כירורג פה ולסת | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

כירורג פה ולסת

הטיפול בפה שלנו דורש בעלי מקצוע מסוגים שונים בתחום השיניים, לכל אחד מהם תחום ההתמחות המקצועי שלו. למשל, שיננית תעסוק בהיגיינת הפה, הסרת אבן שן ובטיפולים מונעים, פדודנט הינו מומחה לרפואת שיניים לילדים, אנדודונט הינו מומחה לטיפולי שורש, פריודונט הינו מומחה בחניכיים ומחלותיהן, אורתודונט עוסק ביישור שיניים, כירורג פה ולסת עוסק בפרוצדורות ניתוחיות לצורך טיפול במחלות, פציעה או פגמים גנטיים הנמצאים ברקמות הרכות והקשות של הפה, הלסתות והפנים.

האם בכל הליך כירורגי צריך כירורג פה ולסת?

התשובה היא לא. התחומים בהם עוסק כירורג פה ולסת הם רבים ומגוונים ונמנה אותם בהמשך, אך חשוב להבין כי פרוצדורות כירורגיות רבות אינן דורשות כירורג פה ולסת וכי הידע והניסיון של הרופא המטפל הוא הגורם המכריע. אומנם שתל דנטלי הינו הליך שכיח בימינו אך יש לוודא כי בוחרים במרפאה עם ניסיון ואחוזי הצלחה גבוהים בתחום.

קיימים בישראל רופאי שיניים רבים המבצעים הליכים כירורגיים ובמרבית המקרים, מדובר בפרוצדורות מתחום הכירורגיה הדנטואלואולרית – כמו עקירות כירורגיות, עקירת שיני בינה, השתלת עצם, ניתוחי השתלת שיניים, ניתוחים טרום-שיקומיים שמטרתם למקם את שתלי השיניים בצורה טובה יותר, תותבות הנתמכות בשתלים וכד'. פרוצדורות אלו ועוד אינם מצריכים את התמחותו של כירורג פה ולסת. אך נשוב ונדגיש כי אין להקל דעת בנושא ויש לבחור במרפאה שרופאיה הוסמכו לבצע פרוצדורות אלו.

אז איך בוחרים רופא להשתלות?

לפני הכל, עובדה חשובה: "מומחה להשתלות שיניים" הינו תואר שאינו קיים. על פי משרד הבריאות התמחות זו אינה קיימת וכלל רופאי השיניים רשאים לבצע שתלים דנטליים. אך כדי לעשות את הבחירה הנכונה – מנינו לפניכם מספר קריטריונים שיסייעו לכם לבחור:

ידע, ניסיון, ותק

כדי לעסוק בתחום השתלות השיניים על כל היבטיו יש לרכוש ידע בתחום ולהשתתף בלימודי המשך מעבר לששת שנות הלימוד של רפואת שיניים. את הידע ניתן לרכוש במספר דרכים וחשוב לבחור בדרך מקצועית ואיכותית.

רופאים המבצעים שתלים נדרשים לעבור קורסים מעמיקים ומקיפים, ולהשאר מעודכנים בכל ההתפתחויות הרפואיות והטכנולוגיות.

בנוסף, מעבר לידע, יש חשיבות עצומה למרפאה בעלת ותק בתחום ההשתלות ועם ניסיון באופציות טיפוליות שונות ובהתאמת הטיפול באופן אישי למטופל.

ליווי לאורך כל התהליך

 רופאים רבים עוסקים בהתקנת השתל בלבד, ומפנים לאחר מכן לרופא משקם. אך חשוב להבין שהטיפול אינו מסתיים בהתקנת השתל. התקנת השתל הינו רק תחילת התהליך שאחריו יגיע שלב השיקום לכן חשוב לבחור ברופא שילווה את התהליך מתחילתו ועד סופו. עיקרון חשוב הוא שמוכרחים לתכנן את הטיפול כולו מראש, ולא בדיעבד כדי לא להיתקל "בהפתעות".

צוות רב תחומי מיומן ואיכותי

אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחת הטיפול הדנטלי הוא שיתוף פעולה עם מעבדת שיניים איכותית בה עובדים מומחים עם ניסיון בתחום האסתטיקה, החומרים והתפקוד של הפה. החומרים בהם בוחרת להשתמש המעבדה בשילוב של ידע טכני וניסיון יביאו לתוצאה המושלמת.

רק שילוב של מרכיבים אלו יחדיו יביאו לתוצאה מושלמת שתחזיר למטופל תפקוד, אסתטיקה ואיכות חיים.

על מנת לקרוא עוד אודות צוות המרפאה והכשרתם בתחום השתלות השיניים – לחץ כאן

ומהם התחומים הייחודיים בהם עוסק כירורג פה ולסת?

כירורגיה של הפה והלסת (Oral & Maxillofacial Surgery) נחשבת לענף משולב ברפואת השיניים, ברפואה ובכירורגיית הראש והצוואר. ככזו, היא כוללת מגוון רחב של תחומים בהם יעסוק כירורג פה ולסת:

  • אבחון וטיפול בטראומות של הפנים ומצבים הנגרמים כתוצאה מתאונות דרכים, כמו שברים בעצמות הפנים או חבלות ברקמות רכות.
  • אורתו-כירורגיה – ניתוחים שהמטרה שלהם היא תיקון עיוותים במבנה שלד הפנים, כתוצאה מפגם גנטי, פגמים מולדים, חבלה, זיהומים או גידול בעצמות הפנים.
  • אבחון וטיפול במחלות ובגידולים של בלוטות הרוק.
  • אבחון וטיפול במחלות המפרק הטמפורומנדיבולרי (מפרקי הלסת) ובגידולים של מפרקי הלסת, אשר גורמים לבעיות בפתיחת הפה, פריקת לסת או כאבים במפרקי הלסת.
  • אבחון וטיפול בפתולוגיה ממאירה ושפירה בראש, בצוואר ובחלל הפה.
  • אבחון וטיפול בזיהומים שבאזור הפנים ובאזור הצוואר.
  • ניתוחי שיחזור לאזור הראש ולאזור הצוואר על רקע טראומות, התנוונות (אטרופיה) או ניתוחי הוצאת גידולים.

כירורג פה ולסת מטפל במגוון תחומים. ספקטרום הטיפולים הוא רחב – בין אם ההפרעה הנגרמת למטופל היא אסתטית, ומשפיעה על איכות חייו של המטופל ועל הביטחון העצמי שלו, ובין אם מדובר בהפרעה אשר משפיעה באופן ממשי על בריאותו של המטופל ועלולה לסכן את חייו.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות