טיפול בשיניים רגישות | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

טיפול בשיניים רגישות

אם אתם מרגישים תחושה של כאב בשיניים כאשר אתם אוכלים או שותים משקאות קרים או חמים, או אפילו בתגובה למאכל מתוק או חמוץ- ככל הנראה שאתם סובלים מרגישות בשיניים. לפעמים הבעיה קלה ונסבלת, אולם לעיתים היא יכולה לגרום לסבל ממשי ולפגוע באיכות החיים. תוכלו להתנחם בכך שאתם לא היחידים שסובלים מבעיה זו, אך מומלץ מאוד לפנות לרופא השיניים כדי להיבדק, לזהות את מקור הבעיה ולטפל בה.

 

מדוע אנו חשים כאב בשיניים?

כדי שנבין מדוע שיניים כואבות, צריך להבין תחילה מהו המבנה האנטומי של השן.

השכבה העליונה ביותר של השן מורכבת מאמייל, שהוא החומר הכי קשה בגוף. מתחת לאמייל יש שכבה של דנטין, וגם הוא חומר קשיח.

מתחת לשכבות אלו נמצא מוך השן- החלק הכי פנימי של השן, והוא מורכב מרקמות רכות, ומגיעים אליו כלי דם וקצות עצבים. שכבת האמייל ושכבת הדנטין גם מספקות את המעטה הקשיח שמאפשר לנו ללעוס את המזון, אבל הן גם מספקות הגנה על מוך השן- על כלי הדם והעצבים. בתוך רקמת הדנטין ישנן תעלות שקשורות לקצות העצבים, כאשר רקמת האמייל מגנה על תעלות אלו. ישנם מצבים שבהם רקמת האמייל נשחקת או שאינה עבה מספיק, וכאשר שכבת הדנטין נחשפת- זה מעביר גירויים אל קצות העצבים, ולכן גורם לכאב.

 

כיצד ניתן לטפל בבעיה?

כאמור, חשוב לקבוע תור אצל רופא השיניים ולהיבדק. רופא השיניים יבצע בדיקה מקיפה, יבקש מכם לתאר את הסימפטומים ויברר האם מדובר רק ברגישות כתוצאה מכך ששכבות ההגנה של השן דקות מדי, או שהמקור לכאב הוא בבעיות דנטליות אחרות- למשל כמו חור בשן.

במידה ומדובר רק בשיניים רגישות והמצב אינו חמור, סביר להניח שהרופא ימליץ על שימוש במשחת שיניים מיוחדת המיועדת לשיניים וחניכיים רגישות. השימוש במשחה הוא שימוש רגיל כמו בכל משחת שיניים אחרת- מצחצחים את השיניים כרגיל פעמיים ביום. המשחה למעשה מסייעת להגן על קצות העצבים ובכך מונעת את הכאב. התהליך הזה לוקח זמן, ולכן חשוב להתמיד לפחות חודש עד שמרגישים הקלה. ולאחר מכן כדאי להתייעץ עם רופא השיניים ולהחליט ביחד האם יש צורך להשתמש במשחה זו באופן קבוע.

 

האם יש פתרונות גם למקרים הקשים?

לעיתים הרגישות גבוהה מאוד ושימוש במשחת שיניים מיוחדת אינה מספיקה, או שהכאב חמור במיוחד. במקרים אלו יש טיפולים נוספים שרופא השיניים יכול לבצע. לדוגמה, ישנם חומרי ציפוי אשר ניתן להשתמש בהם כדי לצפות את השיניים ולספק לדנטין את שכבת ההגנה הדרושה.

אולם לעיתים הכאב נגרם בגלל סיבות משמעותיות יותר, וכולל גם חורים בשן, אובדן שיניים וכדומה. חשוב לדעת כי יש היום מגוון טיפולים מתקדמים לבעיות השיניים, בין אם מדובר בסתימה של חור או טיפול שורש, ובין אם מדובר במצבים מורכבים יותר הדורשים הליך שלם של שיקום הפה, הרמת סינוס והשתלת שיניים.

הקפדה על בדיקות מעקב אצל רופא השיניים תסייע לאתר בעיות דנטליות בשלב מוקדם, ותמנע החמרה של המצב וכאב מיותר.

hayde

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות