כל מה שצריך לדעת על שיני בינה | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כל מה שצריך לדעת על שיני בינה

האם אי פעם תהיתם מדוע אנו זקוקים לשיני בינה? האם אי פעם חשבתם מהי ההשפעה שיש לשיני הבינה שלנו על שאר השיניים? האם הרהרתם בשאלה מתי יש צורך להסיר את שיני הבינה ומתי הן לא מפריעות לבריאות התקינה של שאר השיניים? הנה כל מה שרציתם לדעת על השיניים הכי חכמות בפה שלנו.

מהן שיני הבינה?

שיני הבינה מופיעות, בדרך כלל, הרבה אחרי ששאר השיניים מוקמו בפה. הן ממוקמות בחלק האחורי של השיניים. אצל רוב האנשים, יופיעו שיני הבינה בסוף גיל ההתבגרות או בשנות ה-20 המוקדמות, אך יש גם יוצאים מן הכלל. כששיני הבינה צומחות, הן עשויות לגרום ללא מעט אי נוחות וכאב.

מדוע יש לנו שיני בינה?

מבחינה היסטורית, נמצא כי אבותינו היו משתמשים במערך נוסף של שיניים טוחנות עבור מזונות קשים במיוחד. על אף שבימינו אנו לא זקוקים לשיניים הטוחנות הללו ולא נדרשים ללעוס מזונות קשים מדי – מדובר במבנה אבולוציוני. יחד עם זאת, אנתרופולוגים רבים מאמינים כי הסיבה שבגללה אנשים רבים מתבגרים ללא צמיחה של שיני בינה מעידה על כך שהאבולוציה עושה את שלה, ומבינה שאין בכך צורך יותר.

מדוע שיני הבינה צומחות עקום?

למעשה, מדובר בלא פחות ממיתוס. שיני בינה רבות גדלות באופן ישר ולא עקום ומהוות תוספת אסתטית ולא מזיקה כלל לסט השיניים הקיימות (במקרה כזה, אין צורך לבצע עקירה כירורגית שן בינה) יחד עם זאת, העובדה שיש שיני בינה שצומחות עקום תלויה במידה רבה בגנטיקה האישית של כל אדם ובמערכת הפה הספציפית שלו.

מה קורה כאשר שיני בינה צומחות עקום?

כששיני בינה אינן צומחות באופן ישר והרמוני – הדבר עלול להשפיע לרעה על השיניים האחרות המקיפות אותן. הדבר קורה עקב צפיפות, ועשוי לגרום לנזק לשיניים הסמוכות ואפילו לנזק עצבי ללסת. במקרים כאלו, עדיף לעקור את שן הבינה באופן מקצועי אצל כירורג פה ולסת.

כיצד מבצעים עקירה לשן בינה?

כל מקרה הוא ייחודי וההליך משתנה בהתאם אליו. הרופא יבדוק כמה נזק נגרם לשאר הפה ובהתאם למצב הספציפי שיאבחן – יקבע דרך טיפול ויסביר למטופל מה צפוי במהלך הטיפול. פעמים רבות יבחר הרופא לבצע הרדמה מקומית באיזור, כדי למנוע כאבים במהלכו ולגרום לכמה שפחות חוסר נוחות.

 

כמה זמן לוקח להתאושש מהעקירה?

זמן ההחלמה משתנה מאדם לאדם, וההתאוששות עשויה לארוך בין כמה ימים, שבועות או אפילו חודשים. במהלך התקופה הזו חשוב לעקוב אחר ההוראות שניתנו למטופל על ידי הרופא ולטפל בשיניים בזהירות. הטיפול הזהיר כולל הימנעות מאכילת מזונות קשים או יניקה. איזור העקירה נחשב לרגיש במיוחד בשעות הראשונות שלאחר ההליך ולכן חשוב במיוחד להקפיד על הכללים הללו. לאחר תקופה יזמין הרופא את המטופל לבדיקת מעקב, כדי לוודא שמצב השיניים תקין.

הליך הסרת שן בינה לא מסובך מאוד בדרך כלל – בעזרת רופא מיומן ומקצועי ואם "תופסים" את הבעיה בזמן – ניתן להסיר את השן בקלות יחסית ולצפות להחלמה מלאה.

 

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות