כמה עולה השתלת שיניים? | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כמה עולה השתלת שיניים?

אחד הנכסים המשמעותיים ביותר של כל אדם הוא השיניים שלו. בעבר האלטרנטיבות שעמדו לרשות המטופלים לא היו רבות, אך עולם רפואת השיניים מתחדש ללא הרף, וכיום קיימת אף אפשרות להשתלת שיניים. במקרים רבים, הליך מסוג זה עשוי לשנות באופן דרמטי את חייו של האדם ולשפר את איכות חייו לאין שיעור. על כך במאמר שלהלן.

מהי השתלת שיניים

המטרה המרכזית של הליך השתלת השיניים היא ליצור תחליף ראוי לשיניים הטבעיות שאבדו. במקרים שבהם שיניים נשברו או שהיה צורך לעקור אותן, ניתן לשתול במקומן שיניים מלאכותיות המסייעות לשמור על מראה אסתטי נעים לעין. הליך זה הוכח היעיל ביותר גם לטווח ארוך לעומת שיטות אחרות, והיא מאפשרת לשמור על מבנה הלסת הכללי. הבחירה בהשתלת שיניים אינה רק שיקול אסתטי, במקרים רבים מדובר בשיניים המשמשות את האדם בחיי היום יום, והאפשרות לשלב שן מלאכותית במקום השן החסרה מסייעת למטופל לשמור על איכות חייו ועל ביטחונו העצמי.

באלו מקרים תדרש השתלת שיניים

השתלות שיניים ישקלו כאמור כאפשרות סבירה במקרים שבהם חסרה בפה השן הטבעית. אובדן של שן יכול להיווצר בשל סיבות רבות ומגוונות, ובכל מקרה שכזה יש להיוועץ ברופא שיניים. בין הגורמים לאובדן שן טבעית ניתן למשל למצוא: עששת חמורה, מחלות חניכיים, טראומה שנגרמה לפה, ריקבון בשן, פגמים בשן או שחיקה ושבירה של השן. אובדן שן לא בהכרח יוצר בעיות בריאותיות, או האדם עשוי לחוש שלא בנוח בכל פעם שהוא מחייך וחושף את שיניו, ועל כן הביטחון העצמי שלו עלול להיפגע. מעבר לכך, ישנם מצבים שבהם שיניים חסרות מקשות על האדם לשמור על תזונה מלאה ובריאה, וכך נפגעת בריאות הגוף הכללית. במקרים אחרים חסרונה של השן שאבדה מורגש מכיוון שכעת השיניים האחרות נדרשות להתמודד עם עומס רב יותר בעת הלעיסה. בכל מצבים אלו כדאי להתייעץ עם גורם מומחה לבדוק האם שתל שיניים יסייע בשיפור המצב.

עלות הטיפולים

עלות הליך של השתלת שיניים אינו קבועה, כיוון שהדבר תלוי במצבן של השיניים ובמספר השתלים הנדרשים. גם איכות השתלים עשויה להשתנות, והדבר תלוי כמובן בצרכיו של המטופל. השתל עצמו עשוי לעלות כמה אלפי שקלים, כשבעלות זו נכלל בדרך כלל הטיפול בשתל. אך מלבד השתל יש צורך במבנה שאותו מרכיבים על השתל עצמו, שעלותו היא בין 1000 ל-1500 ש"ח בדרך כלל. ישנם מקרים שבהם יהיה צורך גם בכתר לכיסוי השתל, ומחירו של זה תלוי בגורמים רבים. בין גורמים אלו ניתן למשל למנות את סוג השתל והמיקום שלו, אך לרוב, מחירו הממוצע של שתל יהיה בין 1500 לבין 2000 ש"ח. מחירים אלו עשויים כמובן להשתנות במידה שדרושים טיפולים נוספים כגון השתלות של עצמות חסרות או כאשר יש צורך במספר שתלי שיניים. אומנם אין מדובר בטיפול שעלותו נמוכה, אך חשיבותו היא מרחיקת לכת, ולעתים ישנה אפשרות לקבל החזרים באמצעות פוליסות הביטוח השונות.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות