מהן תותבות שיניים ? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מהן תותבות שיניים ?

תופעת חוסר שיניים אינה חריגה בעולם. רבים סובלים ממחסור בשיניים בין אם בלסת אחת או בשתיהן. הפתרון המועדף הוא שיניים תותבות. הפרטים לפניכם

לסתות מחוסרות שיניים באופן חלקי או מלא, הינה נכות שכיחה.  6%-10% מאוכלוסיית המבוגרים בעולם בגילאים שמעל 65 שנים מחוסרת שיניים ב-2 הלסתות.  20%-33% מאוכלוסיית העולם בגילאים שמעל 65 שנים, מחוסרת שיניים בלסת אחת.  עם התקדמות הרפואה במחצית המאה האחרונה, תוחלת החיים הממוצעת במדינות המפותחות עלתה בהדרגה ועברה את גיל ה-80, וההערכה הרווחת היום הינה שלקראת שנת 2040, תוחלת החיים הממוצעת תעבור את גיל ה-90 שנה במדינות המפותחות.

העלייה בתוחלת החיים גוררת עמה שכיחות ההולכת וגדלה עם הגיל של אבדן שיניים, כתוצאה מעששת, מחלות חניכיים והרגלי טיפול מונע לקויים.

מהן תותבות שיניים ?
תותבת כשמה הינה גוף זר שנועד להחליף את השיניים הטבעיות שנעקרו, או מועמדות לעקירה. התותבת מונחת בפה ונועדה  לתת מענה אסתטי ותפקודי לחוסר השיניים. התותבות הנשלפות מסווגות ל-2 קבוצות עיקריות: תותבת חלקית-המשחזרת חוסר של מספר שיניים בלסת, ותותבת שלמה- המשחזרת חוסר של כל השיניים בלסת. התותבת כטיפול ראשיתה במאה ה-15 ומאז עברה שינויים עד שהגיעה לצורתה הנוכחית, העשויה מבסיס אקרילי ורוד, ומשיניים לבנות מאקריל. עד לעידן החדש ברפואת שיניים מזה כ-20 שנה, תותבות היו אפשרות הטיפול היחידה לאוכלוסייה מחוסרת השיניים.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות