כל מה שצריך לדעת על שיניים תותבות | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כל מה שצריך לדעת על שיניים תותבות

אם אתם שוקלים להתחיל להרכיב שיניים תותבות או שאתם כבר מצוידים בכאלה, סביר מאוד להניח שיש לכם כמה שאלות לגביהם. איזה סוג של טיפול הם דורשים? אילו סוגי שיניים תותבות יש? וכיצד הן עשויות לשפר את בריאות הפה שלכם? הנה כל התשובות לכל השאלות, כדי שתוכלו לשקול באופן מושכל האם מדובר במשהו שמתאים לכם, או שתעדיפו לעבור השתלת שיניים.

מהן שיניים תותבות?

שיניים תותבות הן שיניים וחניכיים מלאכותיים, אשר נוצרים במיוחד עבור חלל הפה של כל מטופל על ידי רופא השיניים, במטרה להחליף שיניים טבעיות שנשרו או שהוסרו. השיניים התותבות יכולות להיות מלאות או חלקיות, כלומר, הן יכולות להחליף את כל השיניים בחלק העליון של הפה, את החלק התחתון, או רק כמה שיניים בודדות שחסרות. לא משנה לאיזה סוג של שיניים תותבות אתם זקוקים, חשוב שהן יהיו מותאמות אישית כך שיתאימו לחלל הפה, לשיניים המקוריות וגם כדי שברמה הויזואלית יהיו נעימות לעין.

ממה עשויות שיניים תותבות?

בעבר, נהגו ליצור את השיניים התותבות המלאכותיות מפורצלן או מפלסטיק, אך הגרסה המודרנית והמשודרגת יותר שלהן עשויה בדרך כלל משרף קשה. החומרים המשמשים ליצירת שיניים תותבות נחשבים לשבריריים ועדינים יותר מאשר השיניים הטבעיות שלנו, והן עשויות להיסדק בקלות בטיפול לא נכון או אם הן נופלות, והן נהרסות מהר יותר משיניים טבעיות. לכן, חשוב להיות בביקורת תקופתית אצל רופא השיניים ולהחליף אותן בכל חמש שנים, לערך.

המבנה התומך של השיניים התותבות והחלק שמחזיק אותן דומה לקו החניכיים הטבעי שלנו, וגם הוא בדרך כלל עשוי משרף קשה או חומר פולימרי גמיש יותר שמתאים באופן מושלם להחליף את החניכיים.

כיצד מנקים שיניים תותבות?

לא משנה איזה סוג של שיניים תותבות יש לכם (מלאות, חלקיות או בודדות) – חייבים לנקות אותן מדי יום, ממש כמו שיניים רגילות. על אף שמדובר בשיניים מלאכותיות, חיידקים עדיין מצטברים עליהן והם עשויים להזיק לשיניים הקיימות או לחניכיים.

כדי לנקות את השיניים התותבות שלכם, עליכם להוציא אותם מהפה ולשטפם תחת זרם מים נקיים. כך יוסרו מהן חלקיקי מזון סוררים. לאחר מכן יש לעבור עם מברשת שיניים רכה מאוד או באמצעות סבון עדין על כל שן ושן, לאורך קו החניכיים. שימו לב שחשוב להקפיד לא להשתמש במברשת שיניים רגילה או חשמלית, כדי לא להרוס אותן.

איך שומרים על השיניים התותבות?

כדי לא לגרום נזק לשיניים התותבות, הקפידו להסיר אותן לפני השינה ולהעניק לחניכיים שלכם זמן להירגע בל יום מחדש. שימו את השיניים התותבות בתוך כוס עם מים חמים (אבל לא חמים מדי, כדי שלא יתייבשו ויתעוותו) למשך הלילה.

שיניים תותבות הן פתרון מצוין לכל מי שרוצה ליהנות ממראה נעים ומאיכות חיים גבוהה – ובקלות!

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות