השתלת עצם | הרמת סינוס סגורה | הרמת סינוס פתוחה - kaplavi

השתלת עצם למחוסרי שיניים והרמת סינוס

עושים את הבלתי אפשרי ובמהרה

עד לפני עשור מטופלים שחסרה להם עצם בלסתות היו צריכים לעבור פרוצדורות ארוכות מורכבות ופולשניות כדי לזכות בשיניים קבועות. אותם אנשים לרב היו מחוסרי עצם באיזורים האחורים של הלסתות. ומכיוון ששתל שייקלט ויחזיק צריך עצם השתמשו בעבר בפרוצדורות של הרמת סינוס פתוחה, הרמת סינוס סגורה בתהליך של השתלת עצם על ידי כך שבזמן ניתוח מרימים את ריצפת הסינוס של הסינוסים הנמצאים בקדמת הגולגולת ומשתילים שם עצם בשביל שיהיה אפשרי לשים את השתלים.

לשמחתנו כיום אנו נמנעים לרב מפרוצדורה של הרמת סינוס אצל מרבית המטופלים והיכן שאפשרי. כבר עשור! שמטופלים אצלנו במרפאה מקבלים שיניים 24 שעות לאחר הניתוח ללא הרמות סינוס והשתלת עצם למרות שחסרה להם עצם במקומות מסוימים בלסתות. אנו עובדים בשיטת only on 4 שבה אנו עוקפים את חוסר העצם באמצעות שתלים הממוקמים באיזורים בה יש עצם ועל ידי כך המטופל מקבל שיניים בכל איזורי הלסת ללא הצורך לעבור השתלת עצם, הרמת סינוס פתוחה או סגורה וניתוחים מיותרים.

מגיעים אלינו מטופלים רבים גם מרופאים שונים ממרפאות מובילות שמפנים אותם ל ד"ר יוסי קפלאוי עם מצבי עצם קשים שלא יכלו למצוא פיתרון עקב מצב העצם הירוד אליו נקלעו והניסיון הגדול ביותר של ד"ר יוסי קפלאוי בארץ בשיטה. אותם מטופלים יוצאים ממרפאתנו לאחר השתלת עצם, ללא השתלת סינוס סגורה או פתוחה, עם שיניים יפות וחזקות וחיוך ענק לאחר שהחזרנו להם את איכות החיים, את היכולת ללעוס ולהנות מאוכל ואת הביטחון העצמי.

הרמת סינוס

קליטת שתלים והטמעתם בלסת דורשת כמות מסוימת של עצם באזור המושתל, על מנת לוודא כי השתל אכן ייקלט בהצלחה בלסת. עד לפני כעשור, מטופלים שכמות העצם בלסתותיהם לא הגיעה למינימום הנדרש, נאלצו לעבור פרוצדורות ארוכות, כואבות, מורכבות ופולשניות, כדי לעבות את כמות העצם הקיימת באזור המושתל, ולזכות בשיניים קבועות ויציבות. לרוב, אנשים הזקוקים לטיפול מסוג זה היו מחוסרי עצם באזורים האחוריים של הלסתות, ומכיוון, ששתל זקוק לעצם מספקת מסביבו על מנת שיוכל להיקלט בהצלחה ויחזיק מעמד במקומו, השתמשו בעבר בפרוצדורות של הרמת סינוס פתוחה או הרמת סינוס סגורה, על מנת ליצור את מצע העצם המתאים לקליטת השתל.

מהי הרמת סינוס?

סינוסים הם חללים הנמצאים בגולגולת שלנו ולהם מטרות רבות ושונות, כמו הפחתת משקל הגולגולת, חימום וניקוי האוויר שאנחנו נושמים, יצירת תהודה לקולנו (כאשר אנחנו מדברים) וכן הלאה. אחד מזוגות הסינוסים, הסינוסים המקסילריים (Maxillary Sinus) ממוקם באופן סימטרי בשני צידי הפנים מעל השיניים האחוריות בלסת העליונה (הקרויה מקסילה – Maxilla, ומכאן גם שמם). במצבים מסוימים, בהם שיניים נעקרות ולא מושתלות מיד אחרות במקומן, העצם, שעד לא מזמן אחזה בשן, נספגת ומאבדת מעובייה. על מנת להשתיל שן באזור זה, יצטרך המטופל לעבור תהליך הרמת סינוס (כלומר, הגדלת כמות העצם באזור על חשבון חלל הסינוס). מספר חודשים לאחר התהליך, העצם החדשה שגדלה מספיקה על מנת לבצע את השתלת השיניים כהלכה. ישנן שתי שיטות לעשות זאת: הרמת סינוס פתוחה והרמת סינוס סגורה, והן נבדלות האחת מהשנייה בסוג הפרוצדורה ובהתאמתן לכמות העצם החסרה בלסת (הרמת סינוס פתוחה מתאימה למקרים בהם חוסר העצם גדול יותר).

מהי הרמת סינוס פתוחה?

הרמת סינוס פתוחה מיועדת למטופלים אשר כמות העצם שלהם פחותה מ-5 מ"מ. במהלכה, יוצר הרופא חתך בחניכיים ויוצר מעין "חלון" בעצם הלסת מהצד, ודרך פתחים אלה מוחדרים החומרים הבונים את העצם החדשה (תחליפי עצם). בסיומו של התהליך, החתך נתפר. לעומתה, הרמת סינוס סגורה מבוצעת מתוך חלל הפה וכוללת דחיסת תחליפי העצם דרך פתח צר ברכס העצם (אותו פתח שיהווה את פתח הברגת השתל לתוך עצם הלסת). שני התהליכים כוללים תקופות החלמה ארוכות (6-8 חודשים),אינם מתאימים לחלק גדול מהמטופלים (למשל, חולים במחלות כרוניות) כרוכים בלא מעט סיכונים, נחשבים לטיפולים פולשניות ואחוזי ההצלחה עומדים רק על 85%

האם חייבים לעבור הרמת סינוס כדי לעבור השתלת שיניים?

לשמחתנו, כיום, מרבית מטופלי מרפאת Kaplavi Medical מצליחים לעבור השתלת שיניים בלסת עליונה שלמה, ללא פרוצדורת הרמת סינוס פתוחה או סגורה. הדבר מתאפשר באמצעות שיטת only on4-6  המאפשרת לנו לעקוף את חוסר העצם הקיים, ע"י הנחת שתלים מוטים בזוית של 45 מעלות. דבר המאפשר למטופלינו לקבל את השיניים כבר 24 שעות לאחר ביצוע הפרוצדורה (ולא חודשים לאחר מכן, כנדרש בתהליך הרמת סינוס).

מרפאת kaplavi medical  מוכרת בארץ כמרפאה עם נסיון עצום בהשתלה ביום אחד ובמטופלים עם חוסר עצם ואי לכך רופאים רבים מפנים אליה מקרים קשים של חוסר עצם, אשר לא ניתנים לפתרון בדרכים ובמרפאות אחרות.

אותם המטופלים יוצאים ממרפאתנו לאחר הפרוצדורה המבוצעת ללא השתלת סינוס סגורה או פתוחה, עם שיניים קבועות ובחיוך ענק, ומיד זוכים באיכות חיים משופרת, בבטחון עצמי גבוה, ביכולת ללעוס ולהנות מאוכל סוף סוף.

logos-implants

סוגי טיפולים

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות