מדוע חשוב לטפל בשיניים במרפאת מומחים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

מדוע חשוב לטפל בשיניים במרפאת מומחים?

שמירה על בריאות הפה והחניכיים הנה חשובה הן למראה והן לאיכות החיים. בעזרת מרפאת מומחים ניתן למנוע ולהימנע מבעיות שיניים רבות ומסיבוכים פוטנציאליים כאלו ואחרים.

מחלות חניכיים, שיניים עקומות או חסרות ואף חורים בשיניים יכולים לפגוע באורח החיים בדרכים רבות החל מכאבים ועד לטיפולים יקרים. לכן עוד בטרם הופעת כאב מומלץ לפנות כדרך קבע לרופא שיניים ולשיננית על מנת לשמור על בריאות הפה והחניכיים. עם זאת במידה והדבר לא נעשה והגוף מאותת שמשהו לא כשורה על ידי כאבים בעת אכילה או בעת שתיית משקאות חמים וקרים מומלץ לפנות למרפאת השיניים וחשוב לוודא כי הצוות המטפל מורכב ממומחים.

מומחיות יכולה למנוע רשלנות

אחת הסיבות עבורן כדאי לפנות למרפאת מומחים היא מניעת רשלנות רפואית. רופאים מומחים יכולים לטפל במקרים שונים של בעיות שיניים, תוך שנעזרים בטכנולוגיה המתקדמת שקיימת בתחום. ניתן למנוע בעיות שיניים רבות כאשר מטפלים בהן בזמן ובעזרת המכשור והידע הנכון, זאת במיוחד במקרים בהם ישנם סיבוכים והרופאים נדרשים להפגין ידע וניסיון מקצועי. כך למשל מחלות חניכיים יכולות לגרום לאובדן שיניים, לזיהומים ואף לסיבוכים אחרים ללא הטיפול הנכון. זריקות הרדמה יכולות לגרום לשיתוק חלל הפה, פגיעה בלסת ובשרירי הפה ועוד. על כן חשוב לאבחן נכונה את הבעיה עמה מתמודדים כדי להציע טיפול מידי ולמנוע בעיות בריאות מורכבות יותר. כאשר הרופא המטפל אינו מומחה, קיים תמיד גורם סיכון והטיפול הניתן יכול להתגלות כגובל ברשלנות.

אילו מקרים של רשלנות קיימים בתחום רפואת השיניים?

ממש כמו כל תחום רפואי אחר, גם תחום רפואת השיניים כולל לא פעם סיכונים וסיבוכים, למעשה כיום מדובר באחד התחומים הבולטים בהם הרופאים חשופים לתביעות רשלנות רפואית. טיפולי שיניים לא פעם כוללים הליכים מורכבים כמו למשל שתלים, שיקום הפה והלסת, עקירות ועוד אשר יכולים להסתיים בנזק פיזי ונפשי כאחד למטופלים שונים. כמו כן בשונה מטיפולים אחרים, בתחום רפואת השיניים למטופל אין כל בקרה על האבחון או יכולת לדעת באם התנהלותו של הרופא נכונה והוא פעל כשורה. עם זאת חשוב להבין כי לא כל מקרה של פגיעה במטופל יוגדר כרשלנות וכדי להכריע בנושא על הרופא לעמוד במבחן הרופא הסביר, כלומר יש לשאול האם הרופא העניק למטופל טיפול סביר בהתאם לסטנדרטים הרפואיים המקובלים והספרות המקצועית בתחום.

מה עושים במקרה ועולה החשד לרשלנות?

ישנם מקרים רבים שיוגדרו כרשלנות רפואית החל באי הסכמה של מטופל לטיפול, דרך מתן זריקת הרדמה במינון שגוי ועד לביצוע רשלני של טיפולים מסוגים שונים. בכל מקרה בו קיים חשד כי הטיפול שניתן על ידי רופא השיניים אינו סביר ביחס לנסיבות ואף רשלני, מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי בתחום. עורך דין הבקיא ברזי החוק והפסיקה יוכל לבדוק האם הרופא הקפיד על חובת הזהירות בעת מתן הטיפול ואם ההליך הרפואי בוצע כמצופה ממנו ועל פי כל הסטנדרטיים הרפואיים והנורמטיביים בתחום.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות