כל מה שצריך לדעת על צילומי רנטגן | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כל מה שצריך לדעת על צילומי רנטגן

אם אתה מבקר אצל רופא השיניים שלך באופן קבוע, סביר להניח שכבר התנסת בצילומי רנטגן. לא משנה אם הדבר נדרש לצרכי שיקום הפה, השתלת עצם או בדיקת מעקב שגרתית – הנה כמה דברים שכדאי שתדע לגבי צילום רנטגן.

במה מדובר ולשם מה זה טוב?

צילומי רנטגן דנטליים הם תמונות דו ממדיות המדגישות את העצמות ואת האנטומיה של השן מתחת לפני השטח ומתחת לשכבת האמייל והחניכיים. השיטה הדיגיטלית לצילום הרנטגן היא השיטה הפופולרית והרווחת ביותר כיום, כיוון שהיא כרוכה בחשיפה נמוכה הרבה יותר לקרינה, היא קלה יותר לשמירה לשם ביצוע מעקב ולשם תיוק בתיק של המטופל והיא נחשבת למהירה יותר.

צילום רנטגן יכול להתבצע בתוך חלל הפה או מחוץ לחלל הפה – בדרך כלל סביב איזור הלסת. כשרוצים לקבל תמונה על השיניים ועל העצמות התומכות בהן ולאפשר לרופא השיניים לקבל מושג על בריאות השורש, על התפתחות השיניים ועל עצמות הלסת. לעומת זאת, צילומי רנטגן המבוצעים מחוץ לחלל הפה מתמקדים יותר בעצמות המבניות הגדולות של הראש, במיוחד הלסת העליונה והתחתונה, ומאפשרים לרופא השיניים לזהות בעיות כגון שיניים שקיבלו זיהום, וכן לעקוב אחר בריאות הלסת ולבחון האם יש שברים.

מהי תדירות ביצוע הצילום?

צילום רנטגן משמש ככלי אבחון בלבד, וניתן לומר כי רופאי השיניים נמנעים מלהפנות לצילומים אלו יותר מהנדרש, זאת כדי למנוע את חשיפתם לקרינה מיותרת. אם מצב הבריאות של המטופל טוב ורופא השיניים לא מאמין שיש בעיה הדורשת בדיקה – תדירות הטיפול תהיה אחת לשנתיים, בקירוב. יחד עם זאת, אם הרופא חושד שיש בעיות בשורש השן, דלקת חניכיים, חששות לגבי הלסת או אם נדרש שיקום הפה או השתלת עצם – כנראה שתדירות ביצוע הבדיקות תעלה.

מה יקרה אם לא אערוך את הצילום?

חשיבות צילום הרנטגן לגילוי מוקדם של בעיות היא קריטית והיא מספרת לרופא השיניים המון אודות מצב השיניים של המטופל. ללא צילומי רנטגן, בעיות מסוימות עלולות להחמיר ומצבם עשוי להחריף – מבלי שהרופא יוכל לדעת מכך, וייתכן ואתה תגלה זאת מאוחר מדי. על כן חיוני ליישם את תכנית הטיפול המתחילה עם צילום הרנטגן ולבצע הליך טיפולי יעיל.

לכמה קרינה אני נחשף במהלך הטיפול?

צילומי רנטגן דיגיטליים, כאמור, פולטים כמות קרינה נמוכה ביותר – למעשה, אפילו פחות מהקרינה אליה אנחנו נחשפים בחיי היום יום (בעת נסיעה במטוס, מהשמש ומטכנולוגיות שונות שאנו משתמשים בהם, כגון הטלפון הסלולרי שלנו). הצוות הרפואי העובד במרפאה דואג לכך שהמטופל לא יחשף לקרינה מיותרת או לא בריאה והוא קובע את מינון הקרינה למינימום האפשרי.

אם אתם עדיין מרגישים שאתם חוששים לקראת הטיפול – התייעצו עם רופא השיניים שלכם וקבלו החלטה מושכלת על סמך האינפורמציה שהוא יספק לכם

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות