השתלות שיניים למחוסרי עצם | השתלת שיניים ביום אחד - קפלאוי מדיקל

השתלות שיניים למחוסרי עצם

אחת הבעיות הנפוצות שנתקלים בה כשבאים לעשות שתל דנטלי הוא השתלות שיניים למחוסרי עצם. השתל חייב להיתמך בעצם כדי לשרוד, ולכן בהיעדר עצם, אין אפשרות כביכול לשים שתלים.

אך רפואת השיניים עברה בעשור האחרון מהפך! וגם למקרים הקשים ביותר של השתלות שיניים למחוסרי עצם ישנן מספר אופציות טיפוליות.

איך מגיעים למצב של חוסר עצם?

העצם התומכת בשיניים היא עצם מיוחדת, הקרויה עצם אלבאולרית. היא מיוחדת מהסיבה שהיא קיימת רק כשהשיניים נמצאות. אם הן אובדות, העצם נספגת איתן. בצורה זו העצם הולכת ונעלמת עם השנים, עד שלא נשאר ממנה הרבה. תופעה זו נפוצה במיוחד אצל אנשים המשתמשים בתותבות וגם אצל אלו שנעקרה להם שן בודדת אחת בלבד.

סיבה נוספת נפוצה לספיגת העצם היא מחלת חניכיים. מחלת חניכיים שכיחה יחסית באוכלוסייה ונגרמת משילוב של חיידקים וגורמים גנטיים. במחלה זו מתרחשת ספיגה של העצם התומכת בשיניים כתוצאה מהתהליך הדלקתי. התוצאה הסופית עלולה להיות אובדן של השיניים עקב מחסור בעצם תומכת.

מהן האופציות הטיפוליות במצב של חוסר עצם? האם חייב להשתיל עצם?

במצב של חוסר עצם והמטופל זקוק להשתלת שיניים, ניתן לבצע השתלת עצם (אך בהחלט לא חייב). שתל העצם יכול להילקח ממקום אחר בגוף, מחיה, או שהוא יכול להיות סינתטי. לכל סוג שתל עצם יש את היתרונות והחסרונות שלו. לעיתים השתלת עצם אינה מספיקה ויש לשלב עמה טיפול כירורגי נוסף, למשל הרמת סינוס (בלסת עליונה). את שתל העצם מניחים באזור החסר על מנת לעבות ולהגביה את העצם לקראת השתלים, ויש להמתין עד לקליטתה בגוף. מדובר בפרוצדורות נפוצות, אך לעיתים מיותרות ופולשניות שנמשכות מספר רב של חודשים.

רפואת שיניים מתקדמת היום אל עבר ביצוע טיפולים זעיר פולשניים כשמדובר על השתלות שיניים למחוסרי עצם. הטיפולים החדשניים משיגים מקסימום תוצאות עם מינימום התערבות כירורגית. התקדמות זו מיוחסת לטכנולוגיה המתקדמת והשיטות החדשניות שהתפתחו לאורך השנים.

כחלק מההתקדמות ניתן לוותר ברוב המקרים על פרוצדורות חודרניות כגון הרמת סינוס פתוחה/סגורה והשתלות עצם מורכבות . כבר עשור! שמטופלים אצלנו במרפאה מקבלים שיניים 24 שעות לאחר הניתוח ללא הרמות סינוס והשתלת עצם למרות שחסרה להם עצם במקומות מסוימים בלסתות.

אנו עובדים בשיטת only on 4, השיטה מאפשרת השתלות שיניים למחוסרי עצם שבה אנו עוקפים את חוסר העצם באמצעות שתלים הממוקמים באזורים בה יש עצם ועל ידי כך המטופל מקבל שיניים בכל אזורי הלסת ללא הצורך לעבור השתלת עצם, הרמת סינוס פתוחה או סגורה וניתוחים מיותרים.

מגיעים אלינו מטופלים רבים, גם מרופאים שונים ממרפאות מובילות, שמפנים אותם אלינו עקב מצבי מחסור קשה בעצם שלא היה ניתן למצוא להם פתרון. מרפאת קפלאווי בעלת הניסיון הגדול בארץ בשיטת only on 4 המאפשרת השתלות שיניים למחוסרי עצם בקלות יחסית ובעקבות הניסיון העצום, אותם מטופלים יוצאים ממרפאתנו ללא ניתוחים מיותרים ועם שיניים יפות וחזקות וחיוך ענק לאחר שהחזרנו להם את איכות החיים, את היכולת ללעוס, ואת הביטחון העצמי.

לסיכום, בזכות שיטת only on 4, השתלת שיניים למחוסרי עצם יכולה להתבצע היו תוך מספר שעות, ללא הליכים כירורגים פולשניים ומיותרים, ללא כאב ועם תוצאות משופרות.

 
שינוי גודל גופנים
ניגודיות