כל מה שצריך לדעת על חוט דנטלי | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כל מה שצריך לדעת על חוט דנטלי

כמעט כל ביקור אצל רופא השיניים או השיניית מסתיים באותו האופן. המטופל מבטיח להקפיד ביתר שאת על הגיינת הפה שלו, ורוכש ללא שהות חוט דנטלי חדש בבית המרקחת הקרוב לביתו. אך במקרים רבים נותר החוט הדנטלי מיותם וללא שימוש. אז האם באמת יש צורך בחוט הדנטלי? על כך במאמר הבא.

האם באמת מומלץ להשתמש בחוט דנטלי

לשאלת השימוש בחוט הדנטלי קיימת תשובה אחת וחד משמעית – השימוש בחוט הדנטלי מומלץ ביותר. יש החושבים כי שיננים ורופאי שיניים ממליצים על השימוש בחוט דנטלי מכיוון שהם זוכים לרווח מסוים בזכות שיתוף פעולה עם היצרנים הפועלים בתחום. רופאי שיניים עשויים לקבל מפעם לפעם דוגמיות חינם לשם חלוקה למטופלים שלהם, אך הם אינם זוכים לפיצוי כספי בשל כך. ההיפך הוא הנכון; מטופל המקפיד על הגיינת הפה שלו, נזקק  לעתים למספר מועט יותר של טיפולים דנטליים ועל כן יהיה רווחי פחות עבור איש המקצוע. למעשה מרבית המחקרים היום מוכיחים כי שימוש סדיר בחוט דנטלי מפחית באופן משמעותי את כמויות החיידקים המזיקים בפה. החוט הדנטלי מסייע בהסרת הפלאק ועוזר בניקוי הפה, במיוחד עבור מי שיש שתלים.

סוגי החוטים הקיימים בשוק

שימוש בחוט דנטלי מומלץ עבור כל אדם, אך הוא נדרש במיוחד במקרים שבהם למטופל יש שתלים דנטליים או לאחר השתלות שיניים. כיום קיימים שני סוגים עיקריים של חוטים דנטליים. הסוג הראשון  הוא חוט ללא שעווה (Unwaxed Floss) והסוג השני הוא חוט עם שעווה (Waxed Floss). השעווה עשויה לסייע בחדירה של החוט לאזורים צפופים בפה, והיא יכולה גם להקל את התחושה בפה. יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם הניקוי בעזרת חוט עם שעווה מותיר שאריות שעווה העלולות לגרות את רקמת הפה העדינה. חוט ללא שעווה לעומת זאת, יהיה בדרך כלל דק יותר, אך הוא עלול להיקרע בקלות אם המטופל ינסה להכניס אותו בכוח בין השיניים. אלו הם שני הסוגים העיקריים, אך כיום לצד סלילי החוט הסטנדרטיים ניתן גם למצוא מוצרים דמויים מברשות קטנות, וחוטים הנקשרים על מעין מתקן קטן המאפשר אחיזה נוחה. בסופו של דבר כל משתמש צריך להתנסות ולמצוא את הסוג המתאים לו ביותר.

שימוש נכון בחוט הדנטלי

מטרת השימוש בחוט הדנטלי היא סילוק של חיידקים ושאריות לכלוך. אך על מנת ששימוש בחוט דנטלי יהיה אפקטיבי, חשוב לנהוג בזהירות בעת הניקוי ולשים לב להנחיות הבאות. יש להתחיל בהחדרה איטית של החוט הדנטלי בין השיניים באמצעות פעולה איטית. אין צורך להצמיד את החוט לחניכיים, אלא מומלץ דווקא להתמקד רק בשיניים עצמן תוך ביצוע תנועות עולות ויורדות. בעת ביצוע פעולת הניקוי יש להקפיד שלא להכניס את החוט הדנטלי במהירות שכן פעולה זו עלולה לפגוע בחניכיים ולגרום לנזק. ניקוי בעזרת חוט דנטלי אין צורך לבצע יותר מפעם ביום, ואם מבצעים אותה בסבלנות ובזהירות היא עשויה להועיל להגיינת הפה ואף למנוע את היווצרותו של ריח רע בפה.

 

 

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות