מדריך על כלי הרפואה הדנטליים | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מדריך על כלי הרפואה הדנטליים

טיפול אצל רופא השיניים היא חוויה לא נעימה, ועבור רבים מאיתנו היא יכולה לעורר רגשות חזקים של פחד ואפילו חרדה. חלק מהחרדה הזו נובעת בגלל המכשירים הרבים בהם משתמש רופא השיניים, שחלקם אם להודות באמת, נראים יותר כמו מכשירי עינויים.

אחת הדרכים להתמודד עם הפחד הוא להכיר קצת יותר טוב את המכשירים הללו, ולהבין מה תפקידם במהלך הטיפול.

מראת פה

תפקידה של המראה הקטנה לאפשר לרופא להסתכל גם על חלקים פנימיים של הפה והשיניים, שאחרת הוא לא יכול היה לראות. ולעיתים הרופא ישתמש במראה גם כדי להזיז מעט את הלשון או את חלקה הפנימי של הלחי. המראה חיונית כדי לאתר בעיות דנטליות אך גם במהלך הטיפול.

Sickle Probe

מראהו מאוד מאיים, אך בפועל תפקידו של המכשיר הזה הוא לבצע בדיקות עדינות של השיניים- באמצעות הקצה המחודד של המכשיר, רופא השיניים יכול לעבור בין השיניים ולבדוק האם יש התפתחות של ריקבון או חורים. באמצעותו אפשר גם לנקות הצטברות של פלאק על השיניים.

Scaler

כאשר אנחנו אוכלים ושותים, שאריות של המזון נצמדת לשיניים. השאריות האלו הן מצע שמאפשר לחיידקים לשגשג בחלל הפה, ובעצם לגרום לזיהומים וריקבון של השיניים. צחצוח השיניים אומנם מסיר חלק מהפלאק שמצטבר, אבל לא את כולו. לכן יש צורך להגיע לשיננית כדי להסיר אבנית באופן קבוע. אחד המכשירים המשמשים לצורך כך הוא ה-Scaler, כיוון שהוא יכול לגרד את האבנית ביעילות. השימוש במכשיר יכול לגרום לחוסר נוחות, אך זו פעולה חיונית לשמירה על השיניים.

סאקשן – מכשיר שאיבה

בלוטות הרוק שלנו ממשיכות לעבוד גם במהלך טיפול השיניים, ולכן רופא השיניים צריך לשאוב אותו כך שיוכל לעבוד בצורה נוחה ויעילה. הסאקשן הוא למעשה כמו שואב אבק קטן ועדין, שתפקידו לשאוב את הרוק או שאריות אחרות של נוזלים בהם רופא השיניים משתמש בטיפול. לעיתים המכשיר עושה רעשים מוזרים, אך הוא אינו כואב ואינו מסוכן כלל. למשל כאשר מבצעים ציפוי חרסינה לשיניים, העבודה צריכה להיות מדויקת ובאמצעות שאיבת הרוק רופא השיניים יכול לעבוד בנוחות על משטח השן הנקי.

מקדחה דנטלית

ככל הנראה זהו המכשיר המפחיד ביותר, גם בגלל הרעשים שהוא מפיק וגם בגלל המחשבה על הכאב שהמקדחה יכולה לגרום. אולם למקדחה יש תפקיד חשוב בטיפול הדנטלי, בעיקר בכל הקשור לטיפול בריקבון. בזמן הסיבוב של המקדחה היא משפריצה מים על השן כדי לשמור על הטמפרטורה שלו ולמנוע פגיעה לא נחוצה.

מזרק דנטלי

לעיתים טיפולי שיניים דורשים פעולות כירורגיות מורכבות כגון עקירת שן או הכנסת שתלים דנטליים. כדי למנוע את הכאב רופא השיניים משתמש בחומרי אלחוש מקומיים (מה שאנחנו קוראים לו בטעות "חומר הרדמה"). באמצעות המזרק הדנטלי, רופא השיניים יכול להזריק את החומר המאלחש בצורה ממוקדת ובטוחה.

אם אתם עדיין חשים פחד או אפילו חרדה לפני טיפול שיניים, אל תהססו לציין זאת בפני רופא השיניים שלכם, ולהתייעץ איתו כיצד תוכלו להקל על הקושי.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות