

ניתן לטפל בשיניים חסרות במספר דרכים, כאשר הדרך הפופולרית ביותר היא באמצעות שתלים דנטליים. השתלת השיניים כוללת מספר שלבים- בדיקות ותכנון הטיפול, כאשר הפרוסטודונטיסט הוא הרופא שיעצב את צורת השתלים. בסיס השתל מוחדר ללסת ולאחר תקופת החלמה במהלכה מוודאים שהשתל אכן ניקלט כראוי, אפשר להתקדם לשלב הבא שהוא השלמת ההשתלה עם השיניים המלאכותיות. את ההליך יכול לבצע הפרוסטודונטיסט, או לשלב רופאים נוספים בעלי התמחויות נדרשות.

התאמת שיניים תותבות

השתלת שיניים מבוצעת בדרך כלל כדי לטפל במחסור במספר מועט של שיניים. כאשר יש מחסור של הרבה שיניים או של כולן, הפתרון לרוב יהיה באמצעות התאמה של שיניים תותבות. יש כיום בשוק סוגים שונים של שיניים תותבות, והפרוסטודונטיסט בוחר בסוג המתאים על סמך ניסיונו הרפואי והקליני, ולאחר שיחה עם המטופל כדי לשמוע על הצרכים והמגבלות הקיימים אצלו. כדאי לדעת כי תהליך ההתאמה יכול להיות קשה עבור חלק מהאנשים, ולכן חשוב להעלות את החששות והקשיים בפני הרופא, ובמידת הצורך לחזור לבדיקה והתייעצות נוספת.

בעיות שיניים גורמות לסבל רב- כאב, אי נוחות ואף פוגעות באסתטיקה וגורמות לתחושת בושה. למרות זאת אנשים רבים נמנעים מלקבל טיפול רפואי, בעיקר בגלל החשש מהטיפול עצמו. אולם חשוב שתדעו כי יש היום שיטות טיפול מתקדמות אשר יכולות לשפר את איכות חייכם בצורה דרמטית. תפקידו של הפרוסטודונטיסט ללוות אתכם בתהליך השיקום המורכב, ולמצוא עבורכם את הפתרון הרפואי הנכון ביותר עבורכם.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות