למה החניכיים מדממות ומה אפשר לעשות? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

למה החניכיים מדממות ומה אפשר לעשות?

דימום מהחניכיים היא לא תופעה נדירה בכלל, וישנם אנשים שנתקלים בה כמעט כל יום כאשר הם מצחצחים את השיניים. יש כאלו שכל כך התרגלו לכך, שהם כבר לא שמים לב שזה קורה. לפעמים הדימום מצביע על משהו קל ופשוט כמו חניכיים רגישות, אך לפעמים זהו סימן מקדים לבעיית חניכיים גדולה יותר. ריכזנו עבורכם את הסיבות הנפוצות, והסברים מה אפשר לעשות.

היגיינת פה לקויה

פלאק מצטבר על השיניים והחניכיים כל הזמן, וכאשר לא מקפידים לצחצח שיניים פעמיים ביום, הפלאק מתחיל להצטבר בכמויות גדולות. וכאשר זה קורה, הוא גורם לגירוי של החניכיים ויכול להוביל לדלקות, כאבים ודימום. אצל אנשים הרגישים לכך במיוחד, זה דבר שיכול לקרות באופן מיידי, תוך ימים ספורים אפילו.
הפתרון לבעיה הוא כמובן שיפור של היגיינת הפה והקפדה עליה באופן שגרתי. מומלץ לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום, ולנקות בעזרת חוט דנטלי פעם אחת ביום. אפשר להשתמש במברשת שיניים חשמלית כדי לשפר את הצחצוח, ולהוסיף גם מי פה אנטיבקטריאליים. חשוב גם להגיע לשיננית בשביל ניקוי עמוק יותר של השיניים.

עישון

הכימיקלים השונים שנמצאים בסיגריה פוגעים בשיניים ובחניכיים. מעבר לכתמים שמשאיר הטבק על השיניים, הכימיקלים מחלישים את היכולת של הגוף להגן על השיניים, ולכן מעשנים נוטים יותר לדלקות חניכיים, חורים וכדומה. העישון גם מחליש את היכולת של הגוף להילחם בחיידקים הנמצאים בפה, ולכן יותר קל להם לגרום לזיהומים חריפים. לא רק שהעישון פוגע בבריאות השיניים, הוא גם פוגע בהחלמה לאחר טיפול שיניים ומקטין את הצלחת הטיפול. למשל, בקרב מעשנים יש קושי גדול יותר לבצע השתלת שיניים או הליך של שיקום הפה, בגלל שיש ירידה בסיכויי ההצלחה והקליטה של השתלים.
כמובן שהפתרון היעיל ביותר הוא להיגמל מעישון, ובכך לחסוך מהגוף את כל אותם חומרים כימיים. אם אתם מעוניינים להיגמל, כדאי להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי סדנאות או טיפולים שיכולים לסייע לכם בתהליך.
במידה ואתם לא מעוניינים להיגמל או מתקשים לעשות זאת, חשוב מאוד להמשיך ולהקפיד על היגיינת הפה ועל שגרת הצחצוח והניקוי. התייעצו עם רופא השיניים האם יש צורך לבצע פעולות נוספות או להגיע לבדיקות תקופתיות בתדירות גבוהה יותר. אם אתם עומדים בפני הליך כירורגי מורכב כמו עקירה כירורגית, השתלת שיניים, הרמת סינוס פתוחה וכדומה- חשוב ביותר להדגיש בפני הרופא כי אתם מעשנים ולבקש הנחיות שיסייעו לטיפול התקין. פעמים רבות מומלץ להפחית את העישון בתקופה הסמוכה לטיפולים.

תזונה

תזונה עשירה בסוכר או במאכלים חומציים פוגעת בשיניים ובחניכיים, ומחלישה את היכולת שלהם להתמודד כנגד זיהום חיידקי.
מומלץ לדבוק בתזונה מגוונת הכוללת פירות וירקות טריים ומבושלים, מאחר והם מספקים ויטמינים ומינרליים החיוניים לבריאות השיניים (והגוף כולו). אם בכל זאת אתם צורכים כמויות גדולות של ממתקים, משקאות קלים וכדומה, כדאי לצחצח את השיניים מיד לאחר האכילה כדי לסלק את שאריות הסוכר מהפה.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות